- 1288 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
Yazın, Buhran Veren Sıcağına Kordan Bir Alev Düştü...
Etrafı taştan örülü üst kısımları çalılarla kaplı bahçe kenarlarına badem , tek tük elma ve armut ağaçları arasında üzüm bağları, yemyeşil doğayla parlıyordu. Dere buyunca selvi ve iğde ağaçları rüzgarın esintisi ile bir sağa bir sola yatıyor, ince akan suyun sesi sessizliğe gölge gibi düşüyordu. Yaşlı çınar ağacı, şimşeklerin kışın vurgunu yüzünden gövdesinde kocaman boşluğuna rağmen, başı dik asil duruşu ile bahçeyi süslüyordu. Bir traktörün zorla geçtiği taşlarla döşeli yolun kenarlarında, ufak ufak parselli tarlaların hepsinin kenarları çevrili, ince uzun dalların birleştirilmesi ile yapılan az bir zorlamayla kolayca açılan kapıları yola bakıyordu. Tek damla su olmasa bile domates, biber, patlıcan susuz yetişir toprağın tüm lezzetini taşırdı. Kışa da kurutulur en lezzetli yemek olur sofraları süslerdi.
Yeniden, her yıl olduğu gibi kışa hazırlık başladı. Doğa da,yapraklar ansızın rüzgarın etkisi ile dört bir yana dağılıyor, toz duman içinde havada uçuşan kıpkırmızı toprak insanların gözlerine doluyordu. Kış çetin geçeceğe benziyordu, onun için bir telaş vardı evlerde. Pekmez zamanı idi. Kapkara gel beni ye diyen parlak, kütür kütür üzümler, el birliği ile kesiliyor ve küfelere dolduruluyordu…
Bahçe duvanırın yanında bulunan, havuzun ağız kısmına uyduruk plastik süzgü yerleşikti. Kalınca tahta oluktan, sıkılan üzümlerin suyunu, kovalara birleştirmek için hazır bekliyordu. Hendekler kazıldı, kazanların oturtulması için, beş kazan sıralı, dibinde bir sıra halinde sırma tutmuş olan meşe odunun külü serpili, altında ise çalı çırpı ile iri kütükler itina ile yerleştirildi. Yakılmaya hazır, sıkılacak üzüm sularıyla hasretle kavuşmayı bekler gibiydi. Kadınlar hiç durmadan üzüm kesiyor, erkekler de kesilen üzümleri delikli çuvallara doldurup lastik çizmelerle üzerinde ileri geri hareket ederek üzüm sularını çıkarmaya başladılar. Her şey sıralı, doğanın bir parçasına uymuş, sessiz ezgi gibiydi.
Arada fazla derin olmayan kuyudan çekilen su seslerinin tıkırtısı ve kovanın dışarı vuran tınısı içinde saat gibi işliyordu zaman. Sanki görünmez bir makine vardı işinin ehli. Acı tat olmaması için, kazanlara giren üzüm suları kaynadıkça köpürüyor köpükler uzun saplı tahta kepçe sayesinde alınıyordu. Gittikçe koyu kırmızı hale dönüşüyor, ateş, harlanıyor, göğe pekmez kokuları yayılıyor has tadına bürüyordu.
Akşamın alaca karanlığına kadar sürdü bu hummalı çalışma. Bereket vardı boldu bu sene üzümler. Yüzleri gülüyor arada birbirlerine geçmiş yıllara ait anıları paylaşıyorlardı. Günün nasıl bittiğini anlamadan, feri sönen lambaya benzeyen güneşin ışıkları, dik dağın arkasından kayboluncaya kadar çalıştılar. Koyulaşan pekmez ayaz da kalıp bozulmaması için, üstleri iyice örtülüp kazanlarda kaldı. Gruplar halinde, omuzlarına çöken, tatlı bir yorgunlukla evlerinin yolunu tuttular.
Devam edecek inşallah hayırlısı ile... ilk öykü denemem...yorumlarınız her zaman bana güç vermiştir eksiklerimi yazarsanız çok daha mutlu olurum...sevgi ve saygılarımla çok teşşekkür ederim...
YORUMLAR
İyiki varsın Gül Ayşe anlatığın öykülemede yalın bir dil kullanmışsın.Bir yazar başarılı bir eser çıkarttığı zaman ölümcül derecede odak noktası değildir bir kaç yazım hatası. Kaldıki insanların arkadaşına özel ms atarak bunu bildirme gibi bir haklarıda vardır çok arkadışını düşünüyorlar ve seviyorlarsa.Çok kişide pek mükemmel değildir. Alıp içine götüremeyen bir eserde her dizilime mini mini imla hatalarına dikkat edilse ne olurki be Ayşem.Çok güzeldi eline sağlık. Sevgilerimle. Külek pekmezi çekti canım şimdi bak..:)
Gülayşe DELEN
burada bulunmamızın amacı yargılayıp kalp kırıp dökmek değil saygı güven sevgi çercevesi içersinde paylşımda bulunup duygulrımızı her şekilde paylaşmk dökmek için...uzun yzmak mükemmel olmk olmamak trtışmsı değil insana insanca değer verip elinden tutmaktır..bunu başarabiliyorsak insanız....
sevgilerimle değerli yorumunla sayfama renk kattın...
Yeni öykün hayırlı olsun canım. Konu çok güzel, anlatımında bize yaşananları gözümüzde canlandırabilecek kadar güçlü. Tek önerim şu devrik cümleler öykü içerisinde sık sık olmazsa şiirsellik katabilir fakat üst üste olursa biraz konudan uzaklaştırıyor. Mümkün olduğunca düz cümleler kurmaya çalış bence. Bir de fiil konusu var. Zamanı iyi yansıtabilmek için çok farklı kipler kullanma derim. Bir de gerekçe belirttiğin zaman cümlenin sonunda değil başında yazmalısın.
Seni canı gönülden kutluyorum. Öykünün devamını merakla bekleyeceğim. Beğendiğim bir kalemsin biliyorsun.Öykü yazmana çok sevindim.
Sevgilerimle canım.
Aysel AKSÜMER tarafından 8/19/2011 11:26:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
O ikinci paragraf, dikkati dağıtan bir işev yüklenmiş gibi. TASVİRE dayalı öyküleme de okuyucnun taayyül sınırlarını zorlayan cümlelerle anafikiri işlemek esastır. İlk paragrafta birinci sınıf romanlarda bulabildiğimiz harika bir tasvir, sonra o konsantrasyonumuzu altüst eden bir ikinci paragraf ve sonra kopuşumuzu, toparlamak için zorlanmalarımız... İmla kurallarına özeniniz taktire ayan. İkinci paragrafları olmayan TASVİR ÖYKÜLERİNİZDE BULUŞMAYA DEVAM. lütfen...
Gülayşe DELEN
Gülayşe DELEN
AYSE 09
sevgimlesin