- 1370 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
GURBET İÇİMDE BENİM
GURBET İÇİMDE BENİM
Selam boş sayfa selam beni okuyan yürek.!!
Ne zaman dır yazmak eski bir hikaye bende; yüreğim kalem tutmuyor sanki.
Ama sesler çok aslında ,kalbimi kımıldatan sımsıcak cümleler,ama bir şeyler eksik bende, bilmiyorum neden hep hazanım sanki.
Özlüyorum küçüklüğümü,çamurları evet paçalarımın kirlenmesini, düşmeyi dizlerimin yara bere olmasını, sonra o kabukların soyulmasını takip etmeyi.
İnsan büyürken özlüyor işte ,dışındaki yaraları özlüyor, içerisi yakıyor boğuyor sanki.
Ah büyümek bu kadar sancılımı böyle, acı hiç bitmeyecek mi.?
GURBET HEP İÇİMİZDE BÜYÜRKEN...
kolay mı hep gülümsemek, içimizde bir har var alev alev yanmakta her gün, fersiz gözlerimiz dağlanmakta.
Gördüğüm her haksızlık yalan ve bencillikler yalnızlığı örüyor içimde, öyle bir duvar ki bu çocukluğumu özletiyor ve gurbet oluyor geçmiş ,ama içimde, boğazım düğümleniyor içimde ki son harmanda.
BİZ ESKİDEN İYİYDİK SANKİ....!!
Büyüklerimizden korkardık, bir bakışları yeterdi,akşam yemeğinde herkes masada olurdu kurallar kabul görürdü.
Sanki eskiden sevgide daha sağlamdı, kardeşler bile daha sıkı sıkı birbirine bağlıydı.
Akşam olunca kardeşlerimizle odalarımıza çekilirdik genelde aynı odada kalınırdı ve hayaller ortaya dökülürdü aynen sevgiler gibi.
Paylaşmak güzeldi bölüştüğün ekmeğin tadındaydı ,eller hep buluşurdu.
Mahalleler vardı, çocukların koştuğu güldüğü ve ağladığı sokaklar.
Yağan her yağmur ,ıslanmak , mutlulukla dans etmek için en güzel heyecandı.
Çok sevdiğim bir koku kesilmiş odun parçaları ve yağmurda ıslanan kütükler onlarda benim mutluluğumdu.
Şimdiyse büyük bir evrim atlamış mutluluk parayla yer değiştirmiş,ama aslında her şey geçmişte kalmış içimizde buruk bir acı kalmış adı gurbet.!
GURBET O KADAR ACI Kİ
Gurbet o kadar acı/Ki ne varsa içimde
Hepsi bana yabancı/Hepsi başka biçimde
Ne bir arzum ne emelim/Yaralanmış bir elim
Ben gurbette değilim/Gurbet benim içimde
Eriyorum gitgide/Elveda her ümide
Gurbet benliğimi de/Bitirdi bir biçimde
Ne bir arzum ne emelim/Yaralanmış bir elim
Ben gurbette değilim/Gurbet benim içimde
…. evet artık sahip olduğumuz değerleri yitirirken maneviyat gitgide silinirken ,sevgi balon ömrü kadar kısayken gurbet içimizde büyüyecek.
ANNE İYİ OLMAK NE DEMEK..!!!
Ne kadar da güzel bir soru keşke tüm çocuklar bunu sorsalar ve anneler bıkıp usanmadan anlatsalar, o gözlere küçücük yüreklere sevgi tohumlarını atsalar.
İyi OLMAK OĞLUM KÖTÜ OLMAMAKTIR..!!!!!!
peki kötü olmak ne demektir;yalan söylemektir, kötü söz kullanmaktır insanları üzmektir, ağlatmaktır.
İyi olmak oğlum sevgiyle başlar;anneni aileni arkadaşlarını dünyayı sevmekle başlar.
Sen iyiysen eğer kalbine en çok sevgileri alacaksın, kötü duyguları kovacaksın en uzaklara göndereceksin.
Mutluyum diyebileceksin, çünkü bu sözcük teşekkürdür oğlum.
SENİ SEVİYORUM ANAHTARIN OLACAK;VE YANINDA SICAK BİR GÜLÜMSEYİŞ..!
arkadaşlarının arasında kötü olana değilde iyi olana uyacaksın , düşeni kaldıracaksın, ellerinden tutacaksın.
SEVGİ YORMAZ OĞLUM, AMA NEFRET DÜŞÜRÜR, GERİ GERİ GÖTÜRÜR.
NEFRET NEDİR ANNE ???????
Her gün her dakika hatta gece gündüz kızmaktır oğlum.
Hem biliyor musun sevgi büyütür de seni çokta güzelleştirir.
Çünkü sevgi iyidir oğlum.......masumdur.... suçsuzdur...ve güzeldir..
tıpkı sen gibi tüm küçük çocuklar gibi.
AŞKSA BU SEVGİLERİN TEMELİNDE ANLAMLIDIR..
anlamlarsa yaşama sarmaşıklar gibi dolanmışlardır her ruha bir salkım var aslında doyacak ve görecek kadar.
MAZİYİ ÖZLEYEN DE BİZ GELECEĞİ YOK EDEN DE BİZ..!!!!!!!
Bir zamanlar masum çocuklar olduğumuzu unutuyoruz kötü çirkin ne varsa sarmalıyoruz kendimize ve iyilik kaçıyor bizden hatta eriyor içimizde gözlerimizdeki fer gibi kayboluyor.
VE GURBET BAŞLIYOR BİZDE....
Çünkü kaçmak en kolay, o anı şu anı bugünü yırtmak ve hep kaçmak kendimizi hıp hızlı geçmek,gözlerimize ve içindeki benlere bakmamak kör olmak ve sağır olmak en aydınlıkta bile karanlığı yaşamak.
İÇİMİZE BİR ÇAY VE SİMİT MOLASI, YANINDA DA SEVGİ KOYALIM MI ? BİRAZCIKTA KÜÇÜKLÜK ANILARI...!!!!!!!!!
hadi biraz zorla şimdi canlanacaklar yeniden....
İlkokul ve tenefüsü hatırlıyorum,o bile mutluluk hatırlamak ısınmak sanki.
Okulun çeşmesi ve ağzını dayayıp çeşmeden su içmek ne güzeldi.,ve günün harçlığı devamın da simit ve gazoz.
Kara şimşek ve Michael Knight ,He Man ,Voltran,Dallas,Şahin tepesi, yalan rüzgarı,hayat ağacı..
Uykudan önceler ve ADİLE NAŞİT ...ve onun flimleri ne güzeldi sıcaktı ve coşkuydu.
OYUNCAĞA GEREK YOKTU..... HAYALLERİMİZ VARDI...!!!!!!!!
şimdiyse hayal kurmak duygusal davranmak yeni tabiriyle ve mantıklı insanlar hayal kuramazlar deniyor.
Evciliklerimizde hayallerimizdeki kimliklere bürünürdük, çoğu zaman anne babamız olurduk.
Kimi zaman evlerimizden getirdiğimiz yiyeceklerle dahada zenginleşirdi oyunlarımız.
Tebeşirle çizdiğimiz sokaklar nasılda gözümüzün önüne geliyor,çizgi, mektup oynardık ne güzeldi hatta tebeşirin kokusu bile mutluluktu sanki.
Biz hiç büyümeyi düşünmezdik, ölümü hastalıkları, yalnızlıkları ayrılıkları, hiç bilmezdik .
BİLEMEZDİK GURBETE YÜRÜDÜĞÜMÜZÜ.....!!!!!!!
Gecelerin ve gündüzlerin bizi hep özlemlere gebe kılacağını,içimizde bir ateşin büyüdüğünü adınında gurbet olduğunu bilemezdik.
Çocukluğumuzdaki sesler; annelerimizin pencereden ya da kapıdan sarkıp ta hadi eve gelin çocuklar diyen sesi.......boşalan sokaklar …...........
ŞİMDİ Mİ GURBET VAR BİZDE İÇİMİZE TAHT KURMUŞ; TAMDA ANILARIN YANINA.. İŞTE DAHADA BİR YANIYOR YÜREK GEÇMİŞİ KOKLAYARAK.
Büyümek bir sancı ,çalkanış ve kocaman bir arayış sanki..ama hiç geri dönüş olmayacak,o yüzden bıraktığımız ayak izlerimiz temiz olmalı ve hep sevgi kokmalı, iyilikler onun en güzel taneleridir gülümsersen eğer.
GURBET BİZDE, BİZSE BİLİNMEZ DE ADIM ADIM..!!!!!!
Hatice Nilüfer Karataş
YORUMLAR
Aynı jenarasyonun çocukları olmak güzel,,, kendi çocukluğum geldi aklıma,, hepsi bir film şeridi gibi geçti gözümün önünden. yaşadıklarını, aynen yaşadım,, duyumsadıklarını duydum,, kimbilir,, hissettiklerini bile aynen hissetmişimdir,,
Aynı yolda yurümesek de seninle,,
Aynı havayı teneffüs ettik,,
Aynı yağmur kokusunu içimize aldık sindire sindire..
Aynı kesilmiş kütüklerin kokuları, o çam kokuları hala ciğerlerimizde sanki.
Aynı simiti seninle bölüşmedik ama, aynı tadı aldık,,
Aynı filmleri birlekte izlemedik ama,, senin izlediğin saatlerde ben de ekran başındaydım,.,
Sek sek oynadık, çizgiler çizdik,, aynı mekanda değildik ama,, ruhen aynısını hissettik,,,
senin arkadaşların vardı,, benim de,.,
neyse,,,
geçmiş gözümde canlandı,,
mazi gönlümde yaradır,,
kanamasın daha fazla,,
dirdiremem sonra,,,,