- 665 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EVE TAŞINAN İŞ
İnsanlar yaratılış itibariyle üretken,dinamik kendi savaşını verirken, aynı zamanda çeşit çeşit roller üstlenir. Kendi geçimini veya ailesinin geçimi sağlaması için bulunduğu ekonomik koşullar içerisinde bir şekilde çalışması gerekir.Tabi ki bu çalışmayı yaşadığı ülkenin hukukunu ihlal etmeden yapmalıdır. Çalışan kişiler çeşit çeşit sorunlarla karşı karşıya gelmektedir.Önemli olan bu sorunları iş saati içerinde mesai arkadaşlarıyla çözmektir.İş yerinde yaşanan sorunları eve taşımamamız gerekir.Eğer taşırsak ne olur hep birlikte bakalım.
Bir baba düşününki işteki sıkıntıları eve taşıyıp çocuklarına iş yerindeki arkadaşları gibi davranıyor.Onlara baba şefkatinin gereği olarak gülümsemesi çocuklarının başını okşaması gerekirken tam tersine onları, iş dünyasının katı kuralları içerisinde benimsemiş olduğu kurallara göre eğitmeye çalışıyor.Bir çok fırsatı elinin tersiyle itip bir zamanlar uğruna seve seve canını verebileceği kadına, bizim aşkımız Leyla ile mecnun aşkından daha yücedir.Ferhat ile Şirinin aşkı bizim aşkımızın yanında sönük kalır. Diyen bir kişinin hayat arkadaşının o sevecen ve merhamet dolu bakışlarını görmezden gelip; iş yerindeki gereksiz olup bitenlerden konuşan kişinin aşkının sonsuza kadar devam edeceği söylemesi ne kadar inandırıcı olabilir ki? Çocukların özellikle yetişme döneminde ilgi,sevgi ,merhamet gibi unsurlara ihtiyacı varken onların taptaze beyinlerini iş yerindeki ceviz kabuğunu bile doldurmayan meselelerle doldurmak ne kadar doğru ? İnsanların kişilik oluşumda büyük bir öneme haiz olan çocukluk döneminde, bir tebessüm görmeyen kişi nasıl başkasına gülümseye bilir.Bu dönemde merhamet görmeyen biri nasıl merhamet edebilir.Paylaşmayı öğrenmeyen bir birey hayatın hangi safhasında sevgisini,malını ,yüreğini nasıl paylaşır.Bir kocayı düşünün eve geldiğinde hanımına iş yerinde ki olumsuzlukları, yaşadığı çatışmaları,amiriyle sürtüşmesini anlatıp duruyor.Bu kadın çocuğuna mı baksın temizlik mi yapsın yoksa kocasının kafasını şişirmesiyle koltuğa yığılıp hayata mı küssün ? Aynı şey çalışan bayanlar içinde geçerli iş yerindeki yaşadığı olumsuzlukları, evine yansıtırsa çocuğuna ne kadar eğitim verebilir.Kocasıyla ne kadar ilgilenebilir. Kocasıyla el ele kol kola parklarda dolaşabilir mi ? Hafifçe yağmur yağarken, insanın içine yaşam sevinci dolduran, çeşit çeşit renkleri bünyesinde barındıran ve gökyüzü ile bütünleşen gökkuşağını görmeyi, kendine çok gören çalışan bir kadının; basite dahi indirgenemeyecek konulardan konuşması ne kadar mantıklı ? Akan bir dereciğin kenarına oturup kocasının gözlerine aşkla, sevgi ve muhabbetle bakması gerekirken, kocasının kafasını şişirirse ben iş yerinde şunu yaptım bunu yaptım derse bir taraf tanda akan suyun, çıkırmış olduğu o muhteşem sesi nasıl duyabilir.Denize gittiklerinde denizin masmavi rengini görmeyip ,sahilde heyecanla coşkuyla oynayan çocukların maksimum seviyesindeki enerjisinde azda olsa nasibini almadan ,kendi çocuğun eline bir dondurma tutuşturup çocukla ilgilenmeyip iş yerindeki dedikodularıyla, güzelim vaktini harcayarak kocasının ve etraftakilerin sert bakışlarına aldırış etmeden , sürekli mızmızlanan bir kadının aile hayatındaki çatışmaları; nefret tohumlarının ekilişini ,yavaş yavaş sevgi ve saygının yok oluşunu hayal bile etmekten korkuyorum.
Tabiî ki hayattaki asıl unsurumuz üretmektir, çalışmaktır. Fakat ailemize ve kendimize ayırdığımız vakitte tamamen gereksiz olan, işle ilgili bir zerre kadar bize ve ailemize bir şey katmayan dedikodulara zaman ayırırsak kaliteli bir yaşam nasıl yaşayabiliriz.Aile bireylerine gereken sevgiyi yaşam heyecanını nasıl aşılayabiliriz.Çalışan kadın veya erkek olsun hiç fark etmez önemli olan her şeyi zamanında ve yerinde yaparak kaliteli , yaşam coşkusuyla dolu bir hayat yaşamak.Aksi taktirde yaşayan bir ölü olacağımız gibi muhabbet ve sevgiyle bağlı olduğumuz ailemizi ve çevremizdeki insanları hayatlarından soğutarak hiçbir amacı olmayan bireyler haline getiririz.Buna hakkımız olduğuna inanıyorsak işten sonra bize ve diğer insanlara zerre kadar, bir şey katmayan konuşmalara devam edebiliriz