DOSTLARA DUYURU (ELA İNNE AHSENEL KELAAM)
Bayramlar müslümanların;Yahudi ve diğer kavim şenliklerini taklit etmesin diyee Ümmeti Muhammedin sanal birlik ve beraberlik bayrağıdır.fiziksel varlığı kadar,görülmeyen manevi şahsiyet ve ruhaniyetleri vardır.görsel güzellik için özümüzü yok etme konusundaki yarışımızda bayramlar hürmtine Allah bizi şekilcilikten İnşaallh kurtarır. islam aleminin yaraları inşaallah sarılır .Sarılırda feryatlar biter.. Zira BİZ MÜSLÜMANLAR OLARAK HANGİ ELLE YEMEK YEMENİN SEVABINI TARTIŞIRKEN BİRİLERİ HER İKİ ELİMİZİDE kesmeyi planlamaktadır. umarım sözde değil özde birlik be beraberliği sağlarız.Alevi sünni adımız müslümandır diyebilirz.zira güçlü müslüman farklı görüşte diye DIŞLAR YADA DIŞLANIRSAK mevlana anlatımı ile ile;
Mevlana hazretlerie körlerin hikayeini anlatır.
Kuranın kıraat ve kramer bilgisini sahib bir hafız gece yastı namazı dönüşü bir lağam çukuruna düşer.
yoldan geçenler kremer bilgisine sahip olmadıklarından ,
-ya arkadaş sen şeye(pisliğe) düşmüşsün
diyerek argo tabirler kullanırlar.lağam çukurundaki hafız
-sen bizfden değilsin
diye elini vermez ve kurtarılmaya razı olmaz.saatler dakikayı kovalar bu olaY birkaç kez tekrarlanır.sonunda kendisi gibi kramer bilgisine sahip hafız dostlarından biri;
’ey eba ömer sen pislik içindesin ver elini ’ der’
der demesinede bu hafızda zaif ve çelimsiz olduğundan lağamdaki dostunu kurtaramaz.oda düşer.
bir gönül dostu arif zat o an oradn geçerken bu olanları izlemiştir.
onlara derki:
-Allah size merhamet versin içine düştüğnüz pisliği(şeyi) görmüyorsunuzda alemin yardım uzanan elinin dil komutanın kremeri ile ilgileniyorsunuz.
der ve hafızları kurtarır.
HEPİMİZ LİDERLER DAHİL ZAMAN ZAMAN LAĞAM ÇUKURUNA DÜŞERİZ.DIŞAMAK VE DIŞLANMAK HELEDE HALKI TARAFINDAN TOPLUMLARI LAĞAM ÇUKURLARINDA BIRAKIR VE KAFİR DİYE FETVA VERDİKLERİ MİLLETLERE MÜSLÜMAN KARDEŞLERİNİ BOMBALATIR.ÖLENDE ÖLDÜRENDE CEHENNEMLİK OLUR.RABBİM KORUSUN.. bardağın dolu tarafını görmek.meziyettir sabırdır.BASİRET MÜSLÜMANIN KURTARICISIDIR.
Gerek ülkeler bazında gerekse mezhep anlamında hatta en basiti yazılan bir yazıyı şahıs bazında eleştirmede ölçüyü tutturamıyoruz.islami ölçülerin yerine bilmem kimin ne kuralını koyunca ayakkabı dar geliyor..ve nasırlar acıyor.
birgün şiirlrimi epey kitapları yayınlanmış bir ağabeye gösterdim.
- nasıl dedim.
bana dediki
-bana gösterme falanca abine göster.
diyerek bir edebiyat öğretmenine yönlendirdi. .dedim
- o beni sevmez .
-iyi ya ’dedi ’doğruları söyler.sevgi kusurları hoşgösterir ben seni seviyorum.
Şiirlerimde,gerek öykülerde gerekse makale ve deneme yazılarımda kural kaide tanımıyorum.dostlar bağışlasın teknolojiyle barışamadım.bazanda farklı kelimeler kullandım.teknolojik cahalet ile gaflet birleşince nefis yeni güzergahlar çizdi.tıpkı tanrı kelimesini kullanmayın diyen bir üstadın tefsirinde bir kaçkez tanrı kelimesini kullandığı gibi.birazda gençler sağolsun üniversiteden tez yapmaya geldiklerinde yazılanlara çeki düzen veriyorlar buda tembelliğe alıştırıyor.
kaldıki;
kırıkannda türbesi olan isam velilerimizden beyazidi bestamı hazretlerine yaşadığı dönemlerde;ıraktan kağbeyi tavaf için gelen bir hacı
- ihramlı iken bir kara sinek öldürdüm hükmü nedidir ey imam ’der’
beyazidi bestami hazretleri
-nerelisin ’der’
adam
-ıraklıyım’deyince’
hazreti hüsynin kafasını kestiniz onun hükmünü sormuyorsunuzda karasineğimi soruyorsunuz ’diye cevap vermiştir’.Hazreti Hüseynin şehit edilmesi yanında karasinek öldürülse ne olur öldürülmese ne olur arife tarif gerekirmi ?
ALLAH RASULÜ A.S
arkadaşını çekiştiren bir sahabeye
-sen bizansla savaştınmı
der sahabe
- yok der
-sen iranla savaştınmı
der ve soruları çoğaltır.akabinde
-nasıl oluyorda bir bizanslı senin şerrinden elinden dilinden kurtuluyorda bir müslüman kardeşin kurtulamıyor.
diyerek.müslümanın müslümanı eleştiri ve yönlendirmedki batı taklitciliğinin önüne geçiyor. ne diyelim nefislerin kulağı çınlasın.
ben mevlanın bir başka deyişi ile ’ ela inna ahsenal kelam’sözlerin en iyisi kurandır.ayetininin meaqli olan söz gereği şiiri ve nesiri sevmiyorum ama insanların hoşuna gidiyor diye yazmak zorunda kalıyorum.umarım rabbim yazdıklarımın yanlış anlaşılıp insanları sarptırmasından beni esirger.
kurallar ve kaideler hükümler iyiyidir lakin şekilden barettir. fikir çocuğu şekilsiz zamansız ve biraz da asi ve dikbaşlı doğar.kural,kanun kaide ve şekilse fikir çocuuğunun dar ağacıdır.
insanlar pirsultan gibi asar sonrada dilinden düşürmez...
İRANDA SUUDİ ARBİSTANDA ALVİDE SÜNNİDE ELEŞTİRİLECEK LAKİN İNSAF ELDEN BIRAKILMAYACAK.BU İSTER TEKİL ANLAMDA İSTER FİKİR VE DEVLET ANLAMINDA OLSUN.GERÇİ BİZ ALIŞTIK,ARUZDAN BAŞKA ŞİİR OLMAZ DEYİP,NASIR ŞİİRİ EDEBİYATA GİRERMİ DİYE BAĞIRIP SONRA KABUL ETMEYE ;ÖNCE HAİN DEYİP SONRA DEVLET TÖRENİ DÜZENLEMEYE AMA OLSUN GÖÇ GİDE GİDE DÜZELİR....
HA YANLIŞ ANLAŞILMASIN ELEŞTİRİLER BAŞIM ÜSTÜNE ONLAR ’BADI SABA’ HÜKMÜNDEDİRLER EN AZINDAN KAPIMIZI ÇALIYORLAR SAĞ OLSUNLAR VE DAİM OLSUNLAR-SAYGILARIMLA....BAYRAMLARINZ KUTLU VE UYANIŞA SEBEP OLMASI DİLEĞİ İLE...
’