- 938 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
FATMAGÜL'ÜN SUÇU !
Kızcağızın biri tecavüze uğramış. Uğruna romanlar yazılmış, filmler- diziler çekilmiş.
Konu uzun süredir tartışılır olmuş. Olmuş ama sonuç yok . Kim haklı kim haksız halâ bilen yok.
- Bluejean giyen kadın tecavüze davetiye çıkartır !
- Dişi kuyruk sallamazsa erkek yanaşmaz !
gibi sözlerin çoğu da din adamlarımızın ağızlarından çıkıyor.
- Cennet annelerin ayağı altındadır ! sözü de en çok din adamları tarafından kullanılıyor.
- Kadın kutsaldır, eşlerimiz emanettir, bacı kutsaldır gibi sözler de çoğumuzun ağzında.
İslâmın doğduğu yer olan topraklarda İslâm öncesi diri diri gömülürmüş kız çocukları. Peygamberimiz (SAV) engel olmuş o vahşiliğe. Kız çocuklarına erkek çocukları kadar değer verilmesini, eşit tutulmasını emretmiş. O’nun sayesinde yavaş yavaş toplumdaki yerlerini almaya başlamış kadınlar-kızlar.
Fakat zamanla erkek egemen olan tüm toplumlarda, özellikle eğitim seviyesinin düşük olduğu totaliter rejimlerde kadın hep ezilmiş, ikinci sınıf insan muamelesi görmüş.
Ne yazık ki ezilmiş, horlanmış, şiddet görmüş, tecavüze uğradığında bile cezalandırılmış.
Ülkemizde Cumhuriyetten itibaren Avrupa ülkelerini bile imrendiren haklar verilmiş kadınlarımıza. Siyasi alanda, eğitim ve iş alanlarında, mirasta erkeklerle eşit kılınmışlar.
Ne yazık ki hiç bir şey kadınların ezilmesini, şiddet görmelerini, tecavüze uğradıklarında suçlu bulunmalarını değiştirememiş !
İlle de kadınlar suçlu bulunuyor tecavüz davalarında.
Yok efendim bluejean giymesinler, dekolte giymesinler, cilve yapmasınlar, mini etek giymesinler, aşırı makyaj yapmasınlar....
Yahu arkadaşlar ; bu ülkede 4 yaşında çocuklar tecavüze uğruyor ! Bluejean giydiği için mi, kuyruk salladığı için mi, dekolte giydiği için mi ?
Hayvana tecavüz eden insan bozmalarını bile görüyor bu ülke ! Hangi hayvan bluejean giymiş ?
Sorun kadınların giyiminde falan değil, toplumun bozukluğunda. Kadının sadece cinsel obje olarak tanıtıldığı, kullanılmaya kalkıldığı bir ülkede erkekler her dişiye kötü gözle bakarlar ! Eşşeğe bile !
Ne Ayşegüller, ne Fatmagüller ne de başkaları ; giyimlerinden, cilvelerinden dolayı falan tecavüze uğramıyorlar bu ülkede.
Cinsel eğitimsizlik, yanlış namus kavramı ve yasaların erkeklerden yana olmasıdır bu işin nedeni.
Evet ; Fatmagül’ün bir suçu var :
BU ÜLKEDE KADIN OLARAK DÜNYA’YA GELMEK !
Dünya’ya gelişimize de kendimiz karar veremediğimize göre buyurun varıp Yaradan’a soralım :
ALLAH’IM KADINLARI NİÇİN YARATTIN ?
Fikret TEZAL