- 1195 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Bugün Somali ne giymese !
Yine sesli düşünmek istiyorum 5 dakıkalığına.
Unutmamayı unutuyoruz milletçe...
Unutuyoruz,
unutmayı çok çabuk benimsiyor iki gün sonra acının yerini bir muzip laf ile hafifletip hayatı öylece hemen hafife alıyoruz, seviyoruz unutmayı vesselam.
Onca yanan canların, onlarca sönen ocakların küllerinin kokusu hala burnumuzda aslında, eğer biraz maziye dönüp bakmasını bilseydik.
" Hayat " diyorum susturuyor kalem beni ısrarla ama devam etmek istiyorum.
Hayat diyorum iyi ki birkaç pencereden ibaret ve bir pencereden bakılmıyor iyi ki... Yoksa yanlış pencerenin yanlış manzarası çoğaldıkca özümüzü sözümüzde unutup gideceğiz.
Daha üstünden 12 sene geçti-geçmedi 17 ağustos depreminin ve bize bu asırlar öncesi gibi gelmeye başladı, unuttuk kısaca yaşananları.
Oysa hangimizin kolu kırılmamıştı ki o göçük altlarında, hangimizin canı yanmamıştı.
Annem ben küçükken "gel bir öpeyim geçsin" derdi bir yerim acıyınca, öperdi ve ben unuturdum. Ne yani şimdi bütün anneler mi öptü tüm yaraları ki geçti tüm acılar bir anda ?
Ve şehitlerimiz ! (30 senelik acıyı hele şimdilik parantez içine alıp bırakıyorum)
Evet ne demiştim başlıkta "bugün Somali ne giymese"
Peki neden... ?
Gözlerinizi kapatın demeyeceğim okumanız lazım, aklınızı şöyle bir Somaliye çevirin, pusulası açlık, rotası nerdeyse dakikada bir çocuğun öldüğü yani ölüme çevrilsin lütfen ve sessizce kalın-ki konuşabilmek bu manzara karşısında hissizliktir derim zaten-
Sonrasında güncel olaylara çevirelim arada bir gözlerimizi TV’lerdeki.
Mesela;
Önceden "YEMEKTEYiZ" vardı, evet YEMEKTEYDiK... israf üstüne israf, sahi neyi yemekteydik aklımızı mı,
öyleyse çok şükür(!) yedik ve bitirdik Elhamdülillah...
Sonra;
"BUGÜN NE GİYSEM?" SEZON FİNALİ bilmem ne TV de !
-aman Allahım Flash-flash-flashhhh !
Ne çok derdimiz var değil mi! Bugün ne giysem efendim, hiç elbisem yok, ne giysem, hangi takıyı uydursam,
mavi mi siyah mı, yeşil mi turkuaz mı -turkuaz modası geçeli çok oldu- lila (d)giyelim!
Programın fragramını kısaca hatırlayalım önce , unutursak k/ayıp !!
" ... yönetimindeki bilmem ne TV İç Yapımlar ekibi tarafından hazırlanan, tarzına güvenen ve giydiği her şeyi kendine yakıştıran hanımların, "En Şık" seçilmek için yarıştığı 100 bin TL büyük ödüllü "Bugün Ne Giysem?" ... günü sezon finali ile bilmem ne TV ekranlarında olacak.
Ve üstelik Ünlü Koreograflar danışmanlığında yapılan programın jüri üyeliğini ise, Türkiye’de moda deyince ilk akla gelen isimlerden olan üç tanınmış isim yapıyor.
"Türkiye’nin en şık kadını"nı seçme iddiasıyla hayata geçirilen proje "Bugün Ne Giysem?"de, binlerce kadın arasında yapılacak eleme sonucunda, sadece 12 kadın finale kalmayı başaracak. Müthiş bir heyecan ve çekişme içinde geçecek olan büyük finalde ise; Türkiye’nin en şık kadını, halk tarafından gönderilecek sms oylarıyla belirlenerek hem 100 bin TL’nin, hem de çok özel bir tasarım olan tacın sahibi olacak.
Kendine güvenenlerin, tarzına güvenenlerin programı "BUGÜN NE GİYSEM?" ... günü saat 12.00’de sezon finali ile bilmem ne TV’de..."
Aval modunda TV başında bir nar düşünün önce:)
Sonra ahlar ve vahlar edin ki;
bakın ne çok derdimiz var, bütün işimiz bitti bugün ne giyeceğimizdir tek tasamız !
Oysa daha dünlerde duygu sömürüsü tacirleri araklayacağı 5’liklerin reklamını yapmıyor muydu ve bizler ne çok acıyorduk parmağımızı kıpırdatmadan ama...
Ve hep birlikte -sözde- Somaliyi kurtarıyor çocukları hayata bağlıyorduk, n’oldu şimdi dünleri unutup hemen bugün de kendi derdimize mi düştük hemde ne giyeceğiz tasası ile...
-neyse ki gerçek duygu sahipleri tarafından, Başbakanımız, Diyanet işleri başkanlığı ve daha nicelerinden bilinçli yapılan yardımlar sağ salim ulaştı ve dağıtıldı yerine diye düşünebiliyor bir an rahatlıyorum-
İnanın küçük dilimi yutacaktım tesadüfen zapping yaparken gördüğüm o program karşısında.
...
İnsanlığımdan-insanlıktan utandığım o an TV kanalını nasıl değiştireceğimi unutturacak kadar telaş koymuştu çünkü parmaklarıma, neyse ki becerebildim, neyse ki özüme dönmek icin bir TRT kanalı bulabildim Turkuvaz ile 5 dakikalik da olsa o şoktan arındırabildim ruhumu...
Sesli düşünmek gibi bir huy edindim son zamanlarda, insanlık adına dolayısı ile bu ve bunun gibi düzeysizce yapılan tüm projeleri esef ile kınasam mı diyorum kendime sonra, ama nafile, kimse zaten duymayacaktı beni izlediğim televizyon dışında...
Dolayısı ile yine sesli düşüneyim dedim hem de avaz avaz, zira düşündüklerimi kimse üstüne almaz beni duymadıkça.
Hatta duysalarda kaale almazlar.
Zira bizler herşeyi gören ve bilen bir milletiz !
Kimse kimsenin aklını kolay beğenmediğinden, aklımız en nazar değmeyen yerimiz .
Allahım hayırlara vesile etsin sonumuzu diyorum.
Dedim ya kendi adıma sesli düşündüm sadece...
Gözlerinizi yorduğum için özür dilerim.
YORUMLAR
Hayat diyorum iyi ki birkaç pencereden ibaret ve bir pencereden bakılmıyor iyi ki... Yoksa yanlış pencerenin yanlış manzarası çoğaldıkca özümüzü sözümüzde unutup gideceğiz..... çok doğru söylemişiniz... bu ülkede eğer tv izlemek yasaklanırsa ülkede neler değişebileceğini herkese göstermek isterdim.. çünkü artık reyting yapmak için yardım edilir, reytinglerde bi önemi kalmyınca yardım etmek kesilir. oldu..
'Tanrı; mutluluk dağıtmak için kimlik sormaz
Karne istemez açlık kuyruklarında
Teninin karasından yüksünmez
Teninin rengine göre sınıflandırmaz seni
Suçlama!
Adalet dağıtmayı insan üsteleneli beri
Hüküm giydi Afrika'
demişim zamanın birinde.
Dünyanın adaleti insanın elinde ve bu gücü sömüren büyük başlar, insanı hipnotize etmeyi başarıyor.Somali yalnız susuzluktan mı bu hale geldi? Diğer büyük güçlerin kıvılcımını yaktıkları iç savaşın hiç rolü yok mu? Bir avuç pirince muhtaç Somali'deki uyuşturucu tüketimi inanılmaz boyutlarda. Khat olarak bilinen bu maddeyi kullanmayan yok denilebilir. Bu durumda tam anlamıyla iş gücünden düşüp, zaten verimsiz olan yaşamlarını kurağa çeviriyorlar. Khat kullanımını destekleyenler ve Somali'ye girmesini sağlayanlar da bu kıyametten sorumlu değiller mi?
Benim insanımı da uyutmanın yollarını bulmuşlar işte. İyiler uyumazsa, kötüler büyümez.
Çok güzel ve duyarlı bir yazıydı, gönülden kutlarım.
Televizyondaki gereksiz programlar beni de çok rahatsız ediyor. Bu bizim toplumumuz olamaz diyor dehşete düşüyorum. Teşekkürler anlamlı paylaşımın için. Sevgilerimle.
Nar-ı Çiçek
Duyarli yüreginize tesekkür ederim, umarim birgün hersey güzellesir cok gec olmadan.
sevgiler
İyi mi yapıyorum bilmiyorum ama uzun bir zamandır tv izlemiyorum.daha doğrusu izleyemiyorum...yüreğim dayanmıyor çünkü olanlara, gördüklerime ve duyduklarıma... bazı şeylerden geç haberim oluyor ama kendimce /yüreğimce bir tepki bu , engel olamıyorum...çözüm mü ? değil elbette..
*bu böyle daha nereye kadar gider, insanlar ne zaman uyanır , bence uyanmak ister demek daha doğru olur.. çünkü insan görmek istediği şeyi görmekte usta bir varlık..önce görmek istemeli ki görmeli..bencillik diz boyu.. hangi söze selam etmeli ki anlamalı/ uyanmalı bencilliğinin kölesi olmuş insanlık ?? hangi?? ben bulamıyorum...
Teşekkürler, selam ve sevgiler duyarlı yüreğine , kalemine Çiçeğim...
perimasalı tarafından 9/1/2011 10:00:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nar-ı Çiçek
ama bir yanda hemen dilime TRT gelyior, TRT 1-Türk ve de Belgesel kanalari hayatin ta kendisi, siirden suura ve insanliga dair, bakilacaksa tarafsizca haberinden tut ki taa belgeseline kadar derim.
Lakin
insanliga bunlar az geliyor-kimbilir fazla, tasiyaiyorlar-
nerde hafiflik varsa onda aliyorlar solugu:(
cenem düstü yine,
bak yine sesli düsündüm masallarimin perisi, takilmasin bana kimse:)
öpüyorum güzel yüreginden
sevgimle
Biz bugün ne giyeceğimizi düşünürken insanlar orada, bugün bir şey yiyebileceklerinden bile emin değiller! Geçenlerde kardeşimi '' Bana her şey yakışır '' zırvalığının tekrar bölümlerini izlerken buldum ve çok şaşırdım... Yarışmacılara- giyim, aksesuar vesaireleri alabilmeleri için- en az 1000 Tl bütçe ayrılıyor... Şöyle bir düşündüm ki belki de o paralar ile bugün Somali' de kaç çocuk karnını doyurabilirdi... Yazıklar olsun dedim, bu kadar kalpsiz olunabilir mi? Duyarlılığın beni memnun etti sevgili nar-ı çiçek. Senin düşüncelerin, benim de düşüncelerim... Bilmeni istedim can!
Sevgilerimle...
edebiyat aşkına...... tarafından 8/31/2011 7:48:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nar-ı Çiçek
dilim döndügünce anlatiyorum ama tesiri ne kadar dersen-SIFIR-
umarim
umarim bu sahneler insanligi öldürmenin ilk perdeleri degildir.
......
Var ol can
sevgimle
Nar-ı Çiçek
insanin elinden tutarsa yasam, tutmazsa ölüm mü desek
yoksa
insanlik iste, candaslarinin elinden tutarsa tokluk
tutmazsa aclik mi desek...
Öyle ya ne alaka degil mi Sevgili Davidoff....
var ol
sevgimle
İnsanları uyuşturmanın çeşitli yolları vardır.
İllaki uyuşturucu madde gerekmez;
futbolla erkekleri
televizyonda böyle zıpır programlarla kadınları
otuz bin SMS ile gençleri uyuşturursunuz
sonra mı ?
batılı dostlarla ülkeyi hallaç gibi atarsınız
tuzak hepsi tuzak
ister yüksek sesle ister içinde içinden söyle akıl alacak gibi değil
alıcısı var ki bu programlar çerez gibi çoğalıyor, ülkenin hali kimsenin umurunda değil gibi.
saygıyla
Davidoff
bütün gününü tv.karşısında geçirip, coğrafyada somali'nin yerini bilmeyen bayanlara,
bütün gece tv.karşısında, dünyanın bütün takımlarının maçlarını seyreden ama yine somali'nin yerini bilmeyen beylere,
bütün gün ellerinde cep tel.a...bütün ülkelere son hızla sms çekip, yine de coğrafyada somali'nin yerini bilmeyen sevgili gençlere de ......
helal olsun.
_cânâ_
Bu dünyada ziyanda gibi dursalar da
bir lokma bir hırka bile yokken
elbette cennet onların
Nar-ı Çiçek
ve yorum ile yüregime ayna olan yürege tesekkür ediyorum...
Yasam boyu insanlik iste...
hayirlisi olsun duasi ile.
sevgiler
Nar-ı Çiçek
insan -lik iste...selam olsun güzel yürege, hayirli bayramlar sevgili Ayse.