- 1493 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
:))
Nar-ı Çiçek nedense çocukluğunu şehir dışında geçirenin tadı bayram şekerleri misali değil midir? Herşey tadında,çocukluk çağında güzel...
Eski bayramların ellerinden ve bana çocukluğumun en güzel anını yaşatan o güzel gözlerinden öpüyorum.
Kelime sağnağınızda çocukluğumun bayramlarında ıslandım...Teşekkür ederim.
Nar-ı Çiçek
Samimi yorum ve güzel bakis icin ben de saygin yürege tesekkür ederim,
sonsuz saygimla...
‘’Şimdi ay usul, yıldızlar eski
Hatıralar gökyüzü gibi gitmiyor üstümüzden
Geçen geçti,
Geçen geçti,
Geceyi söndür kalbim
Geceler de gençlik gibi eskidendi
Şimdi uykusuzluk vakti.’’
Murathan Mungan’ın ‘’Eskidendi Çok Eskiden’’ isimli bu şiirini anımsadım nedense,
belki de anımsamam için kaleme alınmıştır bu satırlar, kim bilir.
*
Daha birkaç gün önce arkadaşlarla bu eskileri konuşmuştuk.
Ve daha dün akşam Kalimeraa’nın son şiirinde eski aşklara dokunmuştum. Şimdi de bu yazı.
E bu kadarı da olmaz hani, dedim kendi kendime. Bu bir tesadüf olmamalı.Tevafuk diyenleriniz olacak belki de,
ama yine de bilmiyorum işte.Başka bir şey:adsız.
**
Eskiler nedendir bilinmez hep cezbetmiştir bizi. Ama o ânın içindeyken BİZ, bunların farkında mıydık onu da bilmiyorum işte.
Sanırım değildik.Geçtikten sonra anlıyoruz o eskileri özlediğimizi.
Tam burada da işte hiç sevmediğimiz,hatta tahammül bile edemediğimiz ‘Keşke’ çıkıyor karşımıza.
Keşke on-yirmi sene önce yaşamış olsaydık,deriz.Keşke.
***
‘Niye?
Niçin?
Neden?’ gibi soru kelimeleri hiç rahat bırakmaz bizi.Durmadan soru sorarız kendimize.
Ne istediğimizi tam olarak bilmeden hem de.
****
Her eski özlenilir mi peki? Sus…
Bütün bunların altındaki giz ne biliyor musunuz? Söyleyeyim: Zaman.
Zaman. Zaman.
Aslında biz, zamanın bizden aldıklarını özlüyoruz, başka bir şey değil.
Arzu ederseniz tekrar adı geçen şaire bırakalım sözü:
‘Zaman
Alır sizden bunların yükünü
O boşluk dolar elbet, yaralar kabuk bağlar, sızılar diner, acılar
dibe çöker. Hayatta sevinilecek şeyler yeniden fark edilir. Bir
yerlerden
bulunup yeni mutluluklar edinilir.
O boşluk doldu sanırsınız
Oysa o boşluğu dolduran eksilmenizdir’’
Ne dersiniz,hâlâ o boşlukları dolduruyoruz da farkında mı değiliz.Belki de.
Biz sadece eskiyi değil,yaşadığımız ânı da özlüyoruz. Ki gelecek hayalini kurduğumuz biçimde geçmediği için,
eskiler diyoruz.
Sükut-ı hayal derlerdi ESKİLER.
Gelecek-geçmiş.Geçmiş-gelecek
Hülasa edecek olursak:
Bir söz vardı:
…’’Gelecek el değmemiş geçmişten başka bir şey değildir.’’
Bitti.
Sanırım bende eskiciyim. Hatta üstü yıpranmış bir ‘Postmodern Eskici''
Nar-ı Çiçek
Evet bir eskiye d/okunus bunca ah isitmektir belkide
belki de bizlerin gelecegi tamamiyle yönetememiz ya da hayallerin hesapsizca nesterlenmesi idi...
Eskici oldugundan eminim Sair ki adim gibi, zira eskiyi anlatirken bunca beni etkileyen, satirlar basinda birakip dedemin o tahta sedirinin oldugu kösesine olan özlememi birkez daha gözlerime ekeleyen yürek sesini duyamazdim degil mi...
inan ki büyümemek icin dua eden belki de tek kiz cocuguydum ve biliyordum büyüdügümde yeniden kücülmek icin dua edecegimi
kiymet mi bilinmedi deriz ya ben bilmistim ama zaman buna müsade etmedi.
Murathan Mungan demissin de
Kundak ile Kefen arasi demisti yasama, kundak fasli bitti, sira kefende...
Etkisinde kaldigim yorumu yazan yürege sonsuz saygilar.
Harun Aktaş
O tahta sedirin üstünde geceleri yıldızları sayarken ki halimi hatırladım bak,sayardım-sayardım - sayardım; ama bir türlü bitiremediğim için de kendime kızardım,neden bitiremiyorum diye.
Çocuk olmak ne güzel Anne! diye haykırasım geldi..
Nar-ı Çiçek
Sevgiler sevgili cana.
Nar-ı Çiçek
Insallah sevgili melodi insallah.
seninde kutlu olsun simdiden, huzurlu ve mutlu bir bayram diliyorum.
sevgimle
Eskiden yaşamın gürültüsünden sığınılan huzur-u deryaydı bayrmalar...
Şimdi ondan bile kaçar olduk...
Tebrikler...
Nar-ı Çiçek
Tesekkürler
sevgiler
eskiye duyulan bunca özlem varken ne diye insanoğlu akıllanmaz ki... eski, eskide kalmasa; eskiye hasret kalınır mıydı hiç? ne güzel bir anı...
Nar-ı Çiçek
"eskiye duyulan bunca özlem varken ne diye insanoğlu akıllanmaz ki..."
Bunun cevabini kim cevaplayabilir sence can...
keske farkindalik artsa...
Tesekkürler edebiyat asigi, sonsuz sevgiler
ne guzelsin zuhre...
aldin goturdun beni...
eskiden adli forumuma gel ara sira olur mu?
optum guzel yureginden...
Nar-ı Çiçek
Var olasin
sevgimle
yazı çok içten...
bugün bunu birkaç defa okuyacağım...
eskiye sarılmakla ne iyi atmişsin nar-ı çiçek.
eskiyi aramıza getirmenle iyi oldu.
çünkü gerçekleri görmek, okumak ilgi uyandırır, bunu fazlasıyla yazında güçlü kaleminle başarmışsın...
Biz, yani insanlar başına ne geldiyse(kötü anlamda) kendisi sebep olmuştur, kendisi kendisinin kuyusunu gü geçtikçe kazımıştır, kendisi hatıralarına sadık kalmamıştır, kendisi aşkı kirletmiştir, kendisi kötülüğüne önündeki tüm sıfatları kendine uygun görmüştür...
ahh biz insanlar... ne yetinmeyi ne kucaklamayı, ne de sevmeyi biliriz. Bir adım doğru ilerleriz, on adım ters gideriz....
yazın günümü edebileştirdi...
EYVALLAH kalemine ve yüreğine.
Büyük saygımla.
Nar-ı Çiçek
Ahh bizler, insan denen mahluk oluyoruz kimi zaman ya da cogu zaman...
Dünya kötü oldu derlerde dünyayi kayiririm ben yine cünkü dünya degil kötü olan insanlardir zihniyetiyle.
Duyarli yüregine ve
yaziya yansiyan güzel yorumuna yürekten tesekkür ederim, dilerim bu bayram bari artik huzur ile bir nefes aliriz.
ki inanmak istiyorum bu söyledigime.
saygimla.
Nar-ı Çiçek
Mardin de belki halen vardir eski bayramlar diyorum bazen...
bu güzel yazınız için teşekkürler
duyarlı gönlünüze selam olsun biz den
nezaman farkına varacak şu insanlık kaybettiği değerlerinin
daha fazla geç olmasa şu uykudan bir an önce uyansa..................
Nar-ı Çiçek
Ah degerli kalem, farkina varildiginda bu dünya olmayacak sanirim...
Tesekkürler duyarli yüregine ve kalemine, saygilar