Libya Hakkında Bilmediklerimiz...
-Libya yurttaşlarına kredi sıfır faizle verilir.
-Öğrencilere yaptıkları tahsile göre ortalama ücret ödenir.
-İşsizlere iş bulana kadar tam ücret ödenir.
-Evlenen çiftlere bedelsiz olarak konut verilir.
-Yurt dışında tahsil yapanlara 2500 Euro harçlık yanında, barınmak ve araç yardımı yapılır.
-Ülkede otomobiller fabrika maliyetine satılır.
-Libya’nın kimseye tek sent kredi borcu yoktur.
-Eğitim, tahsil ve sağlık hizmetleri tüm yurttaşlara bedelsizdir.
-Nüfusun yüzde 25’i yüksek tahsillidir.
-Son bombalama olaylarına kadar sokaklarda evsiz veya dilenci bulunmamaktaydı.
-Bir somun ekmek fiyatı sadece 15 centtir.
-ABD ve diğer kapitalist Ülkelerin Libya’yı sevmemelerine şaşmamak gerek. Gaddafi IMF veya Dünya Bankası kredisi kullanmadı.
-Libya bağımsızdı, savaşın gerçek nedeni budur, kendisi bir diktatör olabilir, ABD bunu sorun yapmaz. Ne zaman ki Kaddafi Petrol İhraç eden ülkelere (OPEC) Dolar ve Euro yerine altın karşılığı satış yapmalarını önerdi. Bu altın karşılığı para basmayan Batılı ülkelerin iflasını istemek demekti…
Soru: Daha bu Libya halkının zoru neydi de ölümü göze alıp sokağa taştı...
Cevap:
Bir Makalede şöyle yazıyordu: NATO’nun Libya’yı bombalamasının temel amacı Kaddafi’yi öldürmek. Çünkü Kaddafi hem yaşar hem de Libya lideri olmaya devam ederse Batıdaki ve özellikle Amerika’daki finansal dengeler alt üst olacak. Bu, yukarıda belirtilen maddelerde de çok açık. Yine makaleye göre Kaddafi’nin bir başka projesi de Libya’da Afrika Yatırım Bankasını, Kamerun’da Afrika Para Fonunu ve Nijerya’da Afrika Merkez Bankasını kurmaktı. Bu tür kurumların çalışmaya başlaması en çok 14 eski kolonisiyle Frank üzerinden ticaret yapan Fransa’ya zarar verecekti. Fransa’nın Libya’ya ilk saldıran ülke olmasının sebebi de bu kurulması planlanan kurumlardı. Başka bir iddia da Kaddafi’nin Libya’daki petrol şirketlerini millileştirmeye çalıştığı için suikastle öldürülmeye çalışıldığı yönünde. Böyle bir durumda Batılılar Libya petrolleri üzerindeki kontrollerini tamamen kaybetmiş olacak.
Tunus, Mısır, Yemen Libya ve şimdi de Suriye... Ben Batının müslüman ülkelere yaptığı operasyonlara şüpheyle bakılması gerektiğine inanıyorum. NATO’nun Libya’yı vurmasının sebebi iddia edildiği gibi ülke petrollerini sömürüp Afrika Birliği’ne engel olmaksa Kaddafi’nin gitmesi iyi olmayabilir. Çünkü işin içinde Batı ülkeleri varsa neticenin eskisinden daha kötü olacağını Irak’ta, Afganistan’da ve Filistin’de gördük. Diktatörler gitse bile ülkeler sömürülmeye devam ediyorlar. Halk ise; Vaatlerle ayaklandırılmış, yeni yönetim sistemi ile kandırılmış, dolduruşa getirilmiş masum piyonlar...
YORUMLAR
Oyun, Büyük Ortadoğu Projesi (BOP) adı altında bölgedeki zeginliklere el koymaktır.
Ülkelerin ne ile idare edildiklerinin önemi yoktur. önemli olan Batı çıkarlarına hizmet eden iktidarlar yaratmaktır.
İşin ilginç tarafı Türkiyenin emperyalistlerle işbirliği yapıyor olmasıdır.
Tarihi boyunca Türkiye ile iyi ilişkileri olmuş ve hatta 1974 kıbrıs savaşından sonra Amerika tarafından uygulanan silah ambargosu sırasında, Türkiye'ye yardım eden, petrol gönderen, uçak lastik ve parçaları gönderen tek ülke Libya iken, Şimdi Türkiye, Nato uçaklarının Libya'yı vurmasına gözcülük etmektedirler.
Türkiyenin emperyalistlere bu yardımlarından dolayı, şimdilik bir menfaatide söz konusu değildir. Dün medyada yapılan açıklamalara bakılırsa, Arap baharı(!) başladığından beri Türkiyenin ticaret hacminde %11 lik bir gerileme olmuş.
Türkiye bu oyunun bir parçası olmamalıydı diye düşünmekteyim.
Saygılarımı sunarım.