- 1340 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KURU SOFİ VE AĞYAR İNSANI
Ya Huuuuu!
SENENİN 361 GÜNÜ YEDİĞİ HALTLARI SORSAN KENDİSİ BİLMEZ.MERHAMET ŞEVKAT SADAKAT BİLMEZ.DEĞİL VATANI,ANASI İÇİN BİLE ÖLMEZ,KENDİ NEFSİNDEN BAŞKA HİÇKİMSEYİ GÖRMEZ,İNSANLARI HORLAR,KENDİ HALİNİ BİLMEZ....
VE KALKAR BU DÖRT BÜYÜK KANDİL GECELERİNDE (KADİR,REGAİP,MEVLİD,ßERAT)
İMAMLIK TASLAR BİLDİGİNİ SANDIĞI AMA ,BİRTÜRLÜ İNCELİKLERİNİ HİÇ BİLEMEDİĞİ DİNİ İLE.
ONU YAPIN ,BUNU YAPIN.YOKSA CEHENNEM ATEŞİ KAPINIZDA . OKADAR SİNİRLENİYORUMKİ
YARGISIZ İNFAZLIK YAPAN,ALLAH’LIK YAPAN KURUSOFİ İNSANINA...
SEN ONUN BUNUN AMELİNİ SORGULAYACAGINA,YAPTIKLARINI SAKLAMAYI ÖGREN ÖNCE..
NEDE OLSA DİNİMİZDE İBADET GİZLİDİR.GÜZEL AHLAK DIŞINDA HİÇ BİR İBADET GÖSTERMEYE ACIK DEĞİLDİR DİNİMİZDE.
VE..VE.. NEFSİNİ BİLMEYEN BENİ BİLMEZ DİYEN RAB’BİMİZ
ACABA BU ALLAH KELAMINI BİLİRMİ SOFİ KARDEŞİMİZ.BİLMİŞ OLSAKENDİ NEFSİNİ BIRAKIP,BAŞKALARININ NEFSANİ AYIPLARININ PEŞİNE DÜŞMEZDİ SANIRIM.
KUSUR BULMAK İÇİN BAKMA BİRİNE.BULMAK İÇİN BAKARSAN BULURSUN.KUSURLARI ÖRTÜCÜ OLURSAN,İŞTE OZAMAN KUSURSUZ BİR İNSAN OLURSUN.
İSLAMİYET OLSAYDI TAC İLE HIRKA,
GİDER ALIVERİRDİK PAZARDAN OTUZA KIRKA (alıntı söz)
KILIK KIYAFET MÜSLÜMANLIĞI YAŞANACAK DEVİR DEĞİL DEVRİMİZ.DEVRİMİZ AHİR DEVİR.
SÜNNETİ SENİYE SEVAPTAN ÇOK ETTİRDİĞİMİZ KÜFÜRLERLE GÜNAHA VESİLE OLMUYORMU ?SAYIN SOFİ..!
SÖYLEYENE DEĞİL KÜFRÜ,SÖYLETENE BAKARIZ DİYOR BİR TASAVVUF EHLİ.
OZAMAN KÜFÜR ETTİRME İNSANLIĞA.
ZAMANIN ŞARTLARINCA ,DEVLETİ ZORA SOKMADAN KURAL KAİDELERİ AKSATMADAN YAŞA DİNİNİ.HERKESİN İNANCI VE YAŞAMA BİCİMİ KENDİSİNİ ALAKADAR ETTİĞİNE GÖRE,
HER KOYUN KENDİ BACAĞINDAN ASILDIĞINA GÖRE...SANANE AĞVAM’IN AMELİNDEN..
AĞVAM DEDİMDE..
BU TÜRDE İNSANLAR ,TAMAMİYLE HAK GERCEKLERİNİ UNUTUR.SOFİ DE ENAZINDAN KILIK KIYAFET VE FARZLARI UYGULAMAK VAR.AĞVAMDA ODA YOKTUR.
BOŞ YAŞAR YANİ ÖMRÜNÜ...NE KANDİL BİLİR NE SEYRAN,NEDE ßAYRAM..
AMA İÇİNDE İMAN OLUPTA,KULLUK YAPAMADIĞINA ÜZÜLENLERDE VARDIR. ONLARDA KANDİLLERDE,MÜBAREK ÜÇ AYLARDA HATIRLAR GİBİ OLURLAR RABLERİNİ.AMA KISA SÜRER HATIRLADIKLARI.
HATIRLADIKLARI BİKAC ÖNEMLİ GÜNDE ,ÖYLEBİR MÜSLÜMAN KESİLİRLERKİ;
SANARSINKİ HERDAİM DEVAMİ BİR YAŞAMI MÜSLÜMAN YAŞAMI GİBİDİR.
OYSA KARŞISINDAKİNDEN ÇOK KENDİNİ KANDIRMAKTADIR HABERİ YOK.
BUGÜN BU KONULARDA KALEME ALDIĞIM İKİ İNSAN TÜRÜYLEDE BİRAZ ATIŞMAM OLDU.
YÜZLERİNE GERCEKLERİ SÖYLEYİNCE BEN "KAFİR" OLDUM : ]]]]
NE KOMİK NE KOMİK...:]
İnsanlar 3 sınıftır Celaleddin:
1. sınıf MUHABBET değneğiyle dövülmüş ve şevk kılıcıyla maktul olmuşlardır.Bunlar Allah’ın kapısında oturup ihsan beklerler.
2.sınıf TÖVBE değneğiyle dövülmüş ve pişmanlık kılıcıyla maktul olmuşlardır.Bunlar Allah’ın kapısında oturup affı beklerler.
3. sınıf ise GAFLET değneğiyle dövülmüş ve şehvet kılıcıyla maktul olmuşlardır.Bunlar ALLAH’ın kapısında oturup cezayı beklerler..
BU GÜZEL SÖZÜN ÜSTÜNE KENDİMCE ANLADIĞIMI KALEME ALMAK İSTİYORUM.
İnsanlar yaradılışta üç gurup halinde yaradılmıştır.
Birinci sınıf;
hayvan hilkatındadır..Yer,içer,gezer,hırs,öfke,hedefler uğrunda ömürlerini tüketirde,ziyanda olduğunu ancak sonnefeste anlar.Hakları ceza iken,AF beklerler…
İkinci sınıf;
melek hilkatındadır..Yer,içer,gezer,öfkelenir,hırs yapar lakin,şeriat üzerine yaşar,kısasa kısas uygularlar..Zekatları malın kırkta biridir.Uygulama vardır,uyguladıklarını canda yaşama yoktur.Hakları şeri kaide üzeri CENNET’tir. .Ama cennette. anlarlar’ki..Şeriat-ı-uygulamak yetmezmiş,uyguladıgı şeri hükümleri gönle indirip,
Canda da yaşamak gerekirmiş..ALLAH.C.C’nın cemalini beklerler ,lakin ALLAH dilerse görebilirler uzun uzun aralıklarla…
Üçünçü sınıf;
hz.İnsan hilkatındadır..Dünyevi her niğmeti sadece yaşamak,ayakta kalmak için kullanırlar lakin sevgisini gönüllerine indirmezler..Şeriat+tarikat,marifet,hakikat yolcularıdırlar..Şeriatı uygular,uyguladıkları şeri hükümleri canlarında yaşarlar..Zekatları;malın tamamı ve canda beragber olur.
Ömürlerini Nefs terbiyesi ,mücadelesiyle sonlandırırlar.Ve HZ.İNSAN makamıyla ömürlerine son noktayı koyarlar..Yerken,içerken,yanları üzerine yatarken,otururken,çalışırken,uykuda dahi ruhları zikirle meşguldür..Muhabbet-i-AşK,iLaH-i-AşK ile yumuşak huylu,sabırlı AHLAKA sahiptirler..Hak ettikleri;Cennetin engüzel katıdır..Lakin onların derdi cennet deil,Hak-ı-hakikat’in CEMAL-i-Nur’udur..Sadece rıza üzerine yaşadıkları için,ALLAH .C.C onları ,arzular,sever,örzüler,diler…Ve CENNET-i-ALA,Firdevs CENNET-i olan ,yani ALLAH,C.C,nın,
Resul-u-Ekrem’in,Allah’ın Vel-i kullarının bulunduğu makama onları layık görür..
Dostlarımın dostları(veliler)dostlarımın dostlarının dostları(derviş,sofi,mürid) gelsinler edasıyla;Huzur-u-iLahi’ye nail olurlar..!!
Mevlam hepimizi,cemal-i-nur’una erenlerden eylesin inşALLAH..!! Amiinnn..!!
KURU SOFİ VE AĞVAM TAKIMINA SAYGILARIMLA!
ALLAH’LIK YAPMAYIN
NEFSİNİZE DALMAYIN
OYUNLARINA KANMAYIN
DIŞTAN BAŞKA İÇ DE VAR
GÜZEL AHLAK VAR,
NEFS-İ-MÜCADELE VAR
YÜZEYSEL DEĞİL
DERİNLEMESİNE İNSAN OLMAK VAR
TERTEMİZ BİR KALP
TERBİYE OLUNMUŞ NEFS TAŞIMAK VAR.
(ßİR KADİR GECESİ 2011 AGUSTOS 27)
YORUMLAR
Kaba softa tipi, yanlız dini inançlarla ilgili değil her türlü inanç ve yaşam biçimin de mevcut ,ama , hasasiyetimiz den olsa gerek,kendi inancınızla ilgili olanlar daha çok dikkatleri çekiyor,belki bizi yaralıyor ama olsun demekki buda olmalı aşkı ve vecdi ölmüş ruhların sırf bir posa halindeki tavırları,bizi daha çok bilemiyormu...saygilar.....
Edeb-i Şiirsel
edebi
edepsizlerden öğrendik..hz.mevlana
saygılarımla..yorumuz için tşk ediyorum
iyi bayramlar!
Edeb-i Şiirsel
sizlerinde ellerinize sağlık.
Hem yazı renginden dolayı, hem güzel içerik ve kurgusundan dolayı, gerçekten, keyifle okudum.Teşekkürler.Saygıyla.
BU ARADA, BUGÜN OKUDUKLARIM ARASINDA (Ki, on kadar yazı okudum) TEK ON PUANI BU YAZIYA TIKLADIM
kemnur tarafından 8/27/2011 6:48:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
kemnur tarafından 8/27/2011 6:49:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
Edeb-i Şiirsel
yazırengini begenmenize bende,secimimi beğendim.
Aslında kırmızı yazı olacaktı ama :]
bilerek kırmızıya mani oldum.
Kemnur
Edeb-i Şiirsel
Ziyaretiniz ve dileğiniz için tşkler.
secvgiyle kalın!