- 3472 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLARIMIZ VE HAYALLERİ.........!
ÇOCUKLARIMIZ VE HAYALLERİ
Selam;yaşam, yaşamak ve beni okuyan güzel yürek selam size..!
Günler geçiyor bir su misali, yaşam hızlı bir tren sanki; kim durdurmuş ki biz durduralım.
Aslında bilsek ki ,şükür en güzel kelime en sıcak ve zengin, nefes alışlarımızı düzenleyen taze bir pınar sanki.
Varsın, var olmuş sun ya; gülümse o zaman, kocaman, söyler misin ne kaybedersin..?
Kaybedilen sadece kötü geçirdiğin zamanındır.
Zaman mı; aslında senin sarayındır, dünyandır, hayallerindir ve umutlarındır.
Öyleyse kıymetlidir ve hiç kirletilmemelidir.!!
Hangisini alırsın içine, hadi söyle kötülük mü , iyilik mi.., çirkinlik mi güzellik mi..?
Güzel sözler mi kötü sözler mi, sevgimi nefret mi..?
ADALET Mİ , HAKSIZLIK MI.....!
Bencillik ne kazandıracak sana, söyler misin yatağına taşıyabilecek kadar huzur ve mutluluk verebilecek mi..?
Yüzün dahada mı güzelleşecek, tamam, aniden gençleşecek misin..?
Evet sadece sen varsın, bu yaşamda senin ailen ,senin işin ,senin hayallerin ve senin istediklerin.. öylemi, camını kapatırsın ,kapını kitlersin , oldu işte sen sağlamdasın, ailende, hem sen zaten onları seviyorsun ya, çocuklarını koruyorsun tamam ne güzel, görev tamam ,bu dünyada bu yaşamda her şeyi halletmişsin.
O KADAR KOLAYMI GÖREV..!!!
Neden insanız sizce..? ..sadece kendimize mi gerisi bize ne mi..?
DUA
Ellerini açıp ta istiyorsun her şeyi fazlasıyla,istemediğin kalmıyor Yaradandan, ama söyler misin sen aldıklarını kime kullanıyorsun ne veriyorsun, ya da görev olarak mı yapıyorsun.
SEN BİR İNSANSIN..!!!!!
İnsan en güzel canlıdır aslında, birde kendi kendini boşu boşuna kirletmese , sevmeyi bilse, var oluş değerine nail olsa.!
Bir bilse ki,yaptığı her kötülük arkasından yine kendiyle gelecek.
Bir bilse ki her iyilik en zor kapıları açacak.
Sevgiyse hep bir sarmaşık gibi tüm hayat boyunca ona rota çizecek, kayboluş hiç olmayacak.
ÇOCUKLAR SA BİZİM HEPSİ BİZİM; KOMŞUNUN ONUN , BUNUN ,ŞUNUN DEĞİL, BİZİM, DÜNYADA Kİ TÜM GÜZEL ÇİÇEKLER GİBİ ,BİZİM.....!!!!!!!!!
ve hayalleri var onların ,küçük ,belki de büyük, biz tutarsak eğer ,umutlar gibi büyüyecekler, biz seversek eğer onlar da geleceğe sevgiyi taşıyacaklar.
Nasıl bakarsak öyle bakacaklar, nasıl konuşursak öyle konuşacaklar.
BİZ DİKENLERİMİZİ İÇİMİZDE , EZELİM ,KENDİ İÇİMİZDE YOK EDELİM, SADECE SEVGİ VE İYİLİK ÇIKSIN BİZDEN..!
Zamanın çok kıymetli senin için, yaptığın yemeğe bile neler harcıyorsun içine neler katıyorsun,işine ne kadar vakit ayırıyorsun, evini bir gün boyunca temizliyorsun.
KAVGA
O kadar kıymetli ki, belki de bir yaşamını alıyor, yüzyılları alıyor, büyüyor büyüyor ve hep büyüyor.
BARIŞ SA..! GENCECİK BİR FİDAN NE OLUR BİR BÜYÜTSEK ŞU BARIŞI , HEM İÇİMİZDE, HEM DIŞIMIZDA ,COŞTURSAK , SONRADA ÇOCUKLARIMIZA SALSAK, YAĞMURLAR GİBİ YAĞDIRSAK, ZOR MU.!’
İnsansın ya zor yok senin yanında, kocaman bir aklın var neler yapıyorsun uzaya bile çıktın, tüm fikirler sende, gökdelenler inşa ediyorsun, tuzaklar kuruyorsun , savaşlara giriyorsun...!!!!!!
KAZANIYORSUN VE HEP KENDİNE HARCİYORSUN..!!!!!!!!
sen bir ülkeysen eğer, sınırlarını daha da büyütüyorsun, ama nasıl büyütüyorsun, çalarak , zarar ziyanla ,acımasızlıkla, haksızlıklarla büyütmek istiyorsun.
BAK ..!!! DUR ARTIK .. BU DÜNYA GİBİ , YAŞAM GİBİ, ÇOCUKLAR GİBİ HAKSIZLIKLARDA YORULDU ARTIK.
Hadi bir milat yapalım içimizde, yaz, kış demiyorum ama kocaman bir temizlik yapalım
adını bahar koyalım, kendimize bir ikinci bahar verelim, ama bunu dünyaya da verelim tüm kötülükleri içimizden kovalım eskiden okuduğumuz masal kitaplarında ki gibi kovalım, aladdinin lambasına değil de ,sonsuza kovalım.!!
ZOR DEME, ZOR YOK..!
bu bir yarışsa, bırakalım , hatta torpil yapalım ki iyilik kötülüğü geçsin.!
NEFRET EN DÜŞÜK NOTLA ,SINIFTA KALSIN VE ÇOCUKLAR SEVGİYLE TANIŞSIN.!
HAYALLERİ GERÇEK OLSUN.!!
Buse Coşkun : Ben büyüyünce doktor olmak istiyorum, insanları hayata döndürmek, ailelerini mutlu etmek istiyorum.
Hem eğer doktorluğu başaramazsam, veteriner olurum hayvanları da çok severim ben.
Şimay Ulaşlı : ben büyüyünce öğretmen olmak istiyorum,bütün hayallerim gerçek olsun.
Berre Savda :Öğretmen olmak istiyorum, eski parkımızı istiyorum, ailemi çok seviyorum.
Sude Efil .En büyük hayalim yoksullara yardım etmek, onlara yemek göndermek, yaşlılara yardım etmek,hamililere otobüste yer vemek, yerde ki çöpleri almak, çevreyi toplu tutmak. Ormanı korumak aileme bakmak ve doktor olmak istiyorum.
Berkay : basketbolcu olmak istiyorum ve ailemi seviyorum.
Baki : çevreyi korumak yaşlılara yardım etmek istiyorum ve anne babamı çok seviyorum. Gemi mühendisi olmak için çok çalışıyorum, büyüdüğümde fakirlere de yardım edeceğim.
Yıldız Ulaşlı :büyünce öğretmen olmak istiyorum. Büyüdüğümde üniversitedeyken anne ve babamın yanında olmak istiyorum. Kendi başını çaresine bakabilecek biri olmak istiyorum, arkadaşlarımdan ve öğretmenimden ayrılmak istemiyorum , tanıdığım herkesi çok seviyorum.
Eren Karcı :hayalim futbolcu olmak, projem Somali de ki çocuklara yardım etmek, en nefret ettiğim şey oyunda mızıkçılık yapanlar, yalan söyleyenler,en çok ailemi seviyorum onların sağlıklı olmalarını istiyorum.
Huma : benim hayalim doktor olmak, büyüyünce bir sürü hayvan beslemek,benim en kızdığım şey küfür etmek yalan söylemek.
En çok sevdiğim insan annemdir, annemle tartışırım ama sonradan ben ya da o özür dileriz.Bence motor diye bir şey kaldırılmalıdır çok kaza oluyor
Azra Nurdan Karadaş :ben büyüyünce ünlü olacağım, doğum günümde bir köpek istiyorum ve param olmasını istiyorum, hem lazım olana da veririm.Ben çok güzel bir kız olmak istiyorum, çok güzel bir de evim olsun istiyorum, güzel çocuklarım da olsun büyüyünce.
Doktor da olmak istiyorum ama herkesi iyileştirmek istiyorum.
Ben Azra Nurdan Karadaş 8 yaşındayım.
Ebrar Toğrulca : benim hayallerim.. avukat olmak istiyorum, yani adaletli bir insan olmak istiyoryum.
Afrikalıların yanına gidip onlara çok büyük bir yardım etmek istiyorum, arkadaşlarımla çok kavga etmeye kızıyorum, bana iftira edilmesine kızıyorum, bazen annem kızınca, babamı seviyorum, babam kızınca da annemi, ama ben hepsini eşit seviyorum.
Benim bütün hayallerim bunlar, herkesi çok seviyorum.
Sanem Gül Dayı .:benim görüşlerim şöyle...her şeyden önce konser vatuar okumak istiyorum, Somali de ki insanlara yiyecek ve yardım göndermek istiyorum.
Yurdumuzun daha bir yer haline gelmesini istiyorum,gitarı bitirmek istiyorum.
Yalan söyleyenleri hayatımdan silmek istiyorum, ablamın üniversiteyi bitirmesini istiyorum, kardeşimin büyüyüp kocaman olmasını istiyorum.
En çok sevdiğim şey bana hediye verilmesi ve okulda başarılı olmak istiyorum.
Beytullah :en büyük hayalim yaşlı ve engellilere yardım etmek tekerlekli sandalye hediye etmek, onlara sonsuz yardım edeceğim.
Sevmediğim şey hırsızlıktır, hem ben bir kişiye kötülük yapsam hiç rahat edemem sonra ağlarım ben, hem hasta gördüğümde geçmiş olsun derim.
En çok annem ve babamla mutlu olmak istiyorum, bir kere biz gezmeye gittik beraber ve ben çok mutlu oldum.
Ben yaşlılara da yardım ederim.
İrem :ben büyüyünce radyocu olmak istiyorum, tiyatro da olabilir hatta biz bir kere arkadaşlarımla evde yapmıştık,kıyafet de dizayn etmek hayalim.
Şu anda ki projem arkadaşım buseyle bir dosya hazırladık, parkta ki çocuklara resim yapmayı öğreteceğiz okul açılana kadar onların güzel gelişmesini sağlayacağız, sanırım bir koro da kurabiliriz.
Ailemi ve insanları çok seviyorum, soma li de ki açlara yardım etmek istiyorum.
Furkan .: fakirlere yardım edilmesini istiyorum, dokunulmasını istemediğim şeylere dokunulmasını istemiyorum, ailemi ve herkesi seviyorum.
Delal :ailemi çok seviyorum, kızkar deşi mi çok seviyorum,çok zengin olmak ve de hep fakirlere yardım etmek istiyorum, soma li de ki açlara yardım etmek istiyorum.
Zeynel Umut Karataş : ben herkesi seviyorum, ben dedemi anne annemi, Uğurca nı, azra yı, dayımı , pelin halayı, meteha nı, ene si seviyorum.
Bir de Nilüferi yani annemi çok seviyorum tam uzay kadar seviyorum
Ben baba istiyorum annemden hep baba istiyorum..........................!
Büyüyünce belediye başkanı olacağım ben, herkesi seviyorum mehmet efeyi de seviyorum.
Ama ben dedemin sigaralarını hep balkondan atıyorum içmesin diye çünkü televizyonda gösteriyor ,sigara çok kötüymüş hem annemde söylüyor çok kötü ama o da bazen içiyor ben çok kızıyorum.
İSİM :DÜNYA
SOYADI :YİNE DÜNYA
BENİM HAYALİM NEDİR Mİ ?
ÇOCUKLARIN HAYALİ , BENİM HAYALİM..............!
barış ve sevgi istiyorum, yoruldum artık, insin kötülükler üzerimden....
VE ÇOCUKLAR GÜLSÜN ARTIK UMUTLAR ÇİÇEK AÇSIN İSTİYORUM.!!!!!!!!
Hatice Nilüfer Karataş
.
YORUMLAR
barış ve sevgi istiyorum, yoruldum artık, insin kötülükler üzerimden....
VE ÇOCUKLAR GÜLSÜN ARTIK UMUTLAR ÇİÇEK AÇSIN İSTİYORUM.!!!!!
ÇOK ANLAMLI MESAJLAR VARDI ALMASINI BİLEN İÇİN..
ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI..
HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE GERÇEKLEŞSİN DİYOR
BAŞARINIZI VE KALEMİNİZİ KUTLUYORUM.
gaybana geceler
yorumunuz mutlu etti teşekkür ederim.. bende böylesine yorum yapabilen kaleminizi kutlarım. sizinde kaleminiz daim olsun.
KNİSK
öncelikle nezaketiniz için çok ama çok teşekkür ederim...inceliğinize ve iltifatınıza layık olmaya çalışacağım..sizde çok iyi bilirsiniz ki " hiç kimse duymak istemiyenler kadar sağır, görmek istemeyenler kadar kör olamaz.."işte endişem bu yüzden ..
sizin bu değerli paylaşımlarınızdan nasiplenmek ve real hayata uygulaya bilme sanatını gerçekleştirecek beyin ve yürek adedi ve sayısal değeri (ki az olursa..) bizi yaşanır dünyaya dahada yaklaştıracağının bilincine varamama korkusu..sizin gibi genç ,ufku ve beynii açık son derece özgüvenli gençleri gördükçe ülkemin güzelliklere ve güneşli günlere gebe olduğuna olan inancım dahada artıyor..dolayısıyla sizi can-ı gönülden kutluyor ,mutlu ve de umutlu bir gelecek diliyorum.
Araştırmacı gazeteciliğini bilmiyordum, öğrenmiş oldum. Bir psikolog musunuz diyecektim ki, veznedar olduğunuz bilgisine ulaştım. veznedar'dan olsa olsa bankacı olur ya da PTT viznedarı olur dedim içimden. neleri düşündüm yani,.,, sonra çocuklarla yapılan röportajla geldi aklıma.. Hepside masumane duygular içinde hayallerini söylüyorlardı..
tertemiz bir toplum görmek istiyorsak işe önce kendimizden başlıcaz. sanra çocuklarımızdan,. sonra çevremizden.. sonra yayılır giden zatenkendiliğinden bu durum.
mesirelik alanda piknik yapan aileleri görürüm sık sık,, yanınıza bir poşet alın bari de zıkkımlandıktan sonra poşete doldurun çöpleri değil mi? yokk,, öyle yapmazlar,, nasılsa temizleyen belediye işçileri var,, ortalığı süpürmek onların görevleriymiş,, belediye niye onlara para veriyormuş,,, maaşlarını bile kendilerinden kesilen vergilerden ödeniyormuş,, dur! dur dedim adama,, sen haklısın kardeşim,, özür dilerim,,,
sonra, adam çöpü oraya attı ve def oldu gitti,, hala da gidiyor,,, sonra,, sonra belediye işçisi, adama ana avrat küfür etti, ama adam gitmişti duymadı,, dedim ki, belediye işçisine,, " hak etti bi adam ya.sen haklısın."
haksız bendim,,,, bir tek ben...
garip bir ülkede yaşıyoruz,,,
her doğru her zaman ve her yerde söylenmiyor...
tamam,, bu kadar yorumum,.,.
etkiliydi,, biliyorum.. iyi,, seçin bari hatırım için :)))
gaybana geceler
umarım kalemlerimiz bu dünyaya hayırlı olur derim,bir kişiye bile değmek tek yüreği bile ısıtmak güzeldir bence , yazmak sadece kendimize bir tatmin olmamalıdır, içinde bir verme ya da yüreğe değme duygusu olmalıdır.
ama bu yazı umarım çoğunluğa ulaşır.
Yaşanmamış Aşkların Şairi
siz yazmaya devam ediniz,, beğeni ile okuyorum,,
İçten duygularla katıksız yazılmış bir yazı yüreğinizi tebrik ediyorum.Yaşadığımız toplum ve yaşam şartları o çocuksu ve güzel duyguları törpülüyor ve alışkanlık haline gelmiş kalıplar halinde tam deyimiyle sürü psikolojisi durumunda yaşıyoruz.bu yaşama ayak uyduramayanlar sıra dışı yada itilmiş insanlar oluyorlar.oysa ne güzel hayallerimiz var.her değişim hayalle başlar...
gaybana geceler
ama bence sizde öylesiniz sayfamı her ziyaretiniz beni mutlu ediyor.
sevgiyle ve mutlulukla kalın.