- 1938 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
30 AĞUSTOS
30 Ağustos
Milli tarihimizin bütünlük noktasında en son ve sağlamca kazanıldığı tarihtir.Vatan söz konusu olunca gerisi teferruattır diye düşünce sahibinin milletine güvendiği ve bu güvenden aldığı sonuçtur.Yıkılmış bir imparatorluk enkazından son ve ebedi temelli bir cumhuriyet kurmanın nirengi noktasıdır.
Milli bağımsızlığımızın , milli bütünlüğümüzün sağlanması yolunda en önemli direnç noktasıdır.Ancak bundan sonradır ki 1699 dan beri idare merkezimize meyletmiş haçlı zihniyetinin yenildiği ve bu yenilgiyi kabul ederek uluslararası anlaşmalara oturup milli devletimizin ebediliğini kabul ettikleri önemli bir zirvedir.Bu zirveye ulaşan erk cumhuriyetimizin askeri zaferle taçlandırdığı güzergahını uluslararası anlaşamalarla pekiştirecek ve halkının cumhuriyet idaresine olan inancını da uyandıracaktır.
30 Ağustos o günki şartlarda değerlendirildiğinde milli bütünlüğümüzün sağlanması yolunda temel oluşturmuştur.Bu temelin kaideleri üzerinde kurulan cumhuriyetin, milletlerarası onurumuz noktasında siyasi sonuçlarını düşünmek önemini daha da anlamamıza sebep olacaktır.
30 Ağustos ile kırılan düşman direnci bağımsızlık savaşımızın İzmire kadarki kolu,Mudanyaya kadarki eli olmuştur.Mudanya mütarekesiyle Milli mücadelemizin son ve önemli belgesinin imzalanmasının sağlanması,haliyle Anadoludan düşman ayağının kesildiği anlamınadır da.
Lozan ve akabindeki Cumhuriyet ve yapılmış diğer yenilikler 30 Ağustosta kazanılmış milli başarının ve askeri zaferimizin getirdikleridir.Sonraki günler yeni kurulmuş olan cumhuriyetin ümran ve irfan faaliyetine ilham olacaktır.
Bugün 30 Ağustosu anlamak daha kolaydır.Mehmetçiğin yazdığı destanı okumak,milli bütünlüğümüzün sağlanması yolundaki uğraşıların anlamını açık seçik anlatır.Bu anlayış güünümüzden geleceğe,geçmişten günümüze tarihin dolu sayfalarında kendimizi bulacağımız çok destansı başarıların izahıdır da...
Bir yanı daima asker olmuş,yüreği o sevdanın filizleriyle dolu koca bir çınar olan milletimizin ve onun bağrından çıkmış mehmetçiğin en duygu dolu hislerle kutladığı 30 Ağustos zaferler ayımızın bu ay olmasına da sebebtir.
Mehmetçiğin yılmaz iradesi,kudretli komutanlarının dierektifleriyle düşmana o şartlarda gerekli dersi verip bize emanet ettiği cumhuriyetini kurması ile abideleşmiştir.
M Kemal,Cumhuriyet ve Milli Mücadele bir bütünü tamamlayan parçalardır.İşte bu bütünün parçaları 30 ağustos zaferimizin sonucudur dense doğru olur.
Bu vesile tarihteki mehmetçiğe,günümüzdeki mehmetçiğe ve gelecekteki mehmetçiğe kutlu olsun;derken mutlu oılmak şansımızı da onlara borçlu olduğumuzu bilerek tarihe güven ve dolu yüreklerle bakmamız gerektiğini de anlıyoruz.
30 Ağustos zaferinin kazanılmasına ad koyan,yürek koyan herkese rahmet ve minnet duygularımızla..
Tüm milletimize kutlu olsun diyoruz..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.