- 1066 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN MİZAHI
Hayırlı bir ayı geride bıraktıktan sonra yüce Allah bizleri hayırlı bir bayrama kavuşmayı nasip ediyor. Ramazan Bayramından önce hepimiz hayırlı bir aydan, yani sınavdan geçtik. Mübarek ramazan ayı ve oruç sınavında ne kadar başarılı olduk, gerçekten bayram etmeyi ne kadar hak ettik acaba?
Genel anlamda ibadet konusunda biz müslümanlar çeşitli gruplara ayırılırız. Ayrıca ramazan ayında da çeşitli gruplar göze çarpar, bunları şu şekilde, mizahi bir dille kötüden iyiye doğru sıralayabiliriz.
1- Oruç tutmayanlar; bunlara, söylenecek tek bir söz yoktur.
2- Oruç tutup da namaz kılmayanlar; bunlarda, şöyle bir psikoloji vardır.”herkes oruç tutuyor da bari biz de tutalım, ayıp olmasın.” Bu grubu merak ediyorsanız iftardan sonra kahvehanlere, oyun salonlarına gidebilirsiniz, tamamı orada, oynadıkları oyunla meşguldür ve sahura kadar da orada sizleri beklemektedir. Bu grup bayram namazına gitme gayretini de göstermez, geç saatlere kadar çarşı-pazarda oyalanır, sabaha doğru kuaförde traş olur ve bayramın ilk gününü uyumakla geçirir. Ancak bayramın ilk gününün akşamı ya da ikinci günü bayram piyasasına çıkar, hem de son derece afilli kıyafetleri ile…
3- Oruç tutup, sadece bu ayda Cuma namazını kılanlar; bu grup ramazan ayı boyunca son derece kendilerini mü’min hisseder ve tuttuğu oruç ve Cuma’dan Cuma’ya kıldığı namazın tüm günahlarına kefaret olduğunu sanır ve çok huzurlu mutlu olurlar. Bu grup genelde orta yaş ve üzeridir.
4- Ramazan ayında dört dörtlük mü’min olanlar; bu grup ise bu ayı son derece sağlam bir ibadetle geçirir, namaz-niyaz herşey dört dörtlük, fakat eksikleri ibadeti bir aya sığdırmalarıdır, Bu grup daha çok ülkemizin batı bölgelerinde görülür.
5- Beşinci ve son grup vardır ki; bu grup yılın on iki ayı da ibadetini ve hayır hasenatlarını eksik etmez. Mü’min olduğunu hiçbir zaman unutmaz ve yaptığı ibadetten dolayı kibirlenmezler.
Allah hepimizi beşinci gruptan olan kullarından eylesin diyelim.
Bayram öncesi sizlerle böylesi bir olaya mizahi bir şekilde yaklaşmak istedim. Ya da kimsenin ibadetini ölçecek, puanlayacak değilim, ibadeti ölçmek kimsenin haddi olmadığı gibi, benim de haddim değildir. Saygılarımla…
Yüce Allah’ın, bu Mübarek Ramazan ayı boyunca yaptığımız tüm ibadetlerimizi kabul buyurması dileği ile, HAYIRLI BAYRAMLAR…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.