Hayat
Benzetmelerin bile bir şeye benzetilemediği, ön görülen her benzetmenin aslında sadece bir hayal üründen ibaret olduğu bir dünyada yaşamaya çalışıyoruz. Her şey hayal nefes alışlar, bakışlar, konuşmalar bir benzetmenin yegane bir parçası, bu büyük bir yanılsama olmasına rağmen bir gerçek gibi yaşamak istiyoruz, beynimizde bir zihinsel oyun oluşuyor. Bu oyuna hayat demek istiyoruz, ama nedense hırpalamaya çalışıyor, ezmeye, parçalamaya, oysaki bir benzetme bir oyun sadece. Yeter ki kurallarını ve bu kuralları kullanmayı öğren. Benzetmeyi benzetmenin, beynindeki zihinsel karmaşayı yıkmanın ve safi gerçeği görmenin kurallarını.
Hayat denen kör ebenin, sadece bir yığın çöplük olduğunu farkına vara bilmenin kurallarını. Çıldırmak, çıldırtmak, haykırmak, pusmak var olan her şeyi parçacıklar halinde birleştirmek. Zihinsel bir yanılgıda doğruyu bulma çabasına, yaşama sarılma demek. Saçmalamanın her halükarda doğru kabul edileceğini bilerek büyük oyunun içerisinde çalım atmaya çalışmaya mücadele demek. Vücut denen mekanizmanın hormon dengesizliğine de aşk diyerek, bu kuralları yıka bileceğimizi sanmak. İşte asıl zihinsel yanılgı bu. Büyük oyunun en büyük numarası bu. Hayat denen bir karmaşanın asla çözülemeyeceğini bilmek ve ona göre bu rüzgar savrulmasında bir yerlere çarpmadan devam etmek. Gerçek olan ve gerçekliğe yaklaşan tek şey sadece bu gibi geliyor. Peki bu çok bilinmeyenli yanılgıyı başka nasıl farkına varırı ve kış uykusundan uyanır gibi komple kuralları tersine çevire biliriz. Hayatımıza nasıl yeniden başlaya biliriz? Yaşam alanlarını değiştirerek, başka bir rüzgarla başka bir yere savrularak belki olabilir bir keşmekeşten çıkıp bir yenisine girmek, yanlışa uymayıp terk ederek başka bir yanlışa doğru gelirmişçesine gözü kaplı dalmak. Hayır hayır bu zihinsel yanılgı o kadar büyük ki, nereye ve ne şekilde savrulursan savrul sadece renkler benzetmeler değişir ve başladığın noktaya sonunda varırsın, vücut denen mekanizmanın dur diyeceği yere kadar bu kaoslar, bu benzetmeler, bu baştan almalar hep var olacak ve her defasında bu sefer başardım diyeceksin ve zihinsel yanılgın sonuna kadar devam edecek son nefesi verene kadar. O yüzden hayatı anlamayı bırakalı çok oldu, sadece bu büyük oyunun keyfini çıkarmaya çalışıyorum. Sende öyle yap.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.