- 1514 Okunma
- 23 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
sevgili ustatdım kadın dediğin her an hayatımızda olması gereken ve varılması gereken noktadır ama kadın dediğin kadın kendini bilendir ...
her saatin ardında güneç olup dogan ve geceye ay olup gözün ufkunu aydınlatan kadındır erkek tek başına hiç sayılacak kadar acizdir kadın toplar erkeği bu bir gercektir
...
kadın kendi başına bir gizemdir
yürekte bestedir kadın
dilde dua
yolun sonudur kimi an
kimi anda yolun başı
her noktada tek varış ve son noktada son yakarıştır kadın ...
...
"ben gizemini çözemedim hala"
...
kalemin daim olsun çok güzel bşr ankatımdı ...
son zamanlarda böyle güçlü ve anlamlı dolu dolu bir yazı okumamıştım....kadını didik didik etmişsin ve satıra yaymışsın....çok taze -zarif ve yalın anlatımla kadınların ve aslında insanlığın gizemini tarifini vermişsiniz....kanaatimce çok okuyorsunuz çünkü çok okumak çoşkuyu ve derinliği artırır ...sizin kaleminiz de öyle...........saygılar...
'Şefkattir kadın dediğin..
Dört duvarı iki narin bilekle sarıp sarmalayabilen,saçlarını süse değil süpürgeye yar edebilen,ince beli yerlere çökünceye değin göğsünü mahremine değecek ellere siper edendir kadın....'
Ne güzel tanımlamışsınız... Uymayanlar varsa da bu tanıma,biz onları kadından saymayız zaten...Tebrikler.
Fikret TEZAL tarafından 12/12/2007 11:07:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kadının hası güle benzer. Rengiyle, kokusuyla, dikeniyle. Açın televizyonu, bir tane gül görüyor musunuz?
Kadının hası... Kadının hası yumuşak başlı olmaz, ağırbaşlı ve sıcak olur.
Ağırbaşlılıktan kastım, sıkıcılık değil elbet. Şımarıklığın da hakkını verir.Ağırbaşlı tebessümleri olur bir de. Kadın yüzü dediğin mahkeme duvarına benzemez.
Bu tebessümler sevgidir. Yumuşacık bir sevgi olur kadın yüreğinde. Kim olursa olsun, ne yaşamış olursa olsun. Erkeğini dizine yatırıp saçlarını okşamayı bilir gerçek bir kadın.
Kadının hası nerede, nasıl davranacağını bilir... İnsanların içinde kapris yapmaz, hır çıkarmaz; Ama gerçek bir Osmanlı kadını gibi, adabıyla, raconuyla istediğini alır. Yüz göz olmaz kadının hası. Bazen öyle bir bakar ki, hele bir de bazen öyle bir susar ki, bin tümceye bedeldir bu bakmalarla susmalar. Bu kadın üzülmeyi de bilir, ağlamayı da, kızmayı da. Ama üzmemek lazım, ayrıca kızdırmaya da gelmez kadını...
Gerçek bir kadın ezik durmaz. Kambur yürümez, dimdik durur. Kendine saygısı, güveni vardır. Erkeğine can yoldaşı olur, destek olur, onu dinlemeyi bilir.
Bazen utangaç olur, bazen ürkek. Soğuktan ya da yalnızlıktan korkabilir kadın.
Aptal olmaz gerçek bir kadın. Bön bön bakmaz adamların suratına. Hülyalı bakışları da olsa, zihni uyanık olur. Hüznü, gökten deli deli yağan yağmur gibi olur, saçlarından akar. Neşesi ise öyle renkli, öyle dağınık... Saçları savrulur.
Kahkahaları vardır bu kadının, çın çın eder odaların duvarlarında.
Sesi güzel olur kadının, biraz da buğulu... Arada bir pencereye yaslar başını, sokağa dalıp gider, bir şarkı söyler. Olgunluğuyla şaşırtır erkeği. Bazen de öyle çocuk olur, öyle sağlam... Saçmalar ki, yine şaşırtır onu. Sıkmaz kadın, bunaltmaz, yaşa yaşa bitmez. Huzur verir varlığıyla.
"Candır kadın dediğin......
Canlara yeni canlar katarak çoğalabilen, bitmeyen, tükenmeyen, çoğaldıkça artan, arttıkça
yeniden canlanan ruhtur bedenlerde."
Yüreğinizde ne kadar güzellik varsa hepsini satırlarınıza nakış gibi işlemişsiniz. İnci taneleri gibi dizilen sözlerinizi yüğreğimizin en güzel köşesine yazdık bilesiniz.
Yüce Rabbim kadına dolayısıyla annelere o kadar büyük değer vermiş ki Cenneti kazanmayı annenin rızasına bağlamış ve "Cennet annelerin ayakları altındadır" buyurmuştur.
Yürek çağlayanınızdan akan satırlarınızla yüreğimizde seher yelleri estirdiniz, şebnemler açtırdınız. O güzel yüreğiniz sağolsun. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Kaleminiz daim Rabbim yâr ve yardımcınız olsun.
egitimci38 tarafından 12/12/2007 1:25:05 AM zamanında düzenlenmiştir.