- 696 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sankiler(1)
SANKİLER (1)
Bir Azeri yazarın divanında okumuştum . O şöyle dillendirmiş bir vakıadaki hikmeti
Yüce Allah maymunu yaratmış ve al sana kırk yıl da ömür veriyorum demiş (sanki).Maymun itiraz etmiş yirmi yıl bile çok .daldan dala hoplamakla kırk yıl geçmez ki…demiş
Yüce Allah eşeği yaratmış ve al sana kırk yıl da ömür veriyorum demiş.Eşek itiraz etmiş.Diken yemekle ,anırmakla kırk yıl geçmez ki … demiş
Yüce Allah İnsanı yaratmış ve al sana kırk yıl ömür demiş.İnsan itiraz etmiş.Yetmez ki demiş…Her şeyi benim emrime verdin…Kırk yıl çok az.Yüce Allah öfkelenmiş yirmi yıl maymunun ömründen alıp sana veriyorum yirmi yılda eşeğin ömründen alıp sana veriyorum.Maymun gibi yaşa …Eşek gibi yaşa demiş…Tamam demiş insan uzun yaşayayım da kim gibi yaşamışım önemi yok…
Yüce Allahın hikmetine vakıf olanlar…Bu Azeri yazar gibi bin bir usluptan biri ile dillendirir vakıalardaki hikmeti. Mesela yılan için (sanki) yüce Allah şöyle demiş.Bu suçundan dolayı yerlerde sürünesin…
…
Hikmetleri anlatan binlerce varsayım vardır… şimdilerde hikmetlere vakıf olanlar azaldı mı bilmem bu varsayımlar unutuldu.Unutulmamalı … Unutulmamalıydı…
Bazılarının bu varsayımlara karşı tavrı sert.”uydurmayın böyle şeyleri… Kur’anda yazıyor mu…
Bir gün bir televizyon programında bir hocaya sordular “Sırat köprüsü var mı… yok dedi.Ben de dedim ki içimden sanki var…Sankilerimizi kültürümüzden atmayalım …gün olur çok işimize yarar…Binlerce hadis-i şerifi pervasızca kültürümüzden atma gayretindeyiz…nedenini anlamış değilim.Binlerce efsaneyi katlettik …nedenini anlamak zor.Binlerce güzelliği attık kültürümüzden… zararı ne bunların …suçune bunların…
Sankileri yaşatalım …Onlar içindeki hikmetle ölür ölürlerse…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.