Karga
Geçen gün balkonda oturuyor ve evin önünden geçen sokağı izliyordum .
Sabah saatleri olması sebbei ile sokak fazla kalabalık değildi.
Tabi her yerde her şehirde olduğu gibi akşam toplanan çöpler ve hatta bazen sabaha sarkan bu çöp toplam aişleminden sonra bilimum artçıl çöp parçalarıda ister istemez sokaklara saçılıyordu tıpkı balkondan baktığım sokakta olduğu gibi.
Bu arada çeşitli kuşlar güvercinden tutda serçeye serçeden tutda kargaya kadar insnalar ortada yokken bu dokulen saçılan parçalardan rısklarını çıkarma teleşesini sürdürmekte idiler.
Bir anda gözüm iki kargaya takıldı . etrafta 3-4 karga vardı zaten malum karglara hem akıllı hemde çok sosyal hayvanlardır. Hatta okadar sosyaldirler ki belli bir hierarşik yapıdadır aileleri ve bu yapıya isyan eden olursa mahkeme kurarak bu hayvanı cezalandırılar. Bu ceza ölüme kadar da gidebilir.
Neyse ben bir anda yolun ortasında duran bir ekmeği guzelce ufalayan ve bunu taşıyabileceği boyuta getirmeye calışan bir karga ile biraz ötede tek ayak üstünde sıçrayıp sürekli bu yerde çaba sarf eden kargaya bağrıp duran başka bir kargaya takıldı.
Baştan klasik karga ve yem muhabbeti diye düşünüyordum ki tek ayak üstü sıçrayan karganın tek pençesinin komple kopmuş oldugunu bu yüzden ayakları üstünde düzgün durmadığın fark ettim. bu esnada yerde duran ve ekmeği tektek taşıya bilecegi boyuta getiren diğer karga hızla yukseldi ve emniyetli bir yere yerleşti burdan aşağıda tek ayak üstü duran kuşa seslendi ve oda hemen onun yanına gitti .sağlam karga taşıdığı ekmek parçalerini diğer kuşa tektek gagası ile beslemeye başladı diğer kuş ayagından dolayı bu işi asla başaramayacak durumda idi zira cünkü gücü ekmegi tek ayakal hem tutup hem dengede durup hemde parçalamasına yetmezdi ve bu olay yani diger güçlü kuşun itina ile tek tek ekmeği güçsüz ve ayagı kopuk kuşa yedirmesi ile son buldu.
Sonra iki kargada hızla uçup uzaklaştılar.
O sırada aklıma biz insanlar geldik kaçımız bu şekilde bir yardım yapardık kaçımız bukadar anlayışla davrnaırdık bir kuş diyip geçtiğimiz bir varlıktakı bu sevgi bu anlayış kaçımızda kaç kendini insan diye sıfatlandıran varlıkta mevcuttu.
YORUMLAR
sağlam karga taşıdığı ekmek parçalerini diğer kuşa tektek gagası ile beslemeye başladı diğer kuş ayagından dolayı bu işi asla başaramayacak durumda idi zira cünkü gücü ekmegi tek ayakal hem tutup hem dengede durup hemde parçalamasına yetmezdi ve bu olay yani diger güçlü kuşun itina ile tek tek ekmeği güçsüz ve ayagı kopuk kuşa yedirmesi ile son buldu.
Sonra iki kargada hızla uçup uzaklaştılar.
O sırada aklıma biz insanlar geldik kaçımız bu şekilde bir yardım yapardık kaçımız bukadar anlayışla davrnaırdık bir kuş diyip geçtiğimiz bir varlıktakı bu sevgi bu anlayış kaçımızda kaç kendini insan diye sıfatlandıran varlıkta mevcuttu.
Örnek olmak lazım.Çok derindi çokkk.
Esma Hanımın yorumuna da katılıyorum.
İçtendi.Yüreğinize,gönlünüze ve kaleminize
sağlık değerli dost kalem.
Saygı ve selamlarımla.
Uzun zamandan sonra, ilk kez cümleleri özenle kurarak, noktalamalara riayet ederek yazdığınızı görünce, teşekkür etmeden geçemezdim. (ESKİ YAZILARINIZIN İÇERİĞİNE DEĞİL, ŞEKLİNEYDİ LAFIM...Gene de bu yazıyı da tamamladıktan sonra tekraren gözden geçirmediğiniz için, bilgisayarınızdaki tuşların kullanımından doğan hataları düzeltmek olanağınız olmamış ::)) SAYGILAR.
aemin
Saygılar sunarım .
Dinlendirici buldum. Arada bir düşünceleri kapı dışarı edip çevreyi solumak öyle iyi geliyor ki insana... Uzak durdukça yaklaştıgımız bir gerçekti...Tebrikler.