- 802 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AÇLIK -RAMAZAN
İnsanoğlu yaşamadan anlamıyor bazı şeyleri.Tıpkı açlığın ne demek olduğunu anlamak igibi.Her gün karnınımızı iyi kötü doyurduğumuz için anlamıyoruz aç yaşayan insanların halini.
Yeme içme insanın birincil fizyolojik ihtiyaçları arasında yer alıyor.Bu ihtiyacınızı gideremezseniz Maslovun ihtiyaçları hiyerarşisindeki basamaklara geçemyorsunuz.Güven,aitlik,sevgi ,saygı,kendini gerçekleştirme basamaklarına geçmek istiyorsanız açlığınızı susuzluğunuzu gidermek zorundasınız.Aç ayı oynamaz der atalarımız doğrudur.Aç insanan kendini gerçekleştirmesini beklemek boşa hayal kurmaktan başka bir şey değildir.
Şu anda ramazan ayındayız.Bir taraftan bu güzel mübarek ayın gelişi huzur verirken insana diğer taraftan mevsim koşulları zorluyor .Havalar çok sıcak.Günler uzun.Zorlanıyoruz oruç tutarken.Elimiz ayağımız titriyor.Susuzluktan dudaklarımız kuruyor,sinir kat sayımız artıyor.
Ya bu durumu her gün yaşayan insanlar açlıkla nasıl baş ediyor acaba?
Haberlerde Somalide yaşayan kardeşlerimizin sıcaklardan ve açlıktan dolayı öldüğünü söylüyor.İnsanın içi sızlıyor izlerken.Ben de onların yaşadığı topraklarda doğmuş olabilirdim diye geçiriyorsunuz içinizden.Bir şeyler yapmak istiyorsunuz ama koşullarınız el vermiyor.Keşke ışınlanma yöntemi olsaydı da onların yanına gidip yardım edebilseydim diyorsunuz.Biliyorum gitmeden de kuruluşlar aracılığıyla yardım edilebilir diyeceksiniz ama artık onlara da güvenimiz azaldı ne yazık ki.Artıktan Allahtan başka kimseye güvenimiz kalmadı .
İnşallah en yakınlarımızdaki aç insanlardan başlayarak sadece Ramazan ayında değil,her ay bir şekilde yardım edebiliriz ihtiyaç sahiplerine.
Giderek bencilleşen ,mutsuzluğun arttığı dünyamızda bir işe yaramanın yaşattığı mutluluğu hissetmek istiyorsanız muhtaçlara yardım edin.İnanın kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.