- 727 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
DİN ÜZERİNE YAPILAN SÖMÜRÜ
Din bir inanç biçimidir. Bunu ilk aileden öğreniriz.O zamanlar karşı çıkma,sorgulama ve seçme hakkımız olmaz elbette.
Büyüyüp geliştikçe bunu kendi fikirlerimiz ve anlayış biçimimizle çok daha iyi yapabiliriz. Bir din devleti olmayışımızın kıymeti de buradadır işte. Özgürlüğümüzün kıymetide burada çıkar ortaya.
Karşı koyduğumuzda kafamız kesilmez, falakaya yatırılmayız, aforoz işlemez.
Bize dini devletin öğretmesi kadar abuk bir olay da olamaz.
Tabi laiklik gerçekten içi dolu bir kavram olarak yerleşmiş se beynimize.
Bize okullarda da öğretilmemeli din.
Bu akademik olaydır bence. Çocukken öğrendiklerimiz ise ailemizi seçme durumumuz olmadığı kadar ülkemizi seçme hakkımızın olmayışı kadar önemsenecek bir durumdur çünkü.
Kendimizi bildiğimiz yani ergenlikten sonraki durumumuzla ilgili olmalıdır.
Sorgulacılık, algılama kabiliyetimiz ve düşünmeyi düşünecek yaşımızı almışızdır o vakitte.
Ayırt etmeyi biliriz.Araştırırız.Farkı fark ederiz üniv. yaşımızda.
İlahiyat fakültesine din adamı olacaklar gitmelidir.
Aynen diğer üniv. olduğu gibi.Fakat ülkemiz koşullarında bunu yapmak maalesef geri kalmışlığımızın bir göstergesidir.
Yapacak çok işimiz olduğunu bilmekte dinimize göre vacip olduğundan, eğer gerçek müslümanlarsak öncelik vermemiz gereken bir konu olmalıdır.
Ellere verip talkımı, yutan salkımı olmamalıyız.
İnancımızın özgürlüğünde, adil olmak en büyük erdemlerimizden biri olmalıdır.
Önce adam gibi adam olmalıyız ki her inanca saygı duymayı bilelim.
Müslümanlar şöyle, hırıstiyanlar böyle misali kıyaslamalardan kaçınıp
ne isek onun en iyisi olarak yaşamayı bilelim.
Müslümnlık en güzel inanç iken, onu bu hale getirenlerle aynı kefede olmamak için ben şamanist olmayı seçtim.
saygılarımla.
YORUMLAR
ŞAMANİST!
Şamanlar,yüksek düzeyde insanlardır.Yaşamın sırlarını pek çok insandan çok daha üst bir boyutta çözmüş,bu yolda disiplin,cesaret,sabır gerektiren adımlar atmışlardır.Onlar saygı duyulan,dikkat çekici kişiliklerdir. Pek çoğu,aklın beden üzerinde ki etkileri konusunda uzmandır.
'Büyücü doktorlar' olarak adlandırılırlar.Herkes Şaman olamaz..Şamanlık ya doğuştan gelir,ya da Şaman atanızın ruhuyla uyandırılmanız,uyarılmanız gerekir..
Uygar yaşamda,boyut değiştirmek için,davul kadar olmasada,etkili olabilecek müzikler vardır.. Bunlardan bazıları:
Ancient Voices og children (George Crumb)
Dans Macabre (Camille saint Sans)
And God created Great Wales (Alan Hovanness)
The Planets (Holst)
Şamanlar,anlaşılması zor,sevilecek türden kişilerdir... Akıllarını seveyim...
Çok Kıymetli dostlarım;
Tepkisel çıkışlrıma sizlerde tepki verdiniz değil mi?
Peki bu nedir şimdi?
Ben çok mutluyum bu durumda inanın.
Sayenizde demek istediklerimi çok net anlatabilmişim az ve de öz olsa da.
Bir sonraki yazımda bilmediklerimzi açıklamış olacağım inanın.
Önemli olan tek bir tanrıya inancımız sa konu da,
Ne olursa adı dînîn değişmez akılda.
İnançtır aslolan, felsefesi yoktur dînîn malumunuzca.
Neye ve kime göre değişir yanılgılarımız?
"Her ne olursan ol gel.." demezmi bizlere Mevlâna'mız?
Yorumlarınız çin, hepinize en içten saygılarımla.
"Pireye kızarak yorgan yakılmaz"mış...
"Meslekte yanlışlık yapanları görerek meslekten çıkılmaz"mış...
"Su-i misal(Kötü örnek), misal olmaz"mış...
"İnançta yanlış yapanları görerek inançtan çıkılmaz"mış... Çünkü bunun sonu olmazmış. Yeni seçilende aynı durum sözkonusu olduğunda yeni seçimler, yine seçimler.. Bir ömür boyu seçim... İnanç dönüşümü bitmez tükenmez..
.......
Bütün bunlar bir noktada çözümü olan şeyler gibi görünüyor..
Asıl beni ortamdan tam çatlatacak korkunçlukta düşündüren; insanların yaptıklarına kızarak değişim yolunu seçmemiz gerekirse rotamız nereye çevrilir?
İnancımızın özgürlüğünde, adil olmak en büyük erdemlerimizden biri olmalıdır.
Önce adam gibi adam olmalıyız ki her inanca saygı duymayı bilelim.
İnançlarını rant getirisine göre ince ayar yapanlar oldukça hoşgörü kağıt üzerinde kavram olarak kalacaktır.
Seçim; seçenindir...
SEVGİYLE..
Her inanca saygı duymayı bilelim derken, sanırım kendi beğendiklerinizi kastetmişsiniz...
Yoksa müslümanlığa da ya da onu sizin istemediğiniz şekilde uygulayanlara da saygı duymanız gerekirdi...Başka bir inanç gibi değerlendirebilirdiniz..
Neyse, umarım yeni inancınıza saygı duyarsınız...
Hayırlı olsun demekten başka bir şey düşmez
bize, buradan ilan ettiğinize göre..:)
Sevgiler, saygılar..
keşke size birşeyler yazma imkanım olsaydı........biliyorum....anlamı olmayacak...sen öyle öğrenmişsin..ben senin gibi düşünmeme rağmen birşeyler dinleyip bir ders çıkartabilirim...mantık, akıl, bilimsellik , eleştiri, hepsini yaşamıyoruzz... bizler neden sömürü yapanları örnek alırız.. öneml oan bağlılık.........sen neden yalnışş insannnnnnnnnnlara karşı bir yalnnışş yapıyorsun. seni sadece rabbin ilgilendirir. insanlara bakma arkadaşımmmmmmm.