- 839 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAYLADA YAĞMUR
Hep hayal etmişimdir yağmur yağarken yaylada olmanın tadını.Köylerde. kasabalarda ve şehirlerde çok yağmur gördüm.Şehirlerde yağmurun tadı yok,onu baştan söyleyeyim.Yağmuru köyde, kasabada seyredeceksin.Hatta imkanın varsa yaylada…
Geçenlerde bir iftar yemeğine davetliydik.Gideceğimiz yer köy.Biz daha şehirden çıkmadan hava kararmaya başladı.Simsiyah bulutlar kümelendiler şehrin üzerine.Yolu yarı etmeden de usul usul başladı yağmur.İftar yerine vardığımızda ortalık sel sele gidiyordu.Bereketki gittiğimiz evin geniş bir balkonu var.Oradan baktığınızda manzara doğal.Ağaçlar,yollar,tarlalar…Şöyle bir koltuğa rahatça oturup yağmuru seyrettim orada.Ve o esnada şehirde olmadığıma şükrettim.Ne o öyle betonarme binalar,taş duvarlar,mermer zeminler…Benim seyrettiğim yer öyle miydi ya?Ağaç yapraklarından,taze filiz vermiş çiçek sürgünlerinden şapır şapır sular damlıyor,burnuma insanı deli eden hoş bir toprak kokusu geliyordu.Yağmuru kır bölgelerde yaşamanızın bir güzelliği de budur.Toprak mis gibi kokar.Hele yağmurun çiselemeye başladığı ilk zamanlar ferahlatıcı bir koku yükselir topraktan.Derince çekersiniz o kokuyu ciğerlerinize.O gün bütün bu güzellikleri doyasıya yaşadım diyebilirim.
Ama yağmurun tadı illede yaylada çıkar.Demin de söylediğim gibi ben yaylada yağmurun zevkini yaşamadım.Yaylaya gittim ancak ben oradayken hiç yağmur yağmadı.Yaşamadım fakat hayal edebiliyorum.Öncelikle şöyle yaylanın tenha bir yerinde olacaksın.Hatta yalnız başına olacaksın.Başını sokacağın,yağmuru yemeyeceğin bir çadırın yahut bir kuluben yada ne bileyim ona benzer bir şey olacak.Belki çoğu insan şimdi bana hadi canım sende hiç ıslanmadan yağmurun tadı çıkar mı diyecekler.Belki kendilerine göre haklı olabilirler.İnsanların çoğu yağmur altında yürümekten hoşlanıyor olabilir.Ben yinede ısrar ediyorum.Yağmurla hamur olmak yerine onu kuru bir yerden seyredeceksin.Neyse gelelim meseleye.Şöyle yağmurdan korunacak bir yeri bulmuşsunuz.Hava ağır ağır kararıyor.Vakit ikindiyi azıcık geçmiş.Esmer renkli bulutlar oradan. buradan. şuradan gelerek bulunduğunuz yerin tam tepesine kümelenirler.Sonra bir şimşek göğü ikiye biçer.Gök gümbürder.Hafifçe endişelenirsiniz.Ve iri damlalar toprağa düşmeye başlar.Gittikçe hızlanır.Deminkinden daha kuvvetli bir şimşek çakar ve deminkinden daha beter bir gök gümbürtüsü kulaklarınızı sağır eder adeta.Endişeniz yerini ince bir korkuya bırakır.Yalnız aldırış etmeyin.Gelip geçici bir korkudur bu.Bu arada yaylanın doruklarını gizemli bir sis bürümüştür.Oralara baktığınızda bir ürperti yoklar yüreğinizi.Aşağı koyaklar,vadiler önce korkunç bir uçurum gibi görükür gözlerinize.Gittikçe alışırsınız buna hatta hoşunuza bile gitmeye başlar.Orman derinden derine inildemektedir.Ağaçlar çatırdamaktadır.Biraz önceki göğü ikiye biçen şimşekler ve kulakları sağır eden gök gümbürtüleri tamamen kaybolmuş yerini muntazam bir yağmura bırakmıştır artık.Bazen ağaçlardan,çiçeklerden,otlardan süzülen yağmur damlalarına dalıp giderek bazen yaylanın serin yelinde hafifçe üşüyerek yağmurun tadını zevkini ve lezzetini iliklerinizde hissedersiniz.İşte yağmurun yağmasından alınabilecek en büyük lezzeti almışsınızdır benim kanaatimce.
Bütün bunlardan sonra şurası bir gerçek ki ben de dahil bir çoğumuzun yaylada yağmur seyretme fırsatı yok denecek derecededir.Ama üzülmeyin köyler ne güne duruyor.Hiç olmazsa yağmurun zevkini oralarda çıkaralım.Sizde hemen bu yağmurları fırsat bilerek köyünüze gidin ve orada bu duyguları doyasıya yaşayın.Eğer köyünüz yoksa bir arkdaşınızdan,bir akrabanızdan yahut bir yakınınızdan rica edip. birkaç günlüğüne misafir kalıp kalamayacağınızı sorarak,onların köylerine kasabalarına gidebilirsiniz.Fakat bu misafirliğin sebebi sorulduğunda yağmur seyretmek için derseniz yüzünüze “aklını mı oynattı acaba”gibilerinden bakılacağından da hiç şüphem yok.Eğer öyle bir imkanınız da yoksa,taş duvarlar arasında,betonarme binlara bakarak,şehirlerin göbeğinde yağmuru seyretmeye mahkumsanız ne deyim bilmiyorumki…Yaşamayın daha iyi desem abartmış olurum herhalde.Neyse siz bir köy bulup yağmurun zevkini çıkarmaya bakın.
Şehirlerde yağmurun tadı yok!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.