- 1596 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yalniz kalabaliklar
Onca insan icinde kendini yanliz hissetmek kavrami ne kadar dogrudur bilemiyorum.Yalnizlik tek ba$ina kalmakmidir acaba?insan kendini kimsesiz hissettigi anlarda en sevdigi birisinin sesini duymak istiyor.Yada aniden ho$landigi bir insanin cikipda gelmesini bekliyor.Güzel yemekleri yapipda iki üc ki$i sofraya oturdugumuz anlarda icimden ;ke$ke ac birisi gelsede onunla payla$sak bu güzel yemekleri,,derim.Bagzen gelir bagzende yemekler öylesine heba olup gider.Tadi tuzu yerindede olsa kalabalikda yemek yemenin ayri bir keyfi var bana göre.
Kalabaliklar icinde yalniz insanlar hemen seciliyor.Boynu bükük oturu$u,dalgin dalgin uzaklara baki$i ister istemez kendini ele veriyor.Eski bir dost gibi yanina sokulup onun yanlizligini payla$mak isterim hemen.Tanidigim biriyse tabiki.Yada bayansa cekinmeden yanina sokulu veririm.Ordan burdan konu$urken dilleri cözülür aniden ve konu$maya ba$lar benim yanlizlik kurbani yolda$im.Ana yok baba yok gavur ellerinde tek ba$inaligi anlatir.Kac yildir izine gitmemi$ ve özlemle dolu oldugunu anlatir.Corap sökügü gibi o anlatir ben anlatirim gurbetin oyunlarini.Gözler dolar ve damlalar utanir yabanciligin verdigi utangaclikla aglayamaz.Sanki araya araya bulmu$um dilimden anlayan insani gibi oluveririm biranda.Artik cekinmede utanmada kalmaz konu$a konu$a.Bülbül olup $akimaya ba$lar dillerimiz.Hasretin acisi ilmek ilmek örülür cigerlerimize.Ver yansin etmeyide unutmayiz bu arada.Kimden ne darbe yedik,kimler bize resti cekdi,kim hakli kim haksiz tarti$ir dururuk bir birimizi tasdikleyerek.
Eller derdimden anlarken evdekiler anlamaz oldu.Sirti saglam milletin.Ana baba baci garda$ yanlarinda.Utanmadan bir haftaligina yada üc günlügüne Türkiye ye gidelim lafi beni delirtiyor.Kac yil olmu$ gitmemi$im Vatana,anama ,babama.istanbula gezmeye gidecekmi$izde istanbulla bayramla$acakmi$.Vay anasini sayin seyirciler diyesim geldi.Hasret bagrimi hancer gibi delerken hic bir$ey olmami$ gibi izine gidip gelecekmi$iz.$afagimda enayimi yaziyor yoksam ben salakmiyim bilemedim gitti.insanlar ne kadar insafsiz vede vicdansiz olmu$ bir kez daha anladim.Aglarken teselli vermezler,icin icin yanarken yanina gelipde bir kerecik sarmazlar.Onlarin derdi yok ki benim gibi ,asla anlamazlar.Bendemi bir sorun var yoksa ya$adigim insanlardami bilemedim valla.Hayatin aki$ina kendimi birakdigim zamanlar ben cok iyiyim.Amaaa ben ölüyom dedigim anlarda ben cok kötüyüm ve hic cekilmiyorum.insan oldugumumu unutuyorlar? yoksa beni adam yurdunami koymuyorlar bilemedim gitti.Sinir stres ya$iyorum hayati ve ne tadim var nede tuzum.Sanki yillardir uykusuzum.Gecelerde yetmiyor artik cabucak gecip gidiyor.
Ramazan bi geldi pir geldi.Aklimiz fikrimiz yemek icmekde.Allah kahretmesin emi,aklima hep eski günlerimiz geliyor.Yapdigim bazlamada ailemi görüyorum.Sahurlarda yedigimiz yemekler sanki bana eski günlerimizi gözümün önüne perde gibi getiriyor.Ariyor tabaklar taslardaki iyeceklerde eski mutlu günlerimizi.Ailecek sofraya oturmalarimizi,ya$adigimiz anlari,kavgalarimizi bari$malarimizi,agla$malarimizi unutamiyorum kim daha önce yiyecek diye yari$malarimizi.i$te ne zaman özlesem kedimizi bile aniyorum.Gelip gidip bacagimiza sürtünmelerini,kemikleri kemirmelerini,fareyi yakalayip gözlerimizin önünden alip gitmelerini.Özledim yine ben herkesi.Türkiyeden hediye lokum gelmi$.Lokum kimin umrunda beeee,icine koyuldugu torbada gözüm kaldi.Cakdirmadan icini kokladim Memleketim gibi kokuyormu diye..Vala kokuyordu.Eltime söyledim;bak kiz Yozgatimin kokusu gelmi$ gurbete diye.Gözlerimiz doldu.Belliki oda özlemi$ memleketimi.Allahdan ki buralarda Türkiye mamülleri satiliyorda özlemimizi onlarla gideriyoruz.Marketlerdeki bardaklar canaklar,bisküvüler cikolatalar Vatandasin deyi bagiriyor raflardan.i$te böyle yanlizliga vede hasrete dayanmanin öyküsü.Eksik olan sevdiklerimiz.in$allah diyorum birgün bizede Vatanda ya$amak nasip olur ve doya doya icimize cekeriz canim memleketimizin tertemiz havasini.