- 1295 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
*)(*..teori: türkaruz nesir-etüt 2*)(*(nesirde yeni bir tarz-bir ilk)
ekolüssü/ yaratıcı edebiyat..*)*
(hayatın içinden...)
Cankandanok
Yok yandan çok savruldu fitilleri dinamitin. Arka döşemeden fırladı gözleri barut, dilleri fit, s.ktir de git adam dönme. Dönme ki, kim kime dem deme k- alem. Kimi yokuş, kimi inişti. Değiş-tokuş, t(s)okuştu değişti dünya .(güya ) Ahh! iblisi rüya …
Kan - an çok. Tok kavruldu hüzünleri melanetin sırça köşede esrik çene. Öznesi kabil, sözde habil döktürdü p.ç adam. Hep de gözdeki “Rabbena hep bana” , -de sev be gari- muştuları sahte adam; yalanlarında dönerdi dünya. (güya) Ahh! şeytani rüya…
Can -an yok. Kan ranttan savruldu fitilleri garabetin soyka…
Sabiha *)* Küçüktüfekçi
*)(*=000000110111110011110011011100110001010010110110111011101110110101011010111001111
1 açık hece
0 kapalı hece
türkaruz atölyesi
atolyeler.edebiyatdefteri.com/atolyedetay/163/turkaruz---%29%28--ekolu---%28turkaruz-ozlesim-arsiv%29
atolyeler.edebiyatdefteri.com/atolyedetay/108/edebiyatg%C3%A2h-----%29--yaratici--edebiyat--edebiyatta--yenilikler--atolyesi
YORUMLAR
Öznesi kabil, sözde habil ..."
kabil in kelime anlamı demirci demektir.habil in ki çoban.malum hikayeyi herkes bilir...kabil kentsoyluluğu sembolize eder;bozulmuşluğu... kokuşmuşluğu...ikiyüzlülüğü vs...habil ise kırsallığı... saflığı ve içtenliği sembolize eder.işin tehlikeli boyutu sözde habil gibi görünüp özde kabil olmaktır.
sevgimle
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
değerli yazarım estağfurullah bu benim hatam sayfaya açıklama yazmadığımdan kaynaklanıyor..
her paragraf
açık hece kapalı hece sayısı bakımından eşit..
açık hece sesli harfle biten hece ( ba-di-mu vs)
kapalı hece sessiz harfle biten hece ( bek-rom-türk vs)
ör:
kelebekçe
güle kondu
ke - le - bek -çe: açık hece- açık hece- kapalı hece- açık hece
gü - le- kon- du: açık hece- açık hece- kapalı hece- açık hece
amaç
edebiyatımızı farklı bakış açılarımızla daha da zenginleştirmek keyif alırken daha irdeleyici okurken düşün gücümüzü de geliştirmek dünyanın üretimlerini kullanırken üretime bizde de birşeyler katmak vs. vs.
irdeleyerek düşünerek okuduğumuzda farklılıkları yakalayacağız eğer zamanınız varsa tabii..
bu sayfadaki çalışmaları çekinmeden eleştirebilirsiniz..:)
teşekkürlerim içten paylaşıma hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Kemnur dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
...çok özel bir çalışma ayrıca birden fazla anlam içermekte
Kemnur
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
değerli dost kemnur
konu ile ilgili eklemem gereken bir linki eklemeyi unutmuşum edebiyatımıza farklı bakış açıları belki ilginizi çeker saygılarımla..
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=64625
Bir solukta okudum.
Harika
.Her zaman ki gibi Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ klasiğiydi..
.Mutlu oluyorum sizi okumaktan.
Yaratıcılığınızı izlemek keyif veriyor şairem/yazarım/sevgimle...
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
teşekkürlerim o harika gönlünüze hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi varsınız Sultan'ım..:)
sevgim saygım selamlarımla..
Bildğimiz tutkulu, ama kahredici bir yılgınlık veren aşk acısının kelime oyunları ile anlatımı..
Ama güzel...bulmaca gibi...seviniyor insan böyle şeylerle...eğlenceli oluyor..
Çabanıza ve emeğinize hürmetler ablacım...
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
çalışmanın düşün boyutunda hedefine ulaştığını görmek ne güzel..:)
teşekkürlerim hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi varsınız değerli dost HakkınSesi..:)
hayırlı ramazanlar..
sevgim saygım selamlarımla..
anlam çıkarmak için çok zorlama yapmak lazım,
saygılar,hürmetler gerçekle kal
sayın küçüktüfekçi
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
evet biraz zaman emek istiyor irdelemek için zira farklı boyutları olan çok özel çalışma..
teşekkürlerim içten yoruma hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
hayırlı ramazanlar..
Farklı bir anlatım tarzı.
Döne döne okudum. Kelimelerin yerleştirilmeleri, anlamı kavramakta biraz zorluk yaratsa da düşününce anlamak mümkün olabiliyor. Maksat "anlamak" olursa tabii. Yoksa, "saçmalamış" der geçer insanlar.
Maalesef günümüzde geçer akçe olarak dönekler, dönmeler, hünsalar revaçta. Ve.. menfaati için türlü takla atanlar.. Can ve Canan diye adlandırılabilecekler kalmadı denecek seviyeye geldik herhalde.. herşey "rant"..
Tebrikler muhterem edîbe..
Selâm ve dua ile.
(Anladığım doğru mu acaba? Yaklaşabilmiş miyim düşündüklerinize ?)
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
irdeleyen bakış açınızla her dem hedefe ulaşacağınıza hiç şüphe yok değerli şair dost tebrikler..
türkaruz şiir-nesir çalışmalar örneksiz orijinal çalışmalar olduğundan çok emek zaman uğraşı istiyor bir de buna edebi sanatları katmaya çalışınca daha da zorlaşıyor doğal olarak.. bu tür çalışmalar birden fazla okuma istiyor güzelliklerini inceliklerini farklılıklarını yakalayabilmek için ve edebi alt yapının olması ayrı bir avantaj oluyor algılamada..
teşekkürlerim o güzel gönlünüze hayata kattığınız erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Muhacir dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..