- 693 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLCE 2011 PROJELERİ
-Gülce, hiç bir edebiyat akımının bugüne kadar yapmadığını yaparak Türk Şiir dünyasına imzasını ve adını "kalıcı" olarak nakışlamak için yola çıkmış ve her yıl yepyeni projeler ortaya atarak yoluna devam etmektedir. Ve Gülce Sevdalısı şairlerinin muhteşem kalemleriyle bu projeleri gerçekleştiren yeni çağın yeni edebiyat akımıdır.
-Gülce, projeleri sebebiyle edebiyat akademisi, bir ekol - okul olma özelliğini taşıyan edebiyat topluluğudur. GÜLCE, anlayış, düşünce ve ufuk itibariyle aynı ülkü ve aynı idealleri paylaşan; Türk şiirinin bugününü ve gelecek yüzyıllardaki durumunu kendisine "kaygı" edinenlerin meydana getirdiği bir edebî topluluktur. Bu edebî topluluk, sevgi, saygı ve şiir temelinde yükselmekte; bugüne kadar önerdiği 19 değişik şiir türü ile hece,serbest ve aruz’da yeni türler de denemektedir.
-Gülce, 2011 yılı projelerinin çalışmaları halen devam ettirilmektedir.
-Gülce, projeleri ile özellikle Türk Kültür ve Sanatının temellerine eğilmiş, 2010 yılında :Türk Destanları, Dede Korkut Hikâyeleri, Türk Dünyası Efsâneleri, Kur’an’ da adı geçen 25 Peygamber’in hayatı, Büyük Atatürk’ün Nutku, Başarılı ve Öncü Kahraman Türk kadınları, Evliya ve Eren Hanımlar gibi konuları, önerdiği 19 değişik şiir türü ile kaleme almaya, nesir metinlerden ve özellikle arap ve fars kültür baskısından kurtararak gelecek nesillere daha okunur, daha akıcı ve daha çağdaş eserler olarak kalmasını sağlamak istemiştir.
-2011 yılında ise : Yunustan Bugüne Ozanlarımız, Nasrettin Hoca Fıkraları, Belirli Günler ve Haftalar, Sarıkamış ve Çanakkale Destanları gibi konular, şairlerimiz tarafından üstlenilmiş ve kaleme alınmaya devam edilmektedir.
-Gülce, 2011 yılı projelerimiz şunlardır :
-Yunustan Bugüne OZANLARIMIZ"-2011 yılı projelerimizden.Şairimiz Osman ÖCAL tarafından Gülce şiir türleriyle kaleme alınmaktadır.
"Sarıkamış Destanı"-2011 yılı projelerimizden. Şairimiz Harun Yiğit tarafından Gülce şiir türleriyle kaleme alınmaktadır.Şu anda(Mart-2011’de) "Sarıkamış Destanı" çalışmaları devam etmektedir. Önümüzdeki günlerde, bu destan çalışmasının tamamlanması için şairimiz harun Yiğit, Sarıkamış’a gideceğini söylemektedir. Ve elbette bu destanın peşinden YEMEN DESTANI gelecektir.
"Nasrettin Hoca Fıkraları"-2011 yılı projelerimizden. Şairimiz İhsan Ertem tarafından Gülce şiir türleriyle kaleme alınmaktadır. Gül -düşün, GÜLCE Şiir türleriyle yapılan enfes bir çalışma olarak devam etmektedir.
"Belirli Gün ve Haftalar"-2011 yılı projelerimizden. Şairimiz Coşkun Mutlu tarafından Gülce şiir türleriyle kaleme alınmaktadır. Bu eser, İlköğretim okullarında "yardımcı ders kitabı" olacak özellikleri taşımaktadır.
"Divan-ı Lügat’it Türk" ile günümüze 8 efsane 2 menkıbe gelmiştir. Sadece birer paragraftan ibaret olan bu 8 efsane ve 2 menkıbe, şairimiz Mustafa Ceylan tarafıından, GÜLCE ŞİİR TÜRLERİ ile, aruz, hece, serbest harmanlanması ile; -Türk Edebiyatında bir ilk olarak-uzun soluklu DESTAN-EFSANE çalışması haline getirilmiş ve yayınlanmıştır.
-Sevgili Peygamber’imizin hayatı, GÜLCE şiir türleriyle şairimiz Ali GÖZÜTOK tarafından tamamlanmış olup, önümüzdeki günlerde Diyanet İşleri Başkanlığına bir proje olarak sunulacaktır.
-2010 yılında tamamlanamayan ve 2011 yılına sarkan projelerimiz de şairleri tarafından yürütülmektedir.
Saygılarımızla...
GÜLCE EDEBİYAT AKIMI
YORUMLAR
özverili gülceci üstadlarımıza çalışmalarında başarılar dilerim...
MustafaCeylan
Çokca selamlar, saygılar Gülceden, Gülcecilerden...
Sağolun...
MustafaCeylan
Saygılar, selamlar bizlerden sizlere olsun...