Kaybolan Moral
Ramazan Ay’ı dolasıyla herkeste bir durgunluk görüyorum, ben de dahilim bu tümceye...
Halsizlik diz boyu. Konuşmaya, bir iki laf söylemeye bile tahammülü olmayanlarla karşılaşıyorum. bu sıklık artıyor, insanlar arasında katıldıkça...
Ve bu aralar edebi yanımı hafife alıyorum sanırım. Eskisi gibi kitap okumuyorum. Kitap kurdu olduğum yalanıyla yüzleşmeye hazır değilim. Çok online satranç oynuyorumdan olabilir mi? Olabilir bu. Ancak bütün neden bu değil...
Sanırım kendimle barışık değilim birkaç aydır. Askerlik sonrası heyecanımın can yönünü kaybettim. Oysa güzel yerde, İstanbul’da, 1. Ordu komutanlığı(Selimiye Kışlası) Karargahında vatandaşlık görevimi yerine getirdim...Rahatlık içinde geçti askerliğim. Pek sıkıntı çekmedim, günler beklediğimden hayli çabuk yaprak döktü. Bir baktım şafak, doğan güneşti...
Moralimin yüksel olması gerekirdi askerlik sonrası. Ancak o morali bulamıyorum kendimde. Ya bir kuytuya kayboldu, ya da birileri benden habersiz ç/aldı onu. Şimdi o morali aramak boşuna. Şimdi o moral peşinde zaman kaybetmek k/ayıp bana...
En iyisi gelmesini beklemek. Eğer beni seviyorsa koşa koşa gelir bir gün sabahında. Yok eğer beni sevmiyorsa, zaten bir daha uğramaz haneme....
Peki moralim sıfırlarda diye, hayata küsecek miyim? Hayır. Hayat, tek moralden ibaret değil ki. Hayatın cana kattığı nice mutluluk iksiri var. Bu sevince uzanmak yakın olmalı bana...
Ben sadece silkelenmeliyim biraz. Azıcık kendime gelmeliyim. Ve huzurumu tekrar ruhuma çağırmalıyım...
..........................
Mehmet Selim ÇİÇEK
22 Ağustos,,,0933
Mardin
YORUMLAR
Galiba yazarlarda bu hal oluyor.Belki de iyi bir yazı öncesindeki derin iç seyahatidir.Belki de son günlerde habire aldığımız olumsuz haberlerdir.İyi görünüp de aslında çok da net olmayan yarınlarımızın tedirginliği vardır üstünüzde...Yani yabancı gelmedi hal ve ahvaliniz..."Güze günler bizim olacaktır çocuklar" Mısrasıyla evet güzel günler diliyorum...
meselci
can sıkıntısı geçici olsa da, bu haller her an kendini gösteriyorlar üzerimizde ne yazık ki...
inzivaya ihtiyacım var sanırım.
çok teşekkürlerimle, yazıma renk kattınız.
GÜLÜMSE
Hadi gülümse bulutlar gitsin
İşçiler iyi çalışsın, gülümse
Yoksa ben nasıl yenilenirim
Belki şehre bir film gelir
Bir güzel orman olur yazılarda
İklim değişir, Akdeniz olur, gülümse.
Sazlarım vardı, ırmaklarım vardı çok
Çakıltaşlarım vardı benim
Ama sen başkasın anlıyor musun
Tut ki karnım acıktı, anneme küstüm
Tüm şehir bana küskün
Bir kedim bile yok anlıyor musun
İklim değişir, Akdeniz olur, gülümse.
Kemal BURKAY
bu şiir
sana moral sana umut olsun dileğimle
meselci
can murat,
eyvallah, bu şiiri bir de sezen aksu'dan da dinledim mi; sanırım moralim tavan yapacak:)
Murat Elter
insan kimi zaman kendiyle bir savaşa girer... kaybeden her zaman kendisi olmasına rağmen kazanan da hep kendisi olur..
zira yenilgiyle yenilgiyle çıkılan her savaştan ders alır insan ( hatalarımız var değil mi) evet
alınan dersler insanın huzura... mutluluğa ... öz güvene giden tek pusulasıdır.. güzel bir yazıydı mehmet
içinde kendimi fazlasıyla buldum zira kendiyle savaş halinde olan biri de benim.. SEVGİYLE MEHMET
esika tarafından 8/22/2011 9:41:18 AM zamanında düzenlenmiştir.
meselci
ne güzel paylaşımdı. ruh haline göre moral kazanıyoruz veya kaybediyoruz.
tüm mesele bu kanımca.
satırlarına sağlık.
Meselci, edebiyatın ruh verdiği ender kalemlerdensin. Sen morali bekleme o gelir nasıl olsa seni bulur. Yazmaya devam. Teşekkürler güzel yazın için. Selamlar.
meselci
Merhabalar Aysel dostum...
Edebiyatı kaleminizle daha bir seviyorum...
Moralim yerine gelsin, satır satır d-okuyacağım kaleminden dökülen edebi tümceleri.
- yorumun iyi moral oldu.
çok saygımla...