- 1089 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACINMAK VE KISKANILMAK
acımak ve acınmak ;insanın hayatında var olan ve iç alem ile ,vicdanının olması ile ilgili bir hissiyat.İnsan olmanın getirdiği hasletler içerisinde elbette vardır zor durumda olmak,çaresiz kalabilmek veya herhangi bir sıkıntı içerisinden çıkamamak.
İşin kötü tarafı asıl şudur:karşısındaki zor durumda olan insanın bulunduğu (acınılacak halde olmak) durumdan zevk almak,bunu içindeki nefreti kusmak için kullanmaktır.
asıl acınacak halde olanlar kıskanılmayı isteyecek kadar içlerinde merhametsiz duyguları saklayanlardır .Karşısındaki insana karşı bencilce davrananlardır.Karşılıklı ilişkilerde hadleri aşanlardır.Özel hayat olgusunu hiçe sayanlardır.
Kıskanılacak kişi olmayı istemek hırsı gerektirir.oysa ben gıpta edinilecek kişi olmayı tercih ederim.Bu hırsı içimde barındırmaktansa, dertleri içinde yaşayıp,dertlerle yoğrulup acınılacak insan olmayı tercih ederim.Çünkü ancak merhameti olan insanlar acırlarr.vicdanı olan insanlar sevdikleri insanın acı çekmesine üzülürler.bundan zevk almazlar......boş şeyler uğruna kıskanılmayı istemek zayıflıktır sadece.
İnsanlar yaşadıkları sıkıntılarla hayat süzgecinden geçerler.bu süzgeçten geçmeden elbette içinde bulundukları durumdan dolayı yanlışta yapabilirler.ama sabırları ve azimleriyle süzgeçten geçerken süzgecin ARTIK olan kısmında kötülükleri ,yanlışlıkları,hatalı olanları bırakırlar.Pek çok şeyden ders alırlar.İnsanları daha iyi tanırlar.
İçinde bulunduğum sıkıntılardan dolayı bana merhametle,sevgiyle ve büyük dostlukları ile yaklaşan dostlarıma teşekkürlerimi borç bilirim.bana desteklerini esirgemeyen hakikatli dostlarıma ,onlarında sıkıntılı anlarında hep yanlarında olacağımı asla bu durumlarını basit görmeyeceğimi ve insanlık vazifemi yerine getireceğimi bilmelerini isterim.DOSTLARIM BENİM İÇİN RAKAMLARLA ÖLÇÜLEMEYECEK KADAR DEĞERLİDİR.
Sözlerinden örnek aldığım mevlana ile yazımı bitiriyorum sevgili dostlarım.
TOPLULUK BİZİM YANIMIZA GELİYOR.SUSACAK OLSAK İNCİNİRLER.BİRŞEY SÖYLEYECEK OLSAK ,ONLARA GÖRE SÖYLEMEK LAZIM GELDİĞİNDEN O ZAMANDA BİZ İNCİNİRİZ. .(HZ. MEVLANA)
KALIN SAĞLICAKLA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.