- 715 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EN ZAYIF HALKA
Piyasada tanınmış firmaların, en belirgin özelliği: Çalışanlarının bilimsel, kültürel anlamda bütün eksiklerini gidermiş olmakla beraber, alt kademeden üst kademeye kadar herkesin önemsenmesidir.
Uluslar arası firmaları, yakından takip ederseniz şunu çok açık bir şekilde görebilirsiniz:Çöpleri toplayan, masaları temizleyen kişilere verilen değer neyse; tepe yönetici konumunda olan kişilere de aynı değer verilmektedir.(Bu şu demek değildir.Bir yönetici bir temizlikçinin işini yapacaktır anlamı taşımaz. Fakat; gösterilen saygı, gösterilen nezaket aynı olmalıdır.) Bu şekilde davranılırsa: Alt kademe çalışan kişiler, kendilerine değer verildiği kanısına varıp; işlerini daha düzgün, daha titiz bir şekilde yaptıktan sonra mutlu, umutlu bir şekilde evine gider.Eve, kendine değer verilmiş bir birey olarak gittiği için tebessüm bekleyen eşine, en sıcak, en samimi bir gülümsemeyle baktıktan sonra bugün neler yaptın hayatım? deyip onun gönlünü alır.Kendisine değer verdiğini gören eşi, çocukları için bütün fedakarlığı yapacaktır. ( Çünkü; yapacağı fedakarlıkları ailesi hak etmektedir.) Kendileri için fedakarlık yapılan çocuklar, ebeveynlerinin bu mutluluklarını görüp bize ailemiz çok değer veriyor.Bizleri, önemseyip bizler için bütün fedakarlıkları yapıyorlar. Bizlerde üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmeliyiz deyip var güçleriyle derslerini çalışırlar.Buda açıkça şunu gösteriyor ki: Kendisine değer verilen, sistemin bir parçası olduğunu kabul eden ve bu sistemde kendisinin bir işlevi olduğuna inan kişiler, mutlu oldukları gibi aile fertlerini de mutlu etmektedir.Bunun aksini düşünürsek: Bir şekilde, kendisine değer verilmeyen sistem içerisinde kendisi olmasa da o sistemin işleneceği imajı verilen; yani çemberin en zayıf halkası ilan edilen bu kişi, morali bozuk bir şekilde evine gidecek. Bir gülümsemeyi, bir sıcak tebessümü kendisinden feragat ederek, dışarıda çalışmayıp evi için koşturan eşine çok gören bu kişi, oturma odasına geçip televizyon izlerse o kadın nasıl mutlu olacak? Canı, ciğeri olan çocuklarına, yemek yaparken en güzel şarkıları nasıl mırıldanabilir? Çemberin en zayıf halkası ilan edilen kişinin eşi, çalışıyorsa : Akşama kadar katı iş kuralları içerisinde mücadele ettikten sonra eve geldiğinde bir güler yüz görmeyi düşünen bu kadın, mahkeme duvarı gibi bir yüz görürse onda çalışma şevki kalır mı?
Bu kadın, işe giderken nasıl mutlu olabilir, nasıl verimli olabilir kocası tarafından manevi anlamda kolu kanadı kırılan kadın, çoluk çocuğuna nasıl kol kanaat gerebilir? Toplum bireylerden oluşuyorsa bu şekilde zayıf halkalar oluşturulursa bu toplum, nasıl mutlu, umutlu huzurlu olabilir?
Bu sorulara, izin verirseniz cevap vermek istiyorum. Sistem içerisinde, kim olursa olsun daima en güçlü halka olduğu belirtilmeli ve ona göre davranılmalıdır.Bu şekilde, davranılırsa mutlu bireylerin oluşturduğu bir toplum oluşur.Özgüveni yüksek, umutlu,mutlu olan bireylerden oluşan toplumda; gerek ekonomik açıdan, gerek teknoloji bakımında en güçlü devlet olmaya namzettir.Bir kişiyi sevmeye bilirsiniz. Bir kişiye kişisel olarak kin duyabilirsiniz. Fakat; toplumumuzu seviyorsak vatanımızı sevdiğimizi iddia ediyorsak bu kişilere sistem içerisinde en güçlü halkaymış gibi davranmalıyız.( Hem işleyen bu sistem içerinde en önemli faktör olan insana, değer vermeyeceksin hem de ben vatanımı ve milletimi seviyorum diyeceksin.Bu kişiler, kusura bakmasın. Bu şekilde davrandıklarında, sadece kendilerini kandırırlar. Bırakın diğer kişilerin inanmalarına, çocuklar bile inanmaz.) Çember içerisinde, ne güçlü halkalar oluşturmanız dileğiyle…