- 858 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İ N A N M A K
İ N A N M A K
Bardaktan seni içmek
Seni teneffüs etmek havada...
Dolaşmak,dolaşmak sana dönmek
Seni bulmak yuvada...
Yolumuzda aylar, yıllar
Basamak basamak...
Basamakların çıkamadığı yere
Kanatlarınla çıkmak...
Boşaltmak takvimden günleri
Günlerin üstünden yollara bakmak
Rüzgarla esmek, sularla akmak...
Baharı yollamak yollara
Alıkoymak bir nisanın tadını...
Dışarda herkes gibi seslenmek sana
Ve koynunda söylemek asıl adını...
İnanmak,inanmak,inanmak
Ninnilerinle uyuyup,türkülerinle uyanmak...
. Arif Nihat Asya
İNANMAK
İnanmak; aynı zamanda kelime anlamı olan, aynı zamanda Kavram anlamı taşıyan bir kelimedir.
1- Kelime anlamı :
İNANMAK: Doğru olarak kabul etmek, doğru gözüyle bakmak.
2- Kavram anlamı :
İNANMAK : Doğru olarak kabul ettiğini hayatına tatbik etmek, her an o, inanmanın gereğini yaşama içinde olmak demektir. Sözle söylediği şeyi tatbik etmiyorsan inanmış olmuyorsun. Sigarayı bıraktım diyen biri; Sigara ve çakmağı yanında taşımaz. Sigara tekliflerini reddederse. İnanç yerine gelmiştir.
Örneğin: a)-Randevu veren adam randevu yerine zamanında gelmiş olursa; bu randevu sözüne inanmış oluyor. Eğer söz verdiği halde randevu verine gelmemiş ise bu randevu söz olarak kalmıştır ve inanmak tamamlan-mamıştır sözde kalmıştır.
b)- “Lailaheillallah Muhammeden resulullah” Bir Müslüman bu sözü söyler kalbiyle tastik ettim diyorsa bu inancın gereğini yapar. Hayatına tatbik etmişse, inanmış Mümin olmuştur. İnsanlık tarihi Hz. Ademden beri inanma kavramının gereğini yerine getirmişlerdir. Asker komutanın sözüne inanmıştır ki; Şehit olacağını bildiği halde sipere yatar. Ebu Cahile adamları diyorki: Muhammede biz bu zulümleri niçin yapıyoruz ki? O, bizden yalınız kelimeyi şehadet getirmemizi istiyor. Ebucahil cevap veriyor. Allahın birliğini Muhammedin Resul olduğunu söyler inanırsan Mekkenin sahibide onlar olacaktır. Bizim saltanatımız elden gidecektir diyor.
c)- asker, namaz, aydın, çağdaş, özgür, hümanizim, demokresi, hürriyet, cumhuriyet, İslam ve bütün ideolojiler birer kelime dir. Bu kelimeler hayata tatbik edeldiğinde birer KAVRAM olmuşlardır. Namazı kılarsan namazdır, Cumhuriyeti yaşıyorsan Bu kavramlara işte o zaman inanılmış oluyor. Kısacası her şeye rağmen baş örtüsünü çıkarmayan kızın Allaha inancının delilidir. İnanç kelimesi kavram olmuştur. Bu kelimelere inanarak hayatına tatbik etmedikçe inanmış olunmaz. Kavram da budur.
d) - İnanmak, denince herkes dini bir kavram olarak anlar. Çünkü: İnanç kavramının en gerçek tarifi dindedir. Allah inanmayı belli şartlara bağladı. İslama göre inandım diyebilmek için AMENTÜ şartı vardır.
e) - Yukarıdaki Şiirde, Arif Nihat Asya bütün bunları vurgulamaktadır. Çanakkale’ye yazılan şiirleri okuyan insanın tüyler diken diken oluyorsa, Şiiri okuyan da o, Asker gibi inanmış demektir.
. . .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.