MEVSİM BAHAR
İnsanlar yazın hep sıcaktan şikâyet eder, kışın da soğuktan. Siz hangi mevsimi seversiniz bilmem ama benim gözümde en çok ilkbahar vardır. O ağaçların çiçeklendiği etrafın yeşerdiği papatyaların etrafı sardığı havanın daha bir güzel olduğu zamandır ilkbahar.
Kışın ardından havaların ısınmaya başladığı içimizi ısıttığı zamanlar. Siz de ilkbaharı seversiniz değil mi? Kışın soğuğundan sonra sanırım siz de özlemişsinizdir o güzel sıcak havaları. İlkbaharda yağan yağmurlar da daha başkadır. Toprağa bereket veren serinleten yağmurlar. O havalarda kimimiz ıslanmak uğruna yağmura aldırmadan yürürler. Bazılarımız da ıslanmamak için kaçışırlar. Ülkemiz dört mevsimi yaşadığı için çok şükretmeliyiz. Başka ülkelere baktığımız da kimi yıllardır düşmeyen yağmura hasret kimi aşırı sıcaklıktan şikâyetçi kimi aşırı soğuktan şikâyetçi. Bizler ülkemizde bence her şeyi kıvamında tadıyoruz. Ama buna rağmen bazı şeylerin değerini bilmemekte hala ısrar ediyoruz.
Aslında son zamanlarda küresel ısınmayla beraber havaların dengesi de değişti ama buna rağmen ülkemiz de hala birçok sıkıntıdan uzak yaşadığımızın farkına biraz geç varıyoruz. Tek bir örnekle Somali de yaşananların farkına vardığımızda ne açlık derdimiz ne de aşırı sıcaklık derdimiz var. Beterin beteri vardır halimize şükredelim. Haydi, gelin şu güzel mevsimlerin her dakikasını, saatini, gününü, ayını güzel geçirmeye tat almaya bakalım.
MUHARREM ÖZAD
YORUMLAR
Baharı bahar tadında kelimelerde yaşamak da çok güzeldi. Malesef, evet farkına varmıyoruz sahip olduklarımızın. Rabbim bize merhamet etsin ve güzel topraklara asla savaşı, yokluğu, kuraklığı ve en önemlisi huzursuzluğu göstermesin.Düşündürdü ve duygulandırdı yazınız.Teşekkür ederim.Emeğiniz daim olsun İnşaallah.
Bahar gibi iç açıcı bir yazı tebrik ederim. Ayrıca hoşgeldiniz Sitemize. Saygılar.