- 624 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SOYUTLAMA, SAYIKLAMA , AYIPLAMA VE AYIKLAMA...
Birinde biz, birinde çuvaldız, öbüründe tığ, diğerinin elinde tırpan; hepsi de melek yüzlü, biri peri, biri cin, ötekiler ise ak ve kara şeytan!
Aldım elindeki bizi, baktım bize, bizi gördüm. Çuvaldızı aldım, yüreğime sızı ördüm. Ver dedim bana tığı, baktım hepsi, bunların yedi sülalesi aklın yaratığı... Fakat aklın önünde engel, kendine kördüğüm, fendine çengel! Çengelle atılan ilmek, fakat hangi kumaşa, hangi renk? Hem kumaşı hem renk seçimini bilmek gerek!
Neymiş efendim tırpan; bir vurgun olabilir! Tırında tır, panında Pan!? Sesinden panik oldum, Pan’a tırpan! Pan, pan, pan! Bir mitolojik masal; kırların tanrısı, keçi kılıklı Pan!Masalsa masal; içinde ben varım; herkesin elinde dolaşan bir sal! Farketmez artık, ister uza, ister kısal!
Kim kime ne derse desin, isterse inandırıyor, üstelik kandırıyor herkesi... Anlatıyor aklınca bir masal; yeter ki derin olsun okuyup üflemesi, bol ciğer yesin üstüne pilav, körükten gelsin nefesi!
Yalan değil dediklerimin hiçbiri; hokus pokus, karambol , şut ve gol! Dün gece ekranlarda izledim, bilim adamı sıfatıyla uzman kişi, yani anlıyacağın kadarıyla profesör... Nasıl da hassas bir burnu var?! Dünyanın öbür ucundan gelse, tazı gibi alıyor paranın kokusunu. Dün gece tropik rüzgarlarla, Afrika’nın muson yağmurlarına karıştı paranın kokusu, ekranlarda uzman kişinin gözleri parladı. Neredeyse timsah göz yaşlarını akıtacaktı. Para kokusunu alınca, uzmanın hatip gözleri dolar mı ($) dolar; Avrupa’dan esseydi rüzgar, Avro Avro ağlayacak; dokunsam gözünden damlalar dolar dolar akacak; gel gör ki ak şeytan benim, senin gibi kara şeytanı benden başka kim anlayacak?!?
Nedir hak, al aynayı bak! Biri varmış, biri yokmuş, çıkmasa da yokun sesi, var var iken, yoka inandırıyorlar, kandırıyorlar herkesi! Varı yok oluyor, arı çok oluyor(?) Böylece ortaya çıkıyor manevi/yat; herkesi yatıran, mışıl mışıl uyutan ruhban sınıfı... Ninniler söylüyor ilahi nefesinden...
Manevi/yat, manevi/yat, manevi/yat
Oğluma bir gemicik, kızlarıma kat ve yat
Yat kalk, yat kalk ,yat kalk, yat kalk yat!
Nasıl olsa düzen rayına oturdu, işler yolunda
Şöyle ya da böyle manevi/yatla dönüyor çark!
Ah işte tırpan; işte biz, işte tığ; ilmek ilmek kördüğüm, ekranlarda gördüğüm... Tam bir arap saçına döndük...Biraz duygusallık, biraz manevi/yat...
Heeeey Himen; süper güç bende
Madem öyle; koçlar gibi , kuzu kuzucuk
Al benden de iki milyon dolar/cuk ($)!
Yok melek, yok şeytan, yok umacı; böyle uzmanların, göz bağlayıp, halkı uyutup, yolmak değil midir amacı?!!
’Bindik bir alamete, gidiyoruz kıyamete!’
Yakında kokusu çıkar duyarız... İnşallah bir gün yalana da doyarız
Şaban AKTAŞ
14.08.2011
SOYUTLAMA, SAYIKLAMA , AYIPLAMA VE AYIKLAMA... Yazısına Yorum Yap
"SOYUTLAMA, SAYIKLAMA , AYIPLAMA VE AYIKLAMA..." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.