Bayram o bayram ola...
Bir sevdadır gönüllerde RAMAZAN.
Sen geldiğin zaman ilikleri tel tel olup ruhun, feryadını göğe ulaştırır bir el. Lebbeyk nidalarını duyar en temiz gönüllerden nice karanlık gönüllere giden...
Sen geldiğin zaman susar yankısı dünyanın unutur tüm sözlerini beden....
Sen geldiğin zaman müjdeler kanat çırpar en derin huzura,nurunu yüreğine salıp bırakmayı arzular geride kalan her ne varsa...
Bugün silinir yadlardan, yarın yokluk vaktidir çünkü her an...Bilinmezliğin başlangıcı gibidir gelişin yüreklere umutlar dağıtan...
Söz söylemekten hayan eden dudakların gizli ahıdır tesbih... Sevdasından yorgun düşmüş bedenlerin uykusu olur ibadet sen geldiğin zaman...
Sana seni anlamak değildir derdim Ey Şehri Ramazan! Söylemek istediklerim arasında bocalarken,belki de karanlık kaplı ruhumun iştiyakla istediği o huzuru bulurum ümidi var Senli bir gecede ellerimi semaya açmışken... Dua kuşuna verdiğim mektuplarımın rüya giziyle beklediği cevapları var...
Seninle birlikte Rahman’a yaşlar akıtan gözlerin sevdası hürmetine istediğim umutlar var...
Sen geldiğin zaman umudu katık edip tövbeyi geçmişin zehirli ıstırabı gibi ilmek ilmek akıtanlar var...Ama ben...
İşte ben katık edilen o umudun gölgesinde Seninle birlikte yokluğa yol almanın sırlarında kaybolmanın duasına durmuşken,gidişinin hüznüyle gözyaşlarımı yüreğime akıtıp; daha Sen gelmeden Seninle müjdelerini yollayan Rabbim’in müjdelediklerinden olma ümidiyle bayram ediyorum günahsız bir yavrunun Sabah Ezanı ile doğan sevinçlerini sunmak istiyorum kararmış gönlüme.... Söz söylemekten bile aciz kalmak böyle bir şey işte...
Sevinci getirirken müjdelerle ellerin, gidişinde bile ayrı bir umudu var sözlerin... Bilmediğim bir pişmanlık huzur dolu bir başlangıcı getirirken Seninle, gidişinde o huzurun ellerimde umutla dolu yeni türküleri kalır...
Böyle bir sevdasın içimde gerçeği yalnızca gözlerimdeki yaşlarda saklıdır...
Her ne söylendiyse Sana, umutları anlatan dudaklarına söylenmiştir. Aşk ile yanan dervişlerin selamını can dilinden alır muhabbet adlı Emir; işte o ne söylemişse bayramı bayram eder aşk adlı deniz...
Mevlâ bizi afvede
Gör ne güzel ıyd olur
Cürm ü hatalar gide
Bayram o bayram olur( Muhammed Lütfü Alvarlı)
Ne olur bu dostundan ve tüm aşkınla yanan gönüllerden razı ol Ey Şehri Ramazan. İşte gel gör o zaman BAYRAM O BAYRAM OLUR...
YORUMLAR
Anlamlı paylaşımın için teşekkürler. Ramazan Bayramını kutlar, ailen ve sevdiklerinle nice bayramlar geçirmeni dilerim. Sevgiler.