- 2835 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
SAÇLARIM :(
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yavaş yavaş terkediyordu beni 35 yıllık saçlarım...
Belime uzanan, kamışı andıran düüümdüz, karamel renkli, uçlarına güneşin sarısı dokunmuş, bağlanmayı hiç sevmeyen, herdaim rüzgarda uçuşmak isteyen en az benim kadar yaramaz saçlarım...
İlk duyduğumda sadece saçlarıma üzülmüştüm...Saçlarım hiç kısa olmamıştı neredeyse...Hiç omuzlarımda kalmamıştı örneğin...Önce yavaş yavaş kat verdirdim...Kıyamadığımdan kestiremediğim saçlarım, kısa bir dönem için oyuncağım gibiydi...Yıpranmasından, kırılmasından ve kopmasından hiç korkmadan uğraşıyordum hayatımda ilk kez...
Hayatım arap saçına dönmüştü , ben hala saçlarımın şarap rengini merak ediyordum...
Ve bir gün sabah kalktım, yıllardır merak ettiğim kızıl saçın bana nasıl gideceğini merak etmektense, boyatıverdim saçlarımı kızıla... :)
Ehhh.. Yani.. Hani fena da olmamıştı açıkcası... Ama "iyiki daha önce denememişim" dediğimi itiraf etmeliyim...Ama kaybedecek bir şeyim yoktu ki...Nasılsa suya karışıp gidecekti birkaç gün sonra...
Sonra küt kestirdim..Iıı ıııh!!! :( Olmadı beğenmedim...
Sonrasını yaşamak, yazmaktan daha zordu emin olun...
Bir bayan kuaförünün yapamayacağı bir işti sonrası...Erkek saçı gibi kesim yapmak...İlk duyduğumda üzüldüğüm saçlarım, bir an önce terketsin istiyordum beni, bir iğne gibi, diken gibi batıyordu başıma...Nerdeyse uyamıyordum geceleri acıdan...
Özlediğim ama can yangınımı daha da harlandırmasın gitsin diye gözünün içine baktığım garip bir durumdu...
Sitemizin bir erkek berberi vardı...Gittim oturdum birgün, "hayırdır" dediler.Cevap bile vermeden oturdum boş bulduğum koltuğa...Bütün cesaretimi toplamıştım, son kalan bir karış saçımlada vedalaşacaktım...Ne kadar zor olsa da... :(
Makasın ilk sesiyle, içimde o güne kadar beni tutan tüm sicimlerin koptuğunu hissettim...
Makas saçlarımı değil, soluğumu kesmişti sanki...
Nefes alamamacasın gülerdim eskiden, gözlerimden yaşlar gelirdi...Yine nefes alamıyor gibiydim ama ağlamaktandı bu kez...Hayatım gün gün, an an değişiyordu ve ben sadece seyirciydim bu değişime...
Eve çıktım, sağdan baktım, soldan baktım ... Iıı ııııh... :( Yakışmamış bana kısa saç...Ya kel olunca napacaktım, neyse o vakit düşüneceğim demek ki...
Yeni kestirdim diye, artık uzun da olmadıkları için eğildim lavaboda yıkayıverdim başımı...
Havluya uzanıpta saçlarımı kurulamak istediğimde, hayatımda hiç, bir daha bu kadar umutsuz anım olamaz heralde diye geçirdim içimden...Yer yer dökülüp suya karışmıştı saçlarım...
Üzüldüğüme üzüldüm çaresizce...Tekrar indim berbere ve saçlarımı kazımasını söyledim.Çocuk şaşırdı ama işi bu ; kalan saçlarımı kazıdı...Tabi bu arada erkek seyircileri hatırlıyorum hayal meyal...Şaşkına dönen erkekleri, karşı cinsten biri kendi özel alnlarına girmişti düşünsenize...
Ama umrumda değildi, kaderin acımasız ellerinde, kendi kabusumda kurban olmuşken...
Sonunda kel görünmüştü... :)’mi, :(’mı bilemedim...Üzerimde asker yeşili bir şort vardı ve bir ton koyu bir tişört...Yani bildiğiniz komando olmuştum...Askere gitsem alırlardı inanın...
Son demlerinide berberin süpürgesinin ucuna bıraktığım saçlarım, en azından geceleri uyurken acı vermeyecekti bana...Tek derdim uyumakmış gibi...Teselli işte...
Eve çıktım tekrar yıkadım başımı, artık saçlarımn kıl kökleri dahi gözükmüyordu, inanaılmaz bir pürüzsüzlükle, annemin başımda bir iz olmadan beni nasıl büyüttüğünü düşündüm... Bravo; dört çocuğun en büyüğü ve en haşarısı olarak, ağaçtan, duvardan inmeyen ben, başıma bir çizik bile olmadan gelmşştim bu yaşa annem sayesinde...
Hemen geçtim aynanın karşısına, güzel bir makyaj yaptım ve aldım fotoğraf makinamı elime, başladım çekmeye kendimi...Saçlarım olmasa da, kurtarıcım vardı biliyordum...Gözlerim... Beni tanıyan ve seven herkesin beğendiği gözlerim...Kaderimden de kara bir makyaj yaptım o gün...Simsiyah boyadım gözlerimi...Ama feri sönmemiş gözbebeklerim hala bakıyordu ışıl ışıl, ne olduğunu hala idrak edememiş gibi...
Gözlerimin ferinin sönmemesi yegane dileğimdir Mevlamdan...Çünkü; içinde sağlıkta, mutlulukta, aşkta var bu fer’in...
Zamanla güzel bile olduğumu düşündüm kel iken...HAstaneye tedaviye gittiğimde arabamı parkediyordum kemoterapi ünitesine, güvenlik görevlisi geliyordu hemen "hanımefendi buraya kemoterapi hastaları park ediyor lütfen parketmeyin" diye...Mutlu mu olayım, üzüleyim mi bilemiyordum..."Sence saçlarımı keyfimden mi kazıttım, bende kemoya geldim ablacım" deyince nasıl af dileyeceklerini şaşırıyordu çocuklar...
Bilmeden böyle güzel moral verilir miydi bana bilemiyorum...
Keldim ama güzeldim anlayacağınız...
Şimdi yeni yetme saçlarıma alışmaya çalışıyorum, tek derdim dümdüz olan saçlarım kıvır kıvır çıkıyor...Özlemişim saçlarımı...
Mevlam kimseye vermesin, sağlıcakla kalalım bir ömür...
YORUMLAR
Duygusal bir yazı okudum sevgili Seçil.
hüzün sardı yüreğimi.
tebikler paylaşım için..
(( Seçil Nimet ))
Emin olun yazarken çok zorlandım ve gözyaşları içinde yazdım bu yazıyı...
Teşekkürler... :)
nazlıgül
Zorluklar karşısında direncini kaybetmemiş bir insanın ,güzelliğinden ödün vermesi düşünülebilinirmi hiç.Yüreği güçlü insan .Sizin duygularınıza yakındı okurken hissettiklerim kucak dolusu selam ve sevgiler.
(( Seçil Nimet ))
Teşekkürler sevgili arkadaşım...
Yaşananları yazmak çok kolay, yaşanılan an zorluklar içinde olsa da...
Sevgilerimle...
Senin güzel olmak için ne saça ne de başka bir şeye ihtiyacın var... İçi dışı güzel kadın...
Elbette uzun uzun olacaklar yine, çıkıyorlar ya... :)
Bir kaç yazıdır sendeyim. Kalakaldım yine. Ama keyfim yerinde :)
Sağlık ve huzura dair tüm dualarım sana.
(( Seçil Nimet ))
Zırıldamak yasak, şimdi foto zamanı... :)
bona_dea
Kesinlikle öyle... Sabırsızlanıyorum seninle birlikte :)
Gecen girdigimde okumustum yazinizi
okudukca dirhem dirhem akmisti icime birseyler...
Insan diyorum ne cok kuvvetli ne cok varlik, bakin yenmeyi ögreniyoruz tüm kötülükleri
yeter ki isteyelim....
Allahim sifalarini artirsin tüm kullarina,
yar ve yardimciniz- yardimcimiz olsun.
samimi ve degerli bir yazi naif bir sekilde okunan satirlarda.
Saygilar sunuyorum
ve de sevgiler cokca.
Nar-ı Çiçek tarafından 9/2/2011 2:13:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
Bu sıcacık yorumu hayallerim gibi toz pembeye boyayım istedim...
Sevgimle...
Nar-ı Çiçek
ve
sicaklik demis güzel yürek, o sicakligi yaziyi okurken ki bizlere hisseden yüreginden aldik biz okuyanlar olarak ki yansidik-yansidim o sayede sayfaya-
Dualarim sizinle
eminim ki bu güzel yüregin hayati kendi gibi hep güzel olacak
cok sevgimle
ve pembe...cok severim:)
Tesekkürler.
(( Seçil Nimet ))
Yine okudum, yine ağladım...Ben saçlarımı özledim ve mümkün değil hemen kavuşamıcam, daha bir karış bile değil boyu... :(
Nar-ı Çiçek
Saçların yine çıkacak, yeşerecek. Bahardaki çiçekler gibi yeniden çıkacaklar. Yeter ki buna inan. Karamsarlığın kollarına kendini atma. İnsan çok güçlü bir varlık. Gücünü ve umudunu topla, kaybetme. Bir gün bu savaşı kazanacaksın, bundan eminim kardeşim. Rabb'im şifa versin ki veriyor aslında şimdi yavaş yavaş.
Saygılarımla
(( Seçil Nimet ))
Teşekkür ederim Sevgili Soner şair...
İnşaallah Mevlam bir daha göstermesin, yaşamamış gibi olayım inşaallah...
Sevgilerimle...
Yaşamayan ne bilsin o sıkıntıyı cefayı...
Ablacım...en içten huzur adına dileklerimle...
(( Seçil Nimet ))
Sağol can kardeşim...
Bilmukabele...:)
o bahar gibi bakışların sahibinin saçları olsa ne olur,
olmasa ne olur güzel kardeşim,
inan dünyaya senin gibi kimse tertemiz ve su gibi bakamıyor,
çoğu kimsenin bakışlarında o duruluk kalmadı,
en güzel bayramlar senin olsun,
en güzel anlar ki;
bak öyle dupduru hep.
saygı ve sevgilerimle kardeşime...
(( Seçil Nimet ))
Bu ne güzel bir övgüdür ben anlamadım...
Sevgimle ve saygımla Tan abi'm...
Beni mutlu ettin...
Teşekkürler...
(( Seçil Nimet ))
Ama ben dönüp dolanıp yine okudum bu yazıyı ve güzel yorumunu... :(
O güzel gözlerinin feri hiç sönmesin güzel yürekli kardeşim.
Ne kadar samîmi ve güzel yazmışsın, yürekten kutlar, hayırlı bayramlar dilerim.
Selam ve sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Öyele bi esyti yazıverdim, içimden geldiği gibi, aslında üzerine çalışsam daha farklı olurdu ama tez canlılık böyle bişey demek ki...:(
Teşekkür ederim sevgili hiciv şairim...
Yazarsın bu kel kardeşine bir şiir di mi?
Aşk olsun ama... :)
Bende adı gibi tatlı bir4 bayram dilerim...
(Çocukken şeker bayramı derdik te...)
Sevgimle...
(Mustafa Çetiner)
Taş mı yağdırayım başına:)
Şaka şaka.
O güzel gözlerine bir şiir borcum olsun güzel yürekli kardeşim.
Her günün bayram güzelliğinde geçsin.
Selam ve sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Temennilerin gece gece derin bi soluk aldırdı...
Sağol Nunileeee...
Sevgimle... :)
annemin başımda bir iz olmadan beni nasıl büyüttüğünü düşündüm... Bravo; dört çocuğun en büyüğü ve en haşarısı olarak, ağaçtan, duvardan inmeyen ben, başıma bir çizik bile olmadan gelmşştim bu yaşa annem sayesinde ...
Saçlarım olmasa da, kurtarıcım vardı biliyordum...Gözlerim... Beni tanıyan ve seven herkesin beğendiği gözlerim...Kaderimden de kara bir makyaj yaptım o gün...Simsiyah boyadım gözlerimi...Ama feri sönmemiş gözbebeklerim hala bakıyordu ışıl ışıl, ne olduğunu hala idrak edememiş gibi...
gözlerim bayram etti yoğun nem küründen ...
söyliycek bişey bulmak o kadar zor ki ... hele sevdiğin bir yüreğin yerine koyunca kendini ...
iki kere yürek acısı
iki kere umut sancısı
ama ...
her ne kadar '' söylemesi kolay ! yaşamayan bilemez '' gerçeği çarpsa da yüzüme
şundan eminim ki
sen, her halinle güzelsin can güzelim
dediğin gibi gözlerindeki Seçil yeter tüm dünyaya ne kadar güçlü ve özel olduğunu göstermeye ...
o terbiyesiz saçlarına gelince ...
baksana kamış gibi düüümmdüüüüzzzzz ayak diretmekten vazgeçmişler ... adam olmaya başlamışlar bile
eğitim şart !
(( Seçil Nimet ))
Zor okudum yorumunu, iyiki varsın gülüm...
Öööyle bi esti işte...
Ne bilem yaaaa...
Özledim ben saçlarımı ama kavuşmamız imkansız...
Bunu bilmek acıtıyor azıcık içimi o kadar...
:(
gülkurusu
şu anda bulunduğun süreci bilmiyorum ama kemo dan sonra tekrar eskisi gibi çıkıyor saçlar ...
ilk zamanlar çok yavaş ve farklı uzamasının sebebi köklerin tümünün aynı anda çıkmaya başlamasının getirdiği kaos ve tembellik ...
inan bana bitanem çok kısa bir zamanda tekrar eski hallerine dönecek saçların ...
sadece sabır !
(( Seçil Nimet ))
Ben uzun saçlarımı özledim, zırlaya zırlaya okudum yine bu yazıyı... :(
"Makasın ilk sesiyle, içimde o güne kadar beni tutan tüm sicimlerin koptuğunu hissettim... "
Ve şimdi o kopan siçimlerin yerinde yeller esiyor ...
Öyle ki şükrü bilmeyen, herşeyi sorun diye bilen , empati yapamayan birçok insandan daha cesur birinin yüreğine sahip olduğunu biliyor bu yazıyı yazan...
En azından yüreği yorgunken yüreği yorguna gamzesini uzatabilecek kadar da insan olduğunu bildiğim bir coşkudur bu yazının sahibi...
Hesap yapmayan olduğu gibi !
Biliyor musun benim de kısacık saçlarım var... Aslında benim ki hemcinslerime bir tepki olarak kısalmıştı!...
Sonra bir bakmışım kısa saç beni sevdi ben de onu...:)
Hadi gülümse yeryüzünde tanıdığım ilk ve tek kel güzellik ve İstanbul kokulu rüzgârım...
Mehtap ALTAN tarafından 8/29/2011 11:04:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
Harikaydın ve hep öyle kal inşaallah...
Sevgimle, Sarı Yalnızlığı Kayıp Prensesi... :(
Mehtap ALTAN
ve diyecek ki
sen gördüğüm en cesur ve güzel kadınsın...
(( Seçil Nimet ))
Keşke...
Keşke zannettiğin kadar güçlü olsam... :(
(( Seçil Nimet ))
Ne güzel yorumlar yazmışsın bana !
Ağlamak istiyordum tuttun yaşlarımın ucundan... :'(