- 924 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DİLİ MUA/DİL ŞAİRLER
DİLİ MU/ADİL ŞAİRLER
Birinin adı Famodin, diğeri Gastrosidin, iki ilaç mide için, adları değişik, formülü bir, biri diğerinin muadilidir.
Ey mua/dil şair, şimdi beni iyi dinle! Yoksa yeni icadın, değişik bir formülün, niye şair sıfatın ile adın?
Kokladığın elin gülü, yelinden çalmışsın formülü(!)
Sana ne başkasından, takma bir daha başına, k/elin delikli takkesiyle, elin ter kokan şapkasından! Takarsan bakmam yaşına, ta buradan kondururum, yüzüne, gözüne kaşına!
Adam mısın derim! Dili mua/dili, dilim dilim dilimler, dilimle döve döve adam ederim! Yapma bir daha!
Varırsam farkına
Binerim çarkına,
Lastiğini delerim
Çek otoparkına!
Yarasa yaramasa
Ben yararım
Görsem görmesem
Sinekleri tararım!
Düşlemek ve düşündürmektir sanat! Gerçekten şairsen, kendi düşüne kendin yat! Katma yalan hile işine; düşlerinle yeni bir tarih yarat!
-II-
Ey mua/dil,
öğrendin artık hileli oyun kurmasını, çektin kupa asını, buldun şiirin hasını! Bakalım iyice, yüzeysel değil, derinden göreceğiz, şiirin dahasını, şairinin de/hasını(!)
Sök şu kaportayı, kenara at! Şanzımanı dağıt! Onun motorunu buna, bunun motorunu ona tak! Şasi numaralarını sil değiştir! Görüyorsun her şey mobil, artık bu eskisi değil, yepyeni bambaşka bir otomobil! Anladın mı, neymiş muadil?!
Her taklit biraz mugallit;
Keklik olup, sekemez saksağan
Bülbül olup, ötemez papağan
Kalkıp şimdi bilmez gibi,
Bu ne diye sorma bana;
Elbette taştır başına yağan!
Ne kazma ne kürek ister
Şiir beyin, yürek ister,
Gül dediğin kokmalı
Esmeli rüzgarlarca deli
Gönülden gönüle y/akmalı
Başkasının / kini değil,
Herkes kendi saçına
Kendi gülünü takmalı!
-III-
Ey mua/dil,
Çok şey değişti diyorsun. Eskiden suç, şimdi suç değil, örneğin, zina, anti laisisizm; biliyorsun, şair, sair vesaire…(!)
Çalmak kalktı; yerini değiştirmek var şimdi; her şey mobil(!)
Bak bir inip bir çıkıyorsa borsa, son derece olağan, kim kime, dum dum sorsa(!)
İşte böylece girip çıkıyor paralar, bu gece ön kasa , yarın arka kasa, bir gecede değişiyor yasa, lehten aleyhe, aleyhten lehe; çevriliyor piyasa!
Sen de çal çırp; yeterki önce en tepedekine bir göz kırp!
Kabahat sende değil! Bozulduysa ahlak, suç düzenin, üstelik doğrusunu söyleyip, seni üzenin(!) Bu koşullar altında dürüst insan ya enayi ya ahmak(!)
Sen yine işine bak, ey mua/dil(!)
Başkasının dişini dişine tak; düşünü düşüne kat, elinkiyle gir gerdeğe; kendini sat(!)
Konuş elin çenesiyle, sana mua/dil şair desinler(!)
‘’ Yavuz hırsız ev sahinini bastırır!’’
İki yalancı şahit, bir suçsuzu astırır!
Sakın düşme mahkemeye(!)
Elin ayağın dolaşır,
Aklın karışır
Dilin döner kekemeye
Haklıyken haksız çıkarsın
Ey mua/dil şair,
Devir böyle bir devir;
Al eline bir kitap
Mua/dilin dili var
Çevir babam çevir(!)
Şaban AKTAŞ
11.08.2011
YORUMLAR
dost sen çok yaşa yerden teee uranüse kadar haklısınız ama alacaklı değilsiniz
benim ağababam derdiki yavrum kavga ediyorlar yok biz tartışıyoruz diyorlar pe sübhanallah
taaa anayın babayın (?) aşını içeyim) breh breh breh derdi..
mehmet akife demişlerki yahu başka bir marş yaz o halimi bana verin de yazayım demiş..
işte onun gibi o hal yaşanmış hazır sayfalarda ne gerek yaşamaya bugüne uyarla oluversin....çenç de derler ya hani...
saygım hürmetlerimle..
yahu dost bendeniz YOK,SUL...yanlışlıkla benim kızın ismiyle yazmışım gönderince farkına vardım.....
MUADİL FALAN DEĞİL BAK ÇENÇ DE DEĞİL BU YANLIŞLIK .....
Unutulan tarafından 8/12/2011 4:10:09 PM zamanında düzenlenmiştir.