- 944 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ-3
Aziz defter, geldiğin son aşamada, hepimizn ayrı ayrı gerek sitenin tüm içeriği, gerek profil bilgilerimzde ki zenginlik ve çeşitlilik ki, ben bunların çoğunu kullanmıyorum; sanırım çoğu arkadaşta kullanmıyordur. Şiirler, yazılar, forum konuları, atölyeler, etkinlikler..İnsanın daha ne olsun diyesi geliyor, bunu samimiyetle itiraf etmeliyim. Etkinlikler kapsamında çeşitli kentlerde yapılan toplantılara ben katılamadım, ama, katılan arakadaşlarım arasında nice kalıcı dostlukların peydah edildiğini buradan tahminedebiliyorum. Her yıl antolojik anlamda çıkarılan kitabımız sa sahiden ayrı bir güzellik. Sanal alemi su kabul etse bile çoğumuz, su gider yazı kalır deyimiyle açıklayabileceğimiz eserle rahatlıkla hem biz, hem de defterimiz övünebilir. Her yıl ayrı ayrı emek veren arkadaşlara buradan hasseten teşekkürü bir borç biliyorum. Benim de yaşadığım müşküllerimiz, uygun bir dille yönetime iletildiğinde anında çözüldüğüne de şahit oldum. Bazı sitelerden eften püften bahanelerle çok sayıda üyenin çıkarıldığınıda biliyoruz. Bir edebiyat sitesinden daha başka ne beklenebilir ?
Bütün bu güzellikler yaşanırken, içinde bizimde mutlaka payımızın olduğu olumsuz şeylerde olabilmektedir ki, bana bile ulaşan şikayetler olduğunu biliyorum. Çok değerli kalemler zaman zaman menşei farklı olsa da küstürülebilmektedir. Belki bunda edebiyatla ilgisi olanların alınganlıklarının payı vardır, ama, böyle bir gerçekler silsilesinin de yaşandığı malumumuz. Başarı bu değerli insanları burada tutabilmekten geçiyor, bunu ayrıca önemsiyorum.
En büyük krizimizi yazı ve şiirlerin değerlendirilmesinde, sanırım yorumlarda yaşıyoruz. Değerlendirmede görevli arkadaşların da elbet bir dünya görüşleri var, zaman zaman bunların etkisi altında kalarak taraflı davranabilecekleri mümkündür. Bazen seçilen yazı ve şiirlerin haketmedikleri yerde olduklarıda mümkün olabilmektedir. Bütün bunlar olurken, bir yandan da bunun kaynağının birazda bizler olduğunu da unutmamalıyız. Özellikle yorumlarımız hakkaniyet ölçülerinden çok uzaktır. Çok hakeden yazı ve şiirlerin altında tek kayıt bulunmazken ki, bazılarına çok üzüldüğüm olmuştur. Bazen de haketmediği halde kısa sürede onlarca arkadaşımızın yorumlarda bulunduğunu görebiliyoıruz. Bunda elbette şahısların gösterdikleri çabanın payı vardır ve olmalıdır da... Çünkü bütün arkadaşlara karınca kararınca ulaşmak isteyen çok iyi niyetli arkadaşların olduğunu biliyoruz. Tabi ki bu çabayı sarfeden arkadaşın sayfası da gerekli hacme ulaşacaktır. Arkadaş ve ya arkadaşlar bize uğramadığında, yayınladıkları çok kaliteli yazıların sahipsiz kaldığı görülmektedir. Bu durumun insani bir yüzü var elbet, ama, yayınlanan yazı ve şiir edebiyatımız adına bir değer oluşturuyorsa ve biz bundan habersiz kalıyorsak, bu da kötü bişey. Hiç kimse yorum yapmamışken, bir yazıyı ve şiir güne almakta da yöneticiler elbet zorlanmaktadır. Buna rağmen bir çaba sarfettiklerini de biliyorum. Bu anlamda benim ancak şöyle bir düşüncem olabilir; mümkünse gelecek vadeden genç kuşakların değerlendirmede daha bir dikkatle süzgeçten geçirilmesi, eleştirlmesi ve öne çıkarılması yanındayım. Neden böyle düşünüyorum; genç yaşımda eğer böyle imkanlar yakalayabilmiş olsaydım ki, bu ortamların başarıya katkısı küçümsenmeyecek boyuttadır. Daha farklı başarı konumunda ben ve birçok arkadaşım olabilirdi.
Bu değerlendirmeler şunun için önemli; isim bile verebilirim ki, hepimizinde biraz mutlaka payı vardır. Çok acemice şiir ve yazı yazan arkadaşların üyelikleri süresince katettikleri bilgi ve başarıyı sayfalarından takibederek rahatlıkla görebiliyoruz. Çoğumuz için defter bir edebi okul da olmuştur. Benim dört yıl gibi, bazı arkadaşları beş yılı aşan üyelikelri vardır. Bu üyelikleri süresince buradan bişey almadıklarını söylemeleri mümkün mü ? Değildir. Hepimiz verdiğimiz kadar da mutlaka almışızdır. Bu biribirini besleyen önemli bir alışveriştir.
Devamedecek...
YORUMLAR
evet...gelirler bu sitede şiri yazıyı öğrenirler
palazlanıp giderler ve bir daha deftere girmezler..böyle bir çok arkadaş sayabiliriz
yada küsüp giderler
ama hiç bir yerde edebiyat defterindeki tadı bulamazlar.
edebiyat defteri.com bir okul olma özelliğini sürdürüyor ve sürdürmeye de devam edecek...
diğer konulara girmiyorum.
bazı eksikler varsa zaten düzeltilmeye çalışılıyordur.
güzel düşünceleriniz ve önerileriniz için teşekkürler sevgili dostum.
Doğru söze ne denir.
Fikirlerinizi güzel ifade etmişsiniz. Bu fikirlere hemen hepimiz katılmaktayız.
Net'te Recep Akıl'a rastladım.
"Engin kardeş; bir yazımdan dolayı steden üç günlüğüne uzaklaştırıldığım söylendi ne varki unutuldum ve siteye dönemiyorum. Ne güzel oldu karşılaşmamız" dedi.
İlk zamanlar çok polemik yapar ve birbirimize düşman gibi davranırdık. Zamanla her ikimiz de hatamızı anladık. Peşin hüküm devri bitip yürekten anlama faslı başladı. Onun da benim de aldıklarımız oldu. Şimdilerde sayfası açılsa da Recep Bey siteye dönse istiyorum. Oysa Irkçılıkla suçlayıp çok kırardım.
Kürt ırkçılığı boyutundan daha ılıman iklimlere yelken açarak o da kendini geliştirdi.
Bu örneği insan kazanmak adına yazdığınız paragraf için verdim.
Sizi tebrik ediyorum.
10 numara bir yazı.
Güzel yazılar okunmalı. Güzel bir yazım kurdele almasın ama çok okunsun isterim. Seçkiye gelenler güzel diye çok okunuyor.
Bazı güzel yazılar da okunmadığı için seçkiye gelemiyor. :))
Garip ama ne yaparsın.
Sizi izlemeye devam diyorum.
Sevgi ve selamlar.
Edebiyat Defterinden hepimiz çok şey öğrendik. Başta eleştirilmeyi öğrendik. Dürüstçe söylemem gerekirse eskiden eleştirileri bazen kaldıramıyordum. Oysa o eleştiriler olmasa bugün kalemim bu kadar rahat olamazdı. Şimdi eleştirileri kendim için çok olumlu buluyorum. Zaman zaman ilk yazdığım yazılara dönüyorum ve düzeltmeler yapıyorum. İyi ki Edebiyat Defteri var iyi ki sizleri tanımışım. Teşekkürler samimi ve güzel paylaşımınız için. Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER tarafından 8/14/2011 10:14:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hepimiz verdiğimiz kadar da mutlaka almışızdır. Bu biribirirni besleyen önemli bir alışveriştir.
Hayrettin Bey, tespitleriniz çok yerinde. Size aynen katılıyorum... Genç kuşaklara edebiyatı sevdirmek adına sayfalarını bolca ziyaret etmek ve onlara yol göstermek gerek. Tabii ki bizler siteye kimler yeni katıldı, kimler genç, kimler yaşlı bilemeyiz. Hele ki, kişi kimliğini gizli tutuyorsa bunu bilme şansımız sıfıra iniyor. Bu durumda yine yönetime iş düşüyor. Bir şekilde onların yazı ve şiirlerini üyelere duyurmalı... Belki mesaj yoluyla, belki güne getirerek.
Tebrikler......saygımla