- 611 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEMODE DEDE
Rıza, gece uyuyamamıştı çünkü; nur topu gibi bir torun bekliyordu. Sabahın alaca karanlığında kapısı vuruldu Rıza efendi gözün aydın nur topu gibi bir torunun oldu. Rıza Efendi hemen cüzdanına sarılarak, bir yüzlük çıkardıktan sonra bu senin hakkın, bunu güle güle harca dedi.Torununu görmek için sabırsızlanıyordu.Heybe(!) kimin torunu benim benim torunum diyordu.Torununu gördükten sonra aldı kokladı, öptü, sevdi, adeta ne yapacağını şaşırdı.Rıza Efendinin isteği üzere çocuğa, anne babası Umut ismini verdi.Umut, büyüdükçe dedesi daha çok seviyordu.Dedesi Rıza Efendi, kolunda tutup parka götürüyor orada saatlerce oynuyorlardı.Gözü torunundan başkasını görmüyor.En güzel oyuncakları, en cici elbiseleri torunu sevinsin diye alıyordu.Umut, dedesinden ayrıldığı zaman hemen ağlayıveriyordu.Dedesinin yokluğuna dayanamıyordu.
Akan zamanla birlikte umut, büyüdü okula başladı. Dedesi, onu okula getirip götürüyordu.Umut, ilköğretimden sonra düz liseye devam etti.Dersleri çokta iyi değildi.Dedesi, Umut dersine çalış bak arkadaşlarından geride kalırsın sonra üzülürsün diyordu.Umutta, boş ver dede derslerden daha önemli işler var diyordu.Sınıftaki kızlar, bana bayılıyor sen bunları bilmezsin diyordu.Rıza efendi, üzülüyordu tertemiz çocuk yok olup gidecek diyordu.Umut, dedesini eskisi kadar sevmiyordu çünkü; her şeyine karışıyordu.Arkadaşlarına karışıyor geç geldiği zaman kızıyordu. Bağırıp, çağırıyordu.Umut, eve geldiğinde dedesini görmemek için gizlice odasına çıkıyor. Hafta sonu, dışarı çıkmak için tam kapıdan çıkıyordu ki dedesi yakaladı. Umut, evladım bu ne hal kulağına küpe takmışsın ne oldu kızlara mı özendin dediği zaman Umut, sen anlamazsın babalık modadan, geyim kuşamdan şöyle üstüne başına bak(!) yirmi sene önceki modayı takip ediyorsun önce üstünü başını düzelt sonra bana karış tamamı dedişko.Rıza Efendi, donup kalmıştı. Cevap bile verememişti. Umut, çekip gittikten sonra kendine gelen Rıza Efendi hemen oğlunun yanına gider gitmez ona bağırdı, çağırdı. Bu çocuğa, neden sahip çıkmıyorsunuz.Moda deyip maymuna dönmüş ne yapıyorsun bu çocuk uçuruma gidiyor.Elinde kayıp gidecek, sonra üzülürsün o zamanda iş işten geçmiş olur.Dedikten sonra oğlu, baba bırak çocuk gençliğini yaşasın hayatın tadını çıkarsın boş ver bir şey olmaz sen kendini üzme baba keyfine bak … Oğlundan daha üzücü şeyler işitmemek için bahçeye çıktı biraz dolaştı. Neden bu çocuk bu davranışları sergiliyor dedi.Toplumu, ayakta tutacak bu geçler değil mi? Düşman, saldırısı karşısında göğsünü kurşunlara siper edecek nesil böylemi olmalı, böyle sorumsuzca davranan bir geçlik topluma ve kendisine ne katabilir? diye düşüyordu. Diğer gün Umut, kız arkadaşıyla kol kola dolaşırken dedesini gördü fakat; görmezlikten geldi.Umut, bir dönem onu görmeden yanında hissetmeden huzursuz olduğu dedesini artık görmek istemiyordu.Dedem, çağın gerisinde kalmış bir şeyden anlamıyor diyordu.Demode dede diyordu.Arkadaşlarıyla şakalaşırken bak yaramazlık yapma demode dedem gelir senin kulaklarını çeker diyordu.Umut, dedesine saygı duymadığı gibi çoğu zaman küçümsüyor onu hor görüyordu.Rıza efendi, torunun bu davranışlarına çok üzülüyordu fakat; yapacak bir şeyi de yoktu.Okulda, uyuşturucu satmakla uğraşan bir arkadaşı umut seni havalara uçuracak bir ilacım var diyordu tadına bakmak ister misin? dediğinde neden olmasın dedi.Arkadaşıyla bir köşe çekilip uyuşturucu aldıktan sonra tamam arkadaş ben bundan 50 gr. alayım dedi.Artık, Umut uyuşturucu bağımlısı olmuştu.Uyuşturucu temini için parası olmadığı zaman dedesinin kenarda köşede biriktirdiği parasından tırtıklıyordu.Rıza Efendi, bir ara parasını sayarken baktı ki parasını çoğu buharlaşmış ne yapacağını şaşırdı.Bu çocuk, hırsızlığa da mı başladı dedi.Bu konuyu oğluna açtı bak oğlum benim paralarım eksik Umut almış olabilir dedikten sonra oğlu baba ne diyorsun sen benim oğluma hırsız diyemezsin. Ne konuştuğunu kulakların duyuyor mu? Kendine gel bir daha böyle iftiralar atma. Rıza, söylediğine bin pişman oldu tamam oğlum oğluna bir daha bir şey söylemeyeceğim. Fakat; üzülecek olan gene bizleriz bunu da unutma dedikten sonra üzüntülü bir şekilde odasına geçti. Baba, oğluna verdiği sınırsız özgürlükten habersizdi ne dolaplar çevirdiğini bilmiyordu. Umut, okuldayken krize girmek üzereydi acilen uyuşturucu bulmalıydı. Fakat; yanında parası yoktu. Uyuşturucu temin ettiği arkadaşının yanına gitti. Bak yanımda param yok krize girmek üzereyim bana on gram versen yeter dedi. Arkadaşı da kusura bakma para yoksa malda yok dedi. Umut, bir an kendini kaybetti yanında eksik etmediği bıçağını arkadaşını karnına saplayıverdi. Oracığa yıkılıveren arkadaşını görünce, kaçmaya çalıştı fakat; orada bulunan öğrenciler, hemen yakalayıp Umut’u polise teslim ettiler. Ertesi günkü gazetelerin manşetinde lisede cinayet diye yazıyordu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.