"Ölüler Altın Takmaz"
“Çanakkale ve Balıkesir’in can damarı Kaz Dağlarında 16 firma daha altın arayacak. Bunun için 400 bin ton siyanür(zehir) kullanacaklar. Uzmanlar Kaz Dağlarında yaşam biter” dedi. Posta Gazetesinden aldığım bir haber başlığı bu. Daha önce de buna benzer uyarılar Bergama ve Kütahya’da ortaya çıkan siyanür zehirlenmelerinden dolayı yapılmıştı; ancak bir iki duyarlı yurttaş dışında bu haberleri kimse önemsememişti.
Jomo Kenyatta (Kenya’nın kurucu devlet başkanı. Kenya’nın ilk başbakanı ve Cumhurbaşkanıdır.(1964–1978) Avrupalılar için söylediği bu ünlü söz tarihe kazınmıştır: “Avrupalılar geldiklerinde onların elinde İncil, bizim elimizde ise topraklarımız vardı. Bize gözlerimizi kapatıp dua etmeyi öğrettiler. Gözlerimizi açtığımızda baktık ki İncil bizim elimizdeydi. Topraklarımız ise beyazların olmuştu.” JOMO KENYATA
Günlerdir tüm gazetelerin başlıklarını Somali’yle ilgili haberler kaplıyor. Gazeteler Somali halkının nasıl açlıkla boğuştuğunu anlatıyor. Dünyanın en verimli topraklarına sahip olan Afrika’yı bu hale kim getirdi? Batının sömürgeci devletleri siyanürle altın arayarak bu güzelim yerlerin çölleşmesine neden olmadılar mı? Şimdi aynı oyunlar ülkemiz için oynanmıyor mu? Üstelik buradan elde ettikleri gelirin sadece %3 ünü ülkemize vergi olarak vereceklerini öğrenince öfkelenmemek elde mi? Böyle giderse yakın bir zamanda Cennet yurdumuzun çölleşmesi kaçınılmazdır.
Afrika uluslarını bu duruma düştükleri için bir yerde hoş görmek gerekir. Çünkü ellerinde Batı hakkında hiçbir bilgi yoktu. Çok ilkel biçimde yaşıyorlardı. Onların tatlı sözleri karşısında kendilerini uyaracak bir kaynak yoktu. Bizim ise Batının acımasızlığını ve zalimliğini gösteren, ülkeleri nasıl açlıkla burun buruna getirdiğini belgeleyen Somali gerçeği var, Afrika gerçeği var. JOMO KENYATA’nın sözü var.
Unutmayalım ki, çevre duyarlılığını dile getiren bir pankartta yazıldığı gibi “Ölüler altın takmaz.” İş işten geçmeden gerekli önlemleri alalım, ve yurdumuzdaki siyanürle altın aramalarına izin vermeyelim.
22.08.2011 SAAT:12.12
ALİ ÖZEN
YORUMLAR
Bu konu ile ilgili Haberleri televizyonda izlerken aklımdan yazdıklarınıza benzer şeyler geçmişti. Daha fazla siyanür diyordu gözümüzün içine baka baka ilgili kişi. Sivil örgütlerin yakın takipte olduklarını umuyorum.Ne yaparlar, ne netice alabilirler, nasıl etkin olurlar diye yakın takip etmeli. Konunun hayati önemi ortada. Çok teşekkürler.