Okumak Yazmak
Yazmak insanın içindeki duygularının dışa vurulmasıdır.İnsanın esin kaynağının nerede ve ne zaman ortaya çıkacağı belli olmaz.Örneğin gece yatarken,yolda yürürken,yağmur yağarken insana ilham gelebilir.Bir roman yazmak edebi bir eser meydana getirmek insanın hayatını olumlu yönde etkileyen nedenlerdendir.Ülkemizde birbirinden değerli yazarlar vardır.Ama halkımızda nedense bir okumama hastalığı almış başını gidiyor.Neden okumuyoruz? sosyal yaşamımızda değişmeler oluyor.Ne bileyim hiç bir şey eskisi gibi değil.Değerlerimize eskisi gibi bağlı değiliz.Sanki birileri bizi sihirli bir deynekle değiştirmiş gibi.
Şöyle düşünüyorum da bir zamanlar kitap satışları rekor denecek kadar fazlaydı.Bu konuda hiç rekor kıramadık ama yinede rekora yaklaşmıştık.Şimdi çocuklarımız internette bulunan oyun sitelerine daha fazla önem veriyor.Büyüklerimiz bile internet sitelerinde oyun oynuyorlar.Kitap reyonlarındaki kitaplar uzun yıllar rafta kalıyor.Bazı okurlar kitap ikinci ele düşünce alıyorlar.Ama çoğu kişinin onuda okuduğunu sanmıyorum.
Edebiyatımıza büyük katkıları olan yazarlarımızın eserlerini okumalıyız.Hatta bizler de bir şeyler yazmalıyız.Şiir yazmalıyız, roman yazmalıyız, duygu ve düşüncelerimizi paylaşmalıyız.Kültürlü olmak kültürümüzü yaşatmak gayreti içerisinde olmalıyız.
Unutmayalımki Mehmet Akif ERSOY’lar, Necip FAZIL’lar, Reşat Nuri GÜNTEKİN’ler, Tevfik FİKRET’ler ve daha niceleri bizim unutulmaz değerlerimizdir.
Sahip çıkalım, eserlerinden örnekler alalım, tavsiye edelim sözün kısası OKUYALIM.
Bülent ÖNGE
11.12.2007