- 793 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
DAL
Dal, tutunduğun dal;
Yaşama bağlanmak, tutunmak için mutlaka bir dalımız vardır. Bu dalın adı; bazen arkadaş ,
dost olur,
nedenler olur yaşamaktan yana,
bir evlattır,
bacı- kardeştir,
baba – anadır
yoldaş dır ,
Soyut kavramlarda somutlaşır bazen
Özgürlük,
Eşitlik,
Adalet,
Hak,
Sevda dır insana
Umut olur ,
olmazsa olmazlarımızdandır.
Tutunacak dallarımızın çokluğudur, bizi sersemletmeden yere bastıran.
Kırılırsa biri diğeri kalır tutmak için. Kopan her dal, diğerine daha bir sarılmamızı sağlar.
Umutlarımız tutunduğumuz dallarla beslenir.
“Bir düşüm var…” diyen siyah bir insanın bitmeyen umudu ne ile beslenmiştir? “özgürlük ” tutkusu umut dalı olmuştur.
İpin ucuna arkaya bakmadan giden gençlerin, özgürlük türküsüdür sarıldıkları ve ölüm küçülmüştür umut dallarının yanında.
Umudun dallarını;
kesmemeli ,
kesilmesine izin verilmemeli.
yoksa ne bırakabiliriz ki gelecek umutlarımıza….
deren bulut
YORUMLAR
Umudun dallarını;
kesmemeli ,
kesilmesine izin verilmemeli.
***
yazınızı beğendim,
diğer yandan soyadımın DAL olması hasebiyle daha bir özenle okudum yazınızı... Şu aralar kırıldığımı düşünüp kendi kabuğuma çekildiğimdem biraz da isabet oldu yazınız benim açımdan... Hayatımız boyunca güven isteyen bizler sürekli tetikte ve acaba düşünesiyle yaşıyoruz. Yaş ilerledikçe önce kendimizle ilgili daha sonra karşımızdakilerle ilgili güven problemleri başlıyor. Çoğu kez tek pencereden nesnel değil öznel bakıp düşünceler geliştirdiğimiz için hem kendimizi hem hayatı paylaştıklarımızı yanılgılara düşürüyoruz. Subjektif bakış açıları birçok insanın haksızlığa uğraması ile sonuçlanabiliyor. Umut ve dal'ı aynı yazıda birleştirdiğiniz için de teşekkür ederim... Umut insanın yalnızlığını paylaşabileceği en iyi "dost" lardan biridir diye düşünüyorum. Her şeye rağmen iyiye dair umutlarımızı bir çocuk gibi besleyip büyütmeliyiz kanısındayım. Hayata dair adalet olmadığını düşünmemize rağmen yine de kendi içimizdeki terazide dengeyi kurmamız gerekiyor. Şüphesiz hepimiz mutluluk ve paylaşım, güzel bir hayat diliyoruz. İstemek kolay da bunu hak etmek daha zor galiba... Bahsettiğiniz soyut kavramlarda somutlaşan ve umuda çağrı yapan düşünce bugün birçokları tarafından dile getirilmekle birlikte hayata geçirilememektedir. İnsanoğlu eğer isterse kendisini taşıdığı teknolojiye emek verdiğinin binde birini verse iyiye ve güzele ulaşacak, fakat istemiyor böyle olmasını... İstemiyor diyorum çünkü değiştirebileceğimiz herşey kaderin dışına çıkar ve tercih olur diye düşünüyorum. Bu bizim tercihimiz...
kendime dair özeleştiri fırsatı verdiğiniz ve soyadımı yazınızda tesadüfi de olsa kullandığınız için bir kez daha teşekkür eder saygılarımı sunarım.
Hidayet DAL
hidayet dal tarafından 12/11/2007 8:19:06 PM zamanında düzenlenmiştir.