- 2096 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ KAYAKÇI AHMET KIBIL...
Sarıkamış’ın yetiştirdiği en gözde kayakçı idi dense doğru olacaktır.Henüz sporun hele kayak sporunun pek önemsenmediği o yıllarda Sarıkamış şartlarında kayak sporunda kendisini yetiştirmiştir.Daha 15 yaşında iken Kayak Milli takımına seçilmiş ve aynı yıl (1968) Grenoble Kış Olimpiyatları’nda 112 kişi arasında 82. olmuştur.
O yaşta Milli olunacağı ve o yaşta uluslararası yarışmalara girip spor yapılacağı inancını hem bölge, hemde Türkiye bazında gençlere aşılamış, üstün yetenekli biri olarak da anılmalıdır.
Beş yıl üstüste Türkiye şampıyaonluğunu kazanmı,ş başka rakip tanımamıştır...Ama onun asıl önemle vurgulanması lazım gelen tarafı, o dönemki gençlere güven vermesi ,ilham olmasıdır...Dikkat edilirse ondan sonra ülkemizde her taraftan genç kayakçıların kayak pistlerindeki yarışmalara katılması dikkat çeker.
1953’de Sarıkamış’ta doğan Kıbıl, 14 yaşında kayak sporuna başlamıştı. 1974 St. Moritz Dünya Şampiyonası’nda 14. olarak o günki şartlarda ülkemizin adını duyurmuştur. Milli takıma seçildiği yıllardaki malzeme kıtlığı,eksikliği düşünülürse Ahmet Kıbıl’ın uluslararası hem de ülke bazındaki başarısı çok imrenilecek bir başarıdır.
1971-75 yılları arasında 5 yıl üst üste Türkiye Şampiyonluğu’nu kazanmış 50 den fazla milli formayı giymiştir.Ki bu seviyede kalmak ve yarışmak her sporcuya da nasip olmamıştır .Milli takım formasıyla 1976 İnsburg Kış Olimpiyatları’nda da yarışmış olan ve spor hayatına Kayak Hocalığı yaparak devam eden Ahmet Kıbıl daha 59 yaşında idi.
Görsel ve yazılı basında yıllarca Milli Takım adına yarışmış bir sporcuya yakışan itimamda duyurulduğunu düşünmüyorum. Spor programlarının nemenem şişirmece doldurulan haberleri arasında o, dakikalarca anlatılmalı,sütün sütün yazılmalı idi.
Umuyor ve de diliyorum ki bundan sonra onun adına çeşitli yarışmalar tertiplenerek adı yaşatılacaktır.Tekraren söylemek isterimki milli sporcu olarak önemli bir şahsiyetti ama onun kayak sporunun gelişmesi hususunda bugünki genç nesil kayakçılara daha o yıllardan ilham oluşu ve örnek alınışı unutulmamalıdır.Kayak sporumuzla ilgili çalışma ve incelemelerde Ahmet Kıbıl adı önemli bir yetenek olarak yazılacaktır.
Rahmetle anarken tüm spor haliyle kayak sporu camiasına başsağlığı diliyorum...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.