- 2011 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
YÜREĞİM ÜŞÜYOR ANNE
Küçük bir kız çocuğu...
Hayatta ilk hatırladığım babamın beni okula kaydettirmek için götürmesiydi. Müdür bey
-"Daha küçük, seneye başlasın" dedi.Ben ise çok istiyordum okula gitmeyi. Bana :
"Sen sayı saymasını biliyormusun ?
Babamın yüzüne baktım. Babam “ haydi cevap ver “ gibi işaret etmişti. Sonra müdür beyin yüzüne baktım.
-“ Evet biliyorum “
-“Say bakalım ellerini küçük kız..Bakalım kaç parmağın varmış?”
Annemin bir tabağın içine karışık koyduğu nohutlar ile fasulyeleri:
-” Kızım şimdi bunları önce ayır. Bak bakalım hepsinden ne kadar varmış.Hangisi hangisinden çokmuş” dediğinde öğrenmiştim ben saymayı.
Sonra tığ ile zincir çekmeyi öğrenmiştim.Yüze kadar upuzun bir zincir çekiyordum…Annem okumamıştı.Okutmamış dedemler.
-“Kız kısmı neyine okuyacak ? Alan dürzü görür herhalde”
Böyle bir zihniyetin içinde, hep uhde kalmış okumak annem için.Demiş:
“Günün birinde kızım olursa Allah şahidimdir tuvalet temizleyeceğim,hizmetçilik yapacağım onu okutmak için…" Canım annem ...Güzel annem ...Vefalı annem…
Müdür beyin çatık kaşları yumuşamış yüzü gülüyordu.Ceketini hafifçe kalkıp önüne çekti.İyice kurulmuştu koltuğa.Babamda müdürün tebessümüne karşın gülümsüyordu O da keyiflenmişti.Kocaman elleriyle başımı okşuyordu” aferin “ manasında…
-Yaşar bey.Bu kızı hemen kaydedelim.Siz geç bile kalmışsınız. Cin gibi kız. Maşallahı var.Valla benden düzgün sayıyor.”
Utanmıştım .Yanaklarımın kızardığını, hırkam ile aynı rengi aldığını hissettim. Ben demek okula başlayacaktım. Pazarda gördüğümüz o kırmızı çantayla çizmeleri istiyordum. Babam zaten “ söz sen başla okula alacağım kızıma “ demişti. Sevincimden yerimde duramıyordum. Kayıt işlemleri bitiyordu. Müdür bey; kocaman bir deftere bir şeyler yazıyordu. Ne yazıyordu? Nasılda güzel tutuyordu kalemi. Bende öyle tutacaktım. Bende öyle yazacaktım. Defterler,kitaplar,renkli renkli kalemler gözümün önünden geçtiler.Hiç bir zaman o anki mutluluğumu sevincimi bir daha duymayacaktım.Yaşadığım müddetçe…
Okulumu,sınıfım, arkadaşlarımı çok sevmiştim.Hele ki; Cannur öğretmenim, hepimizin annesiydi. Beni de çok severdi.Gerçi ayırım yapmazdı ama bana öyle geliyordu işte.
Arkadaşlarım olmuştu. Ayşe, Demet, Fadime, Selma, Yasemin, Yetiş, Salih, Ali, Cengiz, Seyhan, Haktan onları hiç unutamadım çok iyilerdi. Kimi zaman oynadık, kimi zaman birbirimizin peşine düşüp kavga ettik.Ama içimizden birine dışarıdan biri müdahale ettiği zaman hemen birbirimizi kollar, savunmaya geçerdik. Birbirine çok bağlıydık. Arkadaştan da öteydik…
Keşke hiç büyümeseydik...Hep beraber olabilseydik…
Soğuk bir kış gününü hiç unutmam. Öyle bir rüzgâr esiyordu ki. Zaten hava ayaz . Kırmızı kiremitlerin ucundan, kendilerini intiharın eşiğine bırakmış buz tutmuş saçaklar gibi, burnum kıpkırmızı olmuş, soğuk iliklerime kadar işlemişti. Ellerimi hiç hissetmiyordum. Tipi gittikçe hızını artırıyor, rüzgar ise gitmem için değil tam aksine yoluma çekilmiş bir set gibi beni engelliyordu… Küçük, zayıf bedenim, sert esen rüzgâr karşısında daha fazla dayanamamış düşüvermişti. Gölgesi olmayan öksüz bir yaprak gibi…
Sıcak bir nefes yüzüme doğru esti. Neredeydim ? Uyumuşmuydum ? Yoksa gördüklerim rüyamıydı ?
Annemin, can veren nefesi yüzümde geziniyor, üşümüş parmaklarımı koynunda ısıtmaya çalışıyordu.
Ağlamaya başlamıştım. Gözlerimden süzülen demler yanağımdan aşağıya inmeden annem şevkatli elleriyle siliyordu… Çektiğim acıları bana sevgisiyle, sıcaklığıyla unutturmuştu annem. Annemin sıcak koynunda hayata yeniden gelmiştim…Hayat bana yeniden annemi sunmuştu…
Annem ! Hayatımın vazgeçilmez tek kadını !
Yaz tüm ihtişamıyla kurulmuştu mevsimin en başına. Karne zamanı gelmişti. Pek öyle parlak bir öğrenci sayılmazdım.Ama hiçbir zamanda zayıf notum olmamıştı. Notlarıma ayar çekilmiş gibi karnenin bir tarafı baştan ayağa dört bir kısmı pekiyi idi…
Şayet okusaydım benden mutlaka bir şeyler olurdu. Ama o zaman tahta cetvelle parmak uçlarımıza vurulduğunda yanan canımın acısıyla
-” İlkokulda böyleyse, ortaokul da lise de kim bilir ne işkenceler vardı” diye düşündüğüm için okumak vazgeçtim. Babam da zorlamadı.Annem ise çok çırpındı:
-” Oku kızım ben gibi olma.Cahil kalma.Evlenince kocanın eline bakmassın.Yok ! Faydası yoktu.
Cetvel ve tırnak uçlarımdaki acı kalbime kadar sızmıştı.Günahımız suçumuz da yoktu.Biri kabahat işlediği zaman, herkesi sıra dayağından geçirirdi Müdür bey… Pişmanmıyım diye soruyorum kendime…Bunun tarifi yok ki… Keşke her gün cetvel ile tırnaklarımın içine kan dolsaydı da okusaydım…
* Üç kardeşin en büyükleri idim.
Annem bana:
-“Sen onların ablasısın idare et ! Ben olmadığım zaman evi idare etmesini öğren !
Yarın öbür gün kocaya gidince, arkamdan sövdürürsen analık hakkımı helal ettirmem bilesin. Okumadın ya sürt şimdi evde bakalım.Akılsız kız…”
İdare etmenin ne demek olduğunu o zaman öğrenmeye başlamıştım…Daha on üç yaşında…
Bir akşam misafirler geldi. Uzaktan hısımlarımız olurlarmış. Yemek,sohbet derken ben mutfakta bulaşık yıkıyordum. Adımın geçtiğini duyunca kulağımı kabarttım. Evet benden konuşuyorlardı. Babam:
-“ Olmaz ! Vermem daha küçük” diyordu. Annem :
-“Hayır ne münasebet ! Bunun için geldiyseniz.Varın sağlıcakla gidin” diyordu. Misafir gelen kadın:
-Hiçte küçük durmuyor maşallah on sekizlik gibi …Benim oğlumda iyidir.Askerliğini yaptı. Babasıyla beraber iş kurdular…Rahat eder. Bir eli yağda öbürü balda olur. İsterseniz bir fikrini alın .Anlamıştım ama yinede anlamlandıramıyordum . Meğerse beni istemeye gelmişler. Annem yanıma geldi. Geldi ama rengi atmış,çehresi beyaz -sarımtrak bir hal almıştı…Dili damağı kurumuş gibi bir bardak suyu içti...Bana dönüp:
-Seni istemeye gelmişler. Sen ne dersin ? Evlenmekte neyin nesiydi?
-İstemem anne! Beni çok mu görüyorsunuz ? Ben daha küçüğüm…Bir dilim ekmeğiniz bana fazlamı geldi…”Dedim ama, gözlerimden yaşların akmasına, hıçkırıklarımın boğazımda düğümlenmesine bir türlü engel olamıyordum.Annem de dayanamadı halime…
-Sen merak etme.Bize yük falan değilsin.Hiç öyle şey olur mu kızım.Sadece fikrini almak istedim hepsi o.Sen istesen de ben seni vermem merak etme ! İçimi bir ferahlık almıştı, annemin söylemlerinden sonra…
Devam etme olasılığı bir ihtimal...
YORUMLAR
Çok etkilendim. Tabi bunda konu ve etkileyici anlatımının rolü büyük. Güzel yürekli arkadaşıma kocaman tebrikler.Sevgilerimle.
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Teşekkür ederim Saygı değer yazarım-abim..Ömrün bin bereketlensin...
Ülviye Yaldızlıı
çok tatlısın sen bitanecik, bebek gönüllüm...
Sandalyeyyle öyle mi..:)))
inci*
Ülviye Yaldızlıı
ee sonra...
memnunmusun yiğenden..???
inci*
hürrem hatunn..
Ülviye Yaldızlıı
EEE DAHA NE OLSUN ...PATİŞAHIM ÇOK YAŞA...)
----
konu
icerik
asla degismeyen yazgi
bak bir kagida bir cizgi cizdim
ellerimle
cizgi kader
ama cizgiyi ben cizdim
eli veren allah
onu yalansiz riyasiz günahsiz tutmak
benim isim...
Siirlerin kadar güzel
yazilarin
Sultan
hep böyle
yesil su kal
basarilar
---
Cumali Çorbacı tarafından 8/12/2011 2:51:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Bizim mayamız bozuk değil evelAllah.
Kalırız yeşil su misali inşaAllah...
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Bi kerede yazsam çok uzun olacaktı.Siz güzel insanların hem zamanını hem başını ağrıtmak istemedim.Ondan iki bölüm olacak:(
Aynur Engindeniz
Çarşambanın gelişi perşembeden belli sevgili yazarım, bu saatten sonra kurgudaki olağanüstü değişiklikler okuyucuyu şoke eder:) Türk milleti zekidir falan ama şok olmayı hiç sevmez:)
O ihtimal gelsin bir an önce , ben daha soluklanmamıştım :)
Harika bir yazi , günlük yaşamdan kesitti , ben beklemedeyim , inşallah kaçırmam :)
sevgimle.
Ülviye Yaldızlıı
Seri olarak sevmiyorum ama...Kısa tutmak adına böyle yaptım:))
Öptüm gül kokulu mis yüreğinden...
Nezahat Yıldız Kaya
Ülviye Yaldızlıı
Gerçekten deftere tazılacak bir öykü. Enfesti... Elerinizden sihir damlıyor ve ben gün geçtikçe daha çok malışıyorum üslubunuza. Bu fena:))) Bağımlı kılıyorsunuz her göz açtığımda. Sayfanda çıksam bile öykü devam edecek içimde. Berlki yarı uyanık bir gece yarısı veya günün tam sıcak ortası... DEvam edecek, siz susuyormuş gib yapıp yeni bir öykü yazana dek. Sonra bir süre sonra tekrar döneceğim hikayeye ve kaldığı yerden devam edece...Hiç bitmesin... TEbriklerim yürekten.
Ülviye Yaldızlıı
Bugünkü pembeleştirmeye bende ayak uydurmak istedim...
Teşekkürlerimle.Hayırlı cumalar.
Aynur Engindeniz
Değerli yazarlarım:) Ben yokken site sizlere emanet:)
Umut Kaygısız
HAYIRLI CUMA'LAR...
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Aynur Engindeniz
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
SIKINTI VE ÜZÜNTÜLERİNİ YOK ETSİN. AMİN-AMİN-AMİN-YA ERHAMERRAHİMİN.Bİ HÜRMETİ YASİN.VEL KURANIL HAKİM...
HAYIRLARIN FETHİ-ŞERLERİN DEFİ İÇİN.SUBHANE RABBİKE RABBİL İZZETİ AMMA YESİFUN.VE SELAMÜN ALEL MURSELİN.VELHAMDÜLİLLAHİ RABBİL ALEMİN EL FATİHA ALESSELAVAT...
Aynur Engindeniz
Amin...Bütün hayır dualara...Senin için de aynı güzellikleri diliyorum.
Analarımız, her zaman canlarının iyiliğine çırpınırlar.Bir de çocuklar anlasa iyiyi kendileri için...Eh o zaman da çocuk olmazlar, diimi!
Çok güzeldi Sultanım, arkasından üzücü bir şey gelecek diye içim titreyerek okudum.Haydi hayırlısı, sevgiler selamlar güzel yüreğine canım.
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Ülviye Yaldızlıı
handan akbaş
Çok teşekkürler, sana da her zaman hayırlı günler, huzurlu cumalar olsun,sevgimle canım.
Yüreğim acıdı.
Acısı gözlerime vurdu.
Babam da bana " Seni okutacağım oğul, ceketimi satıp okutacağım" demişti...
Ceketi fazla para etmemiş demek ki, orta okuldan sonra;
" Buraya kadar oğul" demişti.
Sonra benim çeket para etti okudum...
Sultan !
Kaleminle; acılı çiğ köfteyide,kaymaklı kadayıfı da iyi yapıyorsun...
Seni gidi kalem ustası seni....
Sevgilerimle...
Bedri Tokul tarafından 8/12/2011 11:09:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Ülviye Yaldızlıı
Hiç taze ekmek yiyemeden şu anki yaşına yani; 38 yaşına geldin öyle mi?
Üzülme be abi...Kader utansın...
Ayrıca güzel yorumun için çok şükranlarımı sunuyorum...
Çiğ köfteye ve kaymaklı kaymaksız kadayıfa bayılırım:)))
Bir şartla yanında bol acılı biberli şalgfam suyu olursa:))
Annemin, sabahın beşinde kalkıp, bana ders çalıştırdığı geldi, gözümün önüne. " Lise bitecek " demişti, ilk okula başladığım gün. Bitti de. Sonrasında kontrol benim elime geçti ve ilk işim; Eğitim enstitüsünden kaydımı silmek oldu, 1 yılın sonunda. Annemin, ne kadar üzüldüğünü, çok sonraki yıllarda, kendi pşmanlığımı yaşamaya başladığımda anladım...
Çoğumuzun, kendimizi bulacağımız bir yazı dizisi olacak gibi... Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
Ülviye Yaldızlıı
Benimde anlatımınızdan içim acıdı...
Okumalı tüm kızlar.Ya da kendilerini bir şekilde yetiştirmeyi bilmeli...
Sevgilerimle nur yüzlüm- ipek gönüllüm...
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
AYSE 09
sultanım bende seni ne çok seviyorum bil bilsen
hayırlı cumalar olsun annemmmmmmmm
hep güzele güzelliklere annemmmmmmmmm
Kızlarının yüreği üşüyünce annelerinini yüreği yanar...
Bu tezattan doğansa hüznün telindeki serçelerin gözyaşı sanrısıdır...
Kutladım...
Ülviye Yaldızlıı
Yüreği güzelim.Hüznü bile masumum.Sevgiler-kalben.
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Yağmurlu bir Kocaeli sabahı...Yağmurlu bir yazı. On bu kadar daha sürse okumak, "bunun sonu nerede" demezdim.Duyguları işlemeyi çok iyi biliyorsun. Yazını her haliyle çok beğendim. Sana olan sevgimi bir kenara bırakıp, okur gözüyle okuyorum yazılarını. O yüzden subjektif asla değil beğenim.
Devamını bekleyeceğim diyebileceğim nadir serilerden olacak.
Başarılarının ve mutluluklarının artarak devam etmesi dileğimle kalbi güzelim...
Sevgilerimle.
Aynur Engindeniz tarafından 8/12/2011 9:33:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Neyse uzatmaya lüzum yok.
SEN her şekilde oku BENİ .Sana gık dersem namerdim:)
Sevginin cümlesi benden gelsin, güzel yüreğine...
Aynur Engindeniz
Ben her şekilde okuyayım seni tamam. İnşallah kitabından okurum seni:))
Ülviye Yaldızlıı
Ama çok erken...
Daha bir yirmi sene var.Çocukluğumu doya doya yaşamak istiyorum:)
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....
Aynur Engindeniz
Seviyorum bu hallerini...
Yayıncına da selam söyle benden. Tez davransınlar yoksa ben çıkartacağım kitabını:))
Ülviye Yaldızlıı
fACEDEKİ DOSTLAR SAĞ OLSUNLAR.NEYSE KİTAP İŞİ BELEŞE GELECEK ANLAŞILAN:)
ÖNCE SENİNKİNİ BİR ELDEN ÇIKARIRRZ;=)
Aynur Engindeniz
Benim kitabımı Kültür Bakanlığı basacak. Aha da buraya yazıyorum:)) Başkası asla olmaz:))
Ülviye Yaldızlıı
oh oh maşaAllah...Ne mutlu...
Yakışır bi tanesime:)
:(((((( Sabah sabah burnumun direğini sızlattın,içime sızı düşürdün,o yaşlarıma döndüm,doğunun çorak bir kasabasında 3 sınıflı okulumda ve yine müdürümden yediğim tahta cetvelli dayak anılarımı canlandırdın(o müdürü bu yaz gidip ziyaret ettim,utandıgını söyledi bize öyle davrandıgı için,yaşlanmış,sevimli bile gözüktü gözüme)
Devam etmeli...Kimbilir belki feyz alır birileri! anlatır içinde biriktirdiklerini...
Seviyorum seni kadın... :)
Roza tarafından 8/12/2011 9:25:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Roza tarafından 8/12/2011 9:26:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Tamam bir bölüm daha yazarım.Yazdığımda da eklerim.Ah benim bu sabırsız hallerim...:)
Bende seni seviyorum Roza...
Ah Roza...Senin adın geçince aklıma şiir yazmak gelir...Dilerim ki bir şiirimde adın namıyla yürüsün:)
Olurmu ki;)
Roza
Ülviye Yaldızlıı
Böyle başlayacak...Dilimden dökülmesin diye noktaları saydırıyorum.Sen çaktırma:))PP
Ülviye Yaldızlıı
♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~
A░L░L░A░H░░D░E░░ K░A░L░B░İ░M░
♥~♥~♥~♥~♥ ♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥
Dualarımız Kabul CUMANIZ Mübarek Olsun
.......................................Dost Severse ALLAH İçin Yürekten Sever
Sermayesi SEVGİ'dir Dostluga Sarfeder
Bِöyle Güzel Sevgiler Dünyaya Değer
Dünyadan Daha Değerli Dostlarıma Yürekten
ڪے♥═♥═♥═ HAYIRLI SABAHLAR GÜNAYDIN═♥═♥ ڪے................
♥♥♥♥♥S♥E♥V♥G♥İ♥L♥E♥R♥İ♥M♥L♥E♥♥♥♥♥.....