ASR-I SAADET
“Erkek olsun, kadın olsun mü’min olarak güzel işler yapanlara dünyada temiz ve huzurlu bir hayat yaşatırız. Ahirette ise, onları, yaptıklarının daha güzeliyle mükâfatlandıracağız.” (Nahl 97)
Asr-ı saadette yaşanan şu olay evliliğin insanı Allah’a yaklaştırması hususunda örnek olsa gerek.
Peygamberimiz (sas), sahabeleriyle birlikte otururken fakir ve muhtaç olanlara vermenin öneminden bahsediyordu. Al-i İmran Suresi’nin 92. ayetini okudu:
“Muhtaçlara ve fakirlere yardım ederken, malınızın kötüsünü değil de iyisini vermedikçe olgun bir imana kavuşamazsınız.
İmanda en yüksek mertebeye çıkmak istiyorsanız, yoksullara malınızın en hoşunuza gidenini bağışlayınız.”
Bu sözler orada bulunanlardan Ebu Talha’yı (ra) can evinden vurdu. En değerli malını Medine’deki hurmalığını ve evini hemen oracıkta bağışladı.
Evine gitti. Bahçenin dışında durdu. Eşi Rumeysa (ra) Ebu Talha’yı (ra) görünce neden eve girmediğini sordu. Ebu Talha (ra) evini ve bahçesini tasadduk ettiğini söyledi. Eşi:
“Kendin için mi yoksa ikimiz için mi?” diye sorduğunda Ebu Talha (ra) “ikimiz için” cevabını verince eşi Rumeysa:
“Allah senden razı olsun Talha. Ben de aynı şeyleri düşünürdüm. Bekle geliyorum.” diyerek dönüp arkasına bile bakmadan evinden çıkıp gitti. (Buhari) Rumeysa (ra) yaptığı hareketi bugün hangi kadın yapar bir sorgulayın kendinizi, yüreğinizi ve vicdanınızı.
Bizler de onları örnek almalıyız. Bunun için de evlilikleri nefsani duygulardan ziyade uhrevi duygularla yapmalıyız. Eş seçerken bizleri dünyaya çağıranı değil Allah’a yaklaştıranı seçmeliyiz.
Bizim evliliğimiz yani Müslüman’ın evliliği farklı olmalı. Müslüman aile, karanlık dünyalara ışık saçmalı… Sıkıntıda boğulanlara şefkat elini uzatmalı. Sevgiye hasret, mutluluğa hasret olanları sevginin ve mutluluğun yurduna iletmeli.
Ahiret yurdunu; Dünya yurduna tercih etmeliyiz ki... Hak yolun da emin adımlarla yol alabilelim..
"Nefsin katli ve ölümü, müslüman olmasından ve kötü sıfatlarının değişmesinden ibarettir."
Sevgiyle Kalın
YORUMLAR
Bizler de onları örnek almalıyız. Bunun için de evlilikleri nefsani duygulardan ziyade uhrevi duygularla yapmalıyız. Eş seçerken bizleri dünyaya çağıranı değil Allah’a yaklaştıranı seçmeliyiz.
Bizim evliliğimiz yani Müslüman’ın evliliği farklı olmalı. Müslüman aile, karanlık dünyalara ışık saçmalı… Sıkıntıda boğulanlara şefkat elini uzatmalı. Sevgiye hasret, mutluluğa hasret olanları sevginin ve mutluluğun yurduna iletmeli.
Evet adı üzerinde saadet asrı,
Ayet ve hadislerle süslenmiş ve örneklendirilmiş çok güzel ve yararlı bir çalışma olmuş,
Sizi candan kutlar, başarınızın sürekli olmasını Allah'tan temenni ederim efendim...
Ahiret yurdunu; Dünya yurduna tercih etmeliyiz ki... Hak yolun da emin adımlarla yol alabilelim..
"Nefsin katli ve ölümü, müslüman olmasından ve kötü sıfatlarının değişmesinden ibarettir."
O güzel yürekten çokan gül kokulu sözlerle duygulandırdınız beni. Bir başka âleme yolculuk yaptırdınız. Her türlü güzelliği kısa bir yazıda satırlara nakış gibi işlemek, inci taneleri gibi parlak sözleri en güzel şekilde yerleştirmek, ancak sizin gibi güzel yürekli birine nasip olacak.
Gönlümüzde seher yelleri estirdiniz. Mutluluk çağının güzelliklerini bizlere hatırlattığınız, evlilik gibi çok önemli bir konuda ruhumuzu aydınlatan, öğüt dolu satırlarınız için teşekkür ediyoruz. Rabbim sizden razı olsun.
Ravzayı Mutahhara'dan gelen gül kokularını, o kutlu sahabelerinin hayatını yüreğimizin en mûtenâ köşesine yazdık. Ebu Talhayı ve Rumeysa Hatunu dualarla anmamıza vesile oldunuz. Rabbim ne muradınız varsa versin. Allah'ım bizlere de o kutlu sahabeler gibi yaşamayı nasip etsin.
Arı ve duru yazılarınızla gönlümüzün şahı oldunuz. Rabbim kaleminizi daim etsin. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum efendim. Rabbime emanet olunuz.
egitimci38 tarafından 12/13/2007 12:57:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Canım Kardeşim, o kadar etkilendim ki bu yazından, senden Allah razı olsun. Hepimize yol gösteren ve irşad eden tarzını ve güzel yüreğinden dökülen her satırı kutluyorum. Ve ben bu yüreği çok seviyorum. İnşallah Allah yolunda ve O'nun rızası için yaşayan ve yaşatanlardan oluruz. Her yaptığını sadece O'nun rızasını gözeterek yapan ama belki de bu yolda yüreği yaralı olan herkese su serpsin bu yazı ve asıl olanı bulmak umuduyla. Canımcığım, kalemine sağlık..
Seni Sevdiğimi biliyorsun Can Dostum, Ahiret kardeşim. Peygamber kokulu güller eşliğinde..
SEVGİLER...
Gül Kurusu Sevdalar tarafından 12/11/2007 10:13:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Duruşah,
Yine muhteşem bir yazı geldi kaleminizden. Her yeni yazıda yeni ibretler dolu. Bu hizmetiniz gerçekten takdire şayan. Dilerim tüm Müslümanlar yazıda anlatılan çerçevede yaparlar eş seçimlerini. Zira güzellik fanidir, geçicidir. Kalıcı olan ise ahlak güzelliğidir.