- 890 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
VERTİGO
Vertigo, Sözlük anlamıyla baş dönmesi demektir,
Bu ifade bir havacılık terimi olarak kullanılırsa, vertigo; durum bilincini yitirme anlamındadır.
Pilot vertigo’ya girdiği durumlarda kendi pozisyonunu, uçağın hangi pozisyonda olduğunu, yönünü ve hareketlerini doğru olarak algılayamaz. Ve bu durumda uçaktaki aletlerin bozulmuş olduğunu düşünerek uçağın idaresini kendi düşünceleri doğrultusunda yapma gayretine girer , fakat verdiği kararlar yanlıştır. Sonuç genellikle kaza ile noktalanır.
Pilotların girdiği bu pozisyona, üstün yetenekli! Sanatçılarımızın uçakla Somali’ye giderken girdiklerini düşünüyorum. Yoksa televizyonlarda izlediğimiz bu kadar saçmalıkları bir arada yapmazlardı.
Somali’de olanlar artık hepimizin malumu.
Ülkede, asayiş yok. Sadece Başkent Mogadişu ve çok yakın çevresinin güvenliği sağlanabiliniyor. Ülkenin geri kalanında asayiş Allah’a emanet. Ekip, ülkenin en güvenli bölgesinde durumu inceliyor.
Sanatçılarımız vertigo’ya girmişler, içinde bulundukları durumun farkında değiller.
Şarkı söylüyorlar, dans ediyorlar, şeker dağıtıyorlar, oyuncak dağıtıyorlar.
Açlıktan ölmek üzere olan bir çocuğa yanaşan erkek sanatçımız, ağlamaklı bir sesle “ Neden bu çocuğu hastaneye götürmüyorsunuz?” diye soruyor.
Fonda başka bir ses cevap veriyor;
“Araç yok!”
Sanatçımız vertigo’da. Yani içinde bulunduğu durumun farkında değil.
Sayın sanatçımız! Bulunduğunuz memlekette araç yok, araç varsa hastane yok, hastane varsa ilaç yok, ilaç varsa, bu çocuğun oraya kadar dayanacak hali yok.
Bir başka hanım sanatçımız;
“Ne güzel böyle bir durumda bile insanlar gülebiliyor, eğlenebiliyorlar” diyor.
O da vertigo’ya girmiş. Yani içinde bulunduğu durumun bilincinde değil.
Bir başka sanatçımız, gerdirmekten göbeği gamze olmuş haliyle gülümseyerek, “Ülkede, oturacak, yatacak, duş alacak bir otel bile yok, durumu anlatacak kelime bulamıyorum “ diyor.
Sayın sanatçımız, anlatmak için bilgili olmak lazım, Bilgisi olmayanın fikrinin de olmayacağını sana öğretmediler mi?
Sende vertigo’dasın giydiğin kıyafet, taktığın küpelerden o anlaşılıyor.
Bulunduğunuz ülke SOMALİ Şık Beyler, Güzel Hanımlar.
Bu ülke Fakir.
Bu ülkeyi sömürücüler bu hale getirdi.
Bunlar yetmezmiş gibi ülkede yıllardır devam eden kuraklık var.
Ülkede iktidar kavgası var. Güvenlik yok
Daha da önemlisi ülkede açlık var.
İNSANLAR AÇ… AÇ… AÇ!
İNSANLAR SUSUZ... SUSUZ... SUSUZ!
Siz açlık ve susuzluk nedir bilirmisiniz?
AÇLIK VE SUSUZLUK İNSANI ÖLDÜRÜR.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Yazınızı ilgi ile okudum. Paylaşımınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Saygılarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve çok değerli yorumunuz için teşekkür eder,saygılarımı sunarım.
Çok gerçekçi bir yazıydı,teşekkürler.Vertigo ve de akıl tutulması hastalığında olanlar çoğalıyor ne yazık ki ve de işin kötüsü bunu görebilenler de azalıyor .Saygılar sunarım Sayın Güçlüer.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Acı sayıklanır mı, tabi ki sayıklanır! Acıyı bilmeden, ajitasyon yapamaya kalkarsa...
Anlatılmak istenilen mevzu çok sadece ve ciddi bir şekilde yazıya aktarılabilmiş..
Kutlarım efendim..
Hürmetle...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Filmini anımsattınız bana. Çıkış noktasında takılı kaldım çünkü olağanüstü bir filmdi.Vediğiniz mesaj için ayrıca tebrik etmek lazım sizi. Her yazınızın için çok dolu ve ciddi. Tebrikler
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Ben de sizin yazılarınızı beğenerek takip ediyorum. bir kısmını yoruma açmıyorsunuz galiba.
Saygılarımı sunarım.