Orada tecavüze uğrarsa da sayılmaz...
O değil de;
Araba kullanırken niye emniyet kemeri kullanmazsınız bilmem. Ne arabayı kullanan ne diğerleri kimse emniyet kemeri takmıyor. Türk olduğunuz için ölmeyeceğinizi falan zannediyorsunuz da trafik kazalarında ölenler savaşta ölenlerden bile daha fazla. Bu konuda birinciliği kimseye kaptırmıyoruz...
O değil de;
Yollarda görüyorum, çocukları arabanın önüne oturtuyorlar. Annenin kucağında ya da bağımsız olarak...
Hayır, çocuğunuzdan o kadar bıktıysanız neden dünyaya getirdiniz!
O değil de;
’Fahişe gibi giyinirseniz tecavüz kaçınılmaz’ demiş ülke yöneticisi. Yok yok korkmayın henüz oralara gelmedik. Şimdilik...
O değil de;
Ülkemizde yaşanan; voleybolcu kız otobüste kısa şort giydi diye namus budalasının biri tarafından darp edilmiş. İddiaya göre kız karakola gitmiş ve şikayetçi olmuş ama darp raporu verilmemiş ve şikayeti dikkate alınmamış.
Güzel memleketimde bacaklarını açtı diye tecavüzü kendinde hak gören bir sürü küçük beyinli insan varken ucuz atlatılmış bir vak-a...
O değil de;
Erkekler tü-kaka da kadınlar melek mi!
14 yaşındaki kıza önce öz babası tecavüz etmiş. Kız daha sonra babasından boşanan annesi ile yaşamaya başlamış orada da üvey baba taciz etmiş. Sonra öz anne kızını para karşılığı erkeklerle ilişkiye zorlamış. Çocuk polise sığınmış ve devlet koruması altına alınmış.
Orada tecavüze uğrarsa da sayılmaz artık... Ne de olsa devletimin memuru...
O değil de;
’büyü de gel çocuk büyü de gel/hani o yolları yürü de gel’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Temel kural; karşıdakinin ne olduğu ve nece olduğu değil, senin ne olduğun önemli. Bunun "hırsızın hiçmi suçu yok" ile karıştırmamalı...Eğer herkesin gözüne ve gönlüne göre bir dünya dizayn edersek, mağara devrine döneriz ki, insanlık böyle bir dönem yaşamıştır tüm mabetlerin yeraltında olduğu. Yine senin gözlerinin keyfine bakarsak, çelik zırhta giysek onpara etmez...Bu asla çıkış yolu değildir...Hele hayatın yüzde sekseninin korsan yaşandığı bir düzlemde asla olmaz. Yayan yürürken, şoföre, şoförken yayaya küfreden aynı insandır; bu tür bir ahlak yozlaşmasının altından asla kalkılmaz...
Tebrikler...
Kısa ve öz anlatılmak isteneni benim sevgili yazarım bir tokat gibi anlatmış yazısı içinde. Teşekkürler canım benim. Sevgilerimle...
Esma KAHRAMAN
Yine sinirlerim zıpladı mübarek gün, kanım dondu ağzıma acı biber sürdüm, kaçtım ben.
Saygılar sayın yazarım.
Esma KAHRAMAN
Hep diyoruz ya
Öyle bir baba
Öyle bir ana
Ya çocuk
Oğlan beyaz,kız kara,olur çocuk maskara
Bezini al bakta falam
Kafa değişecek,zihniyet değişecek,aile değişecek,köy belde şehir değişecek,Ülke değişecek
Her gün TV haberlerinde,gazetelerde benzer haberler
Tarih tekerrür de
Aynı suç,aynı,aymazlık,aynı çirkinlik dönüp dururyor
Demekki hala insan olamayanlar
Kutladım sayın yazarım
Yüreğin var olsun
Selam,saygı,dua ile
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
ne oluyor bu ülkenin insanlarına yahu?ne değişiyor?biri ortaçağ fitilini mi ateşledi de beyinler kararıyor?kadın neden şiddet görüyor?
diyoruz ki ey halkım tahammül et.artık söyleyeceğimiz şu mu olmalı: ey insanlık gel de bu halka tahammül et.
bazı düşüncelerim konusunda sabrımın sınırlarına gelmek üzereyim.artık bir şeyleri değiştirmeli.gelecek bir bataklığın içinde umutsuzca çırpınıyor.
saygılarla sayın yazar...
Esma KAHRAMAN
yediğimiz gıdalardan biri dokunuyo bence... yada biçoğu...
Sefalar getirdin Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN adını gördüğümde direk üçünçü sayfa haberlerimi karşıma dikiliyor:)
Bak hele sen babanın yediği naneye.Kesivirmemişlermi kükünden canı pörtliyesice herifi...En çok bubama güvenimi onuda anamın üzerinde rükuda yakaladım...
O değilde kime güveneceğiz artıkın.Abi imdat yardım et.Bak kocam beni dövdü.İyi yapmışsın enişte kırıver belini kahbenin dayağa alışkındır he. birlik olup döverler.allah allah savaş gidiyorlar sanki.O değilde...Babasından abisinden ondan bundan peydah edilen usulen doğurulan çocuklar nerde?
Bunlar yıllar sonra birbirlerini bulup evleniyolarda...
O değilde şu arabaların önünde oturtulan çocuklar .Hani olurduya evvelden taaa ninemin zamanında:) hah işte o zaman ninem anlatıyo eşek arabasından gelin arabasının önüne koyarlarmış gelenek bozulmasın diyolar demek.Geleneklerine bi bağlı milletiz ki sorma gitsin.Gözüm fena yaşarıyo.Soğandanda olabilir...
Yazarım o değil de ben gidiyorum.Gideyimmi ? Git dersen giderim gitme dersen az daha kalayım.Yazıyı okuyunca zıplayan sinirlerim zor tamir olunuyo.Artık iyi bayramlar gare...
Esma KAHRAMAN
Diğerleri için,
zor..zor...
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Ülviye Yaldızlıı
Anladım ama sen çaktırma.Şu adamdan biirde diğer yapmış olanlardan az intikam alsam.Gel voltranı oluşturup delelim böğürlerini.Ben silahım olan 3 numara şişimi aldım:)
savulun Sultan hücuma kalktı:))
susuz_yürek
slm
mesele kadın-erkek cephesinden değilde insan cephesinden bakmak lazım derim ,insana ait evrelsel değerler oluşmuş bunu bilince çıkarmak ve o değerlerle tartınca ha kadın ha erkek farketmiyor ayrıca mini etekli veya şotlu kız...kadınlar bu mecrada eziliyor erkek egemen ve geri kafalı söylemlere katılmak mümkün değil
sayın yazarım empatiye gelince benden tam puan aldınız
Esma KAHRAMAN
Herkes dilediği gibi giyinir buna kimse karışaşamaz/karışmamalı
insan olan hiçkimse kendinde tecavüzü tacizi hak görmemeli.
örtünmekse maksat, çok çok özür ama bunu sölemeliyim tam yerine rast geldi,
hayvanlar da kıyafetsiz dolaştığı için mi tecavüze uğruyor!
Teşekkürler Sayın Yazarım. Sevgiler.
ya ben şunu anlamıyorum feministsin desem mi demesem mi aynen ole bir yazı olmuş,,, o değilde ankarada 3 çocuğunu orta da bırakıp kaçan kadın,,, trabzonda eşini kardeşiyle aldatan kadın,,, manisa kırk ağaçta eşi askerdeyken evini fuhuş yuvasına çevirip 3 kızını da erekeklere pazarlayan kadın,,, evet bence de daracak şort giyip vucudu belli olan kadına,,, mini etek giymiş mi giymemiş mi belli olmayan kadına tecavüzde haklılar ellerine sağlık derim ancak Allahını seviyorsan mini etek giyilir ama bi kadının sokakta yürürken iç çamaşırı gözükür mü ,,, benim eşim olsa kan çıkar ki dünn aynı durumu iftara eve giderken gördüm,,,on dört yaşında ki kız,,, ona diyeceğim yok ama onun da babasının kanı bozuktur be... zannetmem bir babanın kızına tecavüz edebileceğini... canıdır kanıdır be... Allahım eğer öyle bir muameleyi kızına uygulayan erkek varsa onları tecavüzcüler kovuşuna atardım eminim... bu yorumu yazanda erkek diyeceksin ,,, ama kadını sadece bir et yığını olarak gören bir devir... ancak iğrendiğim bir devir... aslında nasıl çözülür bu biliyormusun,,, tecavüze mühebbet vereceksin... mini mini minicik etek giyenler varya onları da bizim aramıza alamayacaklar. gitsinler süslü sokaklarında pahalı arabaların olduğu şehirlerinde yaşasınlar... bu sayede ne insalar arasında kötülük hakim olur ne de başka bir şey...
Esma KAHRAMAN
susuz_yürek
Esma KAHRAMAN
şimdi de sen kur,
erkekte 1 nefs kadında 9 nefs varmış
Biz hiçbir erkeğe şort giydi diye tecavüz etmiyoruz yada mayoyla denize giriyo diye
Bizim haklar ne olcak?
susuz_yürek
Esma KAHRAMAN
demem o ki,
seni anlayan erkek varsa burada belirtsinler de bi görelim... kimlermiş...
Gerçekten merak ediyorum...
Aynur Engindeniz
Tecavüz en büyük insanlık suçudur. Cezası da madura bırakılmalıdır diye düşünüyorum. Hiç bir şey bu çirkinliği haklı göstermez...Mini etekmiş...Avrupalı bir şey biliyor da bizi arasına sokmuyor.
susuz_yürek
madem kitaba kurana o kadar inanıyorsun tamam hoş görüde be kardeşim pislik yapan sadece erkek değildir evet o çirin görüntülü kendini bilmez barlarda içip içip kendini kaybeden onunla bununla birlikte olupta dışarda biri laf atınca dünyaları ayağa kaldıran kızlara tecavüz edenlerden Allah razı olsun onkar gibiler ortadan kalksında ne olursa olsun
14 yaşındaki kızın dramını yazacak olsak Türk filmi gibi klişe derler. Memlekette ne filmler çekiliyor...
Güzel bi beddua ettim adama içimden.
Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Ülviye Yaldızlıı
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
Bir gün bir adam çıkar ve söylerse şu kadın bana tecevüz etti diye şaşırmayacağım:) Hak ediyoruz artık. Bir film vardı "Straighthead" ,kadının tecavüzcüsünden aldığı intikamı anlatamam.
Gazete okur gibi takip ediyorum sizi:)Tebrikler ve iyi bayramlar.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.