- 1239 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Somali Ölüyor!!!
Gözler fersiz, acı, ızdırap çaresizlik sinmiş, kemikleri çıkmış yüzlere. Sadece bir nefesi kalmış, kemik üzerine deri kaplanmış çocuğunun halsiz vücuduna sarılmış anaların gözlerine bakamıyorum.
Acının her türlüsünü yansıtan görüntülere, insan olan hiç kimsenin ağlamadan bakabileceğini sanmıyorum.
Somali…Kuzeyden Aden körfezi, doğusunda Hint okyanusu, batıdan Etiyopya ve Kenya ile çevrilmiş bu Afrika ülkesi açlık ve susuzluğun pençesinde…
Somali can çekişiyor, üç yılı geçen kuraklığın had safhaya ulaştığı, her gün yüzlerce çocuk ve insanın göz göre göre öldüğü fakir ülke.
Geçen yıllarda gemi kaçıran korsanlarıyla haberlere konu olan bu ülke, ülke yönetiminin dirayetsizliği yüzünden, terör olaylarıyla birbirini kıran, her zaman olduğu gibi ceremesini gariban, fakir halkın çektiği üçüncü dünya ülkesi.
Somali ölüyor!!!
Su hayattır, yaşamamız için hava kadar elzem…Su olmayınca ne kadar yaşayabilir ki insanoğlu?
Fakir her ülkede var, bizim de ülkemizin acı gerçeği. Ancak ülkemizde şimdilik su kaynaklarımız bizi idare ediyor.En azından fakirimiz, su bulabiliyor, köylerimizde bahçesine ektiğini yiyip, elindekine kanaatle yaşamaya uğraşıyor.
Düşüncesizce akıtılan musluklardan akan suyun damlasına hasret Afrika! Kilometrelerce yürüyerek bizim gördüğümüzde ‘bu su içilir mi?’ dediğimiz çamurlu suları getiriyorlar. Her türlü salgın hastalığa davetiye çıkaracağını bile bile.
Çaresizlik!!!
Yarabbi ne zor şey, başka imkanı olmamak, çocuklarının gözlerinin önünde öldüğünü görmek!
Musluğu açarken, israf etmeden de olsa, banyo yapıp, billur gibi suları kullanırken, iftar edip senin nimetlerinden faydalanırken, Yarabbi utanıyorum, üzülüyorum, birey olarak çaresizliğimden şaşkınım!
Somalili kardeşlerimize karşı mahcubuz, insan olarak direk yardım edememekten, onlar açlıktan ölürken yemek yemekten, su içmekten…
İnsan olduğumuz, onlara çare olamadığımız için üzgünüm. Sadece verilen cep yardım numaralarına mesaj atmak yeterli değil! Toplanan yardımlara katkıda bulunmak okyanusta damla misali…
Dünya ülkeleri niçin suskun, neden yardım için sadece ülkemiz ve bazı ülkeler kıpırdıyor?
Her ülke istese orayı yardım sağnağına tutar.
Haydi bir yardım eli de biz uzatalım. İnsanlığın ölmediğini ispat edelim. Birkaç günlük yiyeceğimizden kısarak bir cansuyu da biz yollayalım.
Somali ölmesin!
Afrika’ya yardım:1 SMS = 5 TL
Kızılay: 2868
Diyanet: 5601
İ.H.H.:3072
Kimse Yok mu:5777 Açlık yazıp bir sms atarak bir katre de biz damlatalım, kuruyan yüreklere!
YORUMLAR
Çok yerine mesaj yolladınız, umarım herkes kendine düşen yardımı yapar.
Tebrik ve teşekkür ederim. Duyarlı yazınız için. Sevgiyle kal daima...
handan akbaş
Selam ve sevgiler.
üzülmemek mümkünmü sevgili handancıım
araplar sadece zekatını verse ülke ihya olur
bütün dünya insanı türkiyeme kurban olsun
bizim insanımız atalarının torunları olduklarını her halü karda belli eder..
ALLAH ülkemizi devletimizi korusun
tebrikler duyarlı ve duygulu kalem
handan akbaş
Selam ve sevgiler canım.
insanlığın ayıbı....dünyayı kana bulayan silah tüccarlarının bıkıp bıraktığı....ülkeler duyarlı kalemi kutluyorum saygılar
handan akbaş
handan akbaş
Teşekkürler yorumunuza, selamlar.
gerçekten içler acısı bir durum ağzıma her lokma atışımda boğazımda kalıyor gözlerim doluyor.yardım yapmalıyız ama yardımla bu iş bitse orada yaşayanlara bir çözüm bulunmalı bence kurak susuz ekilecek bir şey yok. haydi elele verelim bu dünya bizim.
duyarlı yüreğini yürekten kutluyorum sevgimlesin
handan akbaş
Sevgimlesin her zaman canım.
Bence Somali ölmüyor, öldürülüyor.
Önce, Ülke içinde iç karışıklık çıkarma, ardından bu karışıklığı önleme maskesiyle Silahlı(ama yumuşak) müdahale,
Vatan severlerin direnmesiyle Emperyalistlerin ülkeyi terk etmesi ama geride kaos ve açlık bırakarak ayrılmaları.
Gücü elinde tutanların, istediklerini alamadıkları zaman bir ülkeyi ve o ülke insanlarını ne hale getirdiğinin çok açık bir örneğini hep birlikte seyretmekteyiz. Güçlülerin tek amacı zenginliklere el koymak. İnsanların ölüyor olmaları onları hiç ilgilendirmiyor. Türkiye'de bir zamanlar, bu ülkedeki sözümona "umut Operasyonu"na komutanlık yaparak, Emperyalistlerin maşası olmuştu.
Yazınızı beğenerek okudum. İnsanlık bu duruma seyirci kalmamalıdır.
Saygılarımla.
handan akbaş
Az evvel bEkir beyin yazısını da okudum. Ona da size de kocaman teşekkürler. Hem hassasiyetiniz hem de teferruatlı çalışmalarınız için. Dilerim kapatmayız gözlerimizi. Herkesin duyarsaması ve ilgisiz kalmaması gereken bir meseledir bu. Tebrik ve teşekkür bir arada. Saygıalrımı bırakıyorum.
handan akbaş
Evet Bekir beyin yazısını okudum, bilgilendiren ve çok detaylı anlatılmış bir çalışma, tebrikler onun da duyarlı yüreğine, selam ve saygılarımla.
canım rabbim gönlünün muradını versin
biliyormusun
camide toplanan paraların yarı nereye gidiyormuş
söylesem inanmazsın
yıllarca verilelen paralarn önce dinayet bir kısmı toplayan hocalara
kalırsa gidecek yere
eşim bunu duyunca nasıl üzüldük
keşke her yardım yerine güzel ce ulaş sa
sevgilerimle
yeterki biz biraz ısrafı keselim
handan akbaş
Diyanet işlerine, Kızılaya ya da diğer kurumlara verilenler, inşallah yerine ulaşır.
Eğer aksi olursa, böyle bir şeye teşebbüs edenler, Rabbime hesap verirler, için rahat olsun.
Diyanet işleri ciddi bir kurum, hocalarının maaşını öder, kimse iftiraya uğraşmasın.
Selam ve sevgimle.
AYSE 09
toplanan yardımlar ulaşsın yerine
sevgimlesin bitanem
Yardımlar artsın, bizler de ibret alsın! Hiç bir kaynak sonsuz değildir, güneşin bile bir ömrü olduğu söyleniyor... Su kaynaklarımızı bilinçsizce heba ediyoruz, birileri çıkıp eylem yapıyor onlara 'terörsit' diyoruz... Öbür yandan teröristler siyasallaştırılıyor anlamıyorum. Neyse, konu bu değil...
Doğa dengedir. Doğanın dengesini bozduğumuzda sonumuz Somali gibi olur, olmaz demeyin! Belki siz görmezsiniz ama dünyaya getirmeye can attığınız çocuklar, onların çocukları görür... Çocuk doğurmak marifet değil, asıl maharet onlara güzel bir dünya bırakabilmektir.
Yardım için SMS atmak da marifet değil ne yazık ki, olsa ben yapamazdım, ben de yaptım! Bir yandan da kendi açlarımızı düşündüm istemeden, insanlık yapayım derken insanlığımdan utandım; Ramazan müslümanlarının oyununa geldiğimi düşündüm birinin açıklamasıyla. Diyor ki: Ramazan'da Somalilerin ihtiyacı karşılanacak. Peki sonra? Gelecek Ramazan'a kadar Allah kerim... Bu insanlık olamaz dedim ve Kızılay'a mesaj gönderdim, yardımlar devam etsin; her hafta mesaj atacağım diye... Lütfen sizler de öyle yapın...
Saygılarımla...
handan akbaş
'Yoktan yonga kopmaz ' diye bir söz vardır.Çaresizlik çok zordur.
İster yardım, ister sms, yardımın nasıl olacağı önemli değil, ellerine ulaşsın yeter.
Haklısınız suyu israf etmemek, çevreyi korumak çok geniş kapsamlı yazı konuları.
Ramazan geçince yine unutmamak önemli olan.
Dünya suskun, nasıl ölüp gidiyorlar seyre bakıyor.
Neden konuştukları zaman mangalda kül bırakmayan dünya ülkeleri yardıma yanaşmıyorlar.
Şımarık çocuklarının bir günlük çerez paraları yeter de artar yardım için, yeter ki istesinler.
Geniş yorumunuza telekkürler, saygılarımla.
Handan Hanımcığım sizin en çok takdir ettiğim yönlerinizden biri de bu insanlığınız, duygusallığınız ve toplumsal olaylara karşı duyarlılığınız. Çok yerinde ve anlamlıydı. Bizler gibi düşünenler çoğalsın ve yardımlar artsın inşallah. Açlık ölüm getirmesin. Teşekkürler güzel yazınız için. Sevgilerimle.
handan akbaş
Selam sevgi ve huzur dileklerimle, canım benim.
Aysel AKSÜMER
İçler acısı bir insanlık dramı Handan Hanım. Hatırlattığınız için minnettarım. Hemen gerekeni yapıyorum. Eşim camide verdim demişti. Ben de düşünüyordum. Allah yar ve yardımcıları olsun. Teşekkürler dost yürek. Sevgilerimle...