- 494 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AMBULANS YOL BULAMAZSA???
insan hayati cok ucuzlami$ birkez daha duydum ve üzüldüm.Arkada$im yeni izinden geldi ve biraz Türkiyeyi ceki$dirdik.Yedikleri icdikleri onun olsun dedik ve verdik memleketimizin gidi$atinin gözüne.O anlatti ben hayretler icinde kaldim.Konu kom$u bir ho$ olmu$ dedi.Sanki pencerede nöbet bekliyorlarmi$,kim geldi kim gitti listesi tutmak icin.Hemen hesap soruyorlarmi$; kiz o kimdi arabayla gelen,ne getirdi? torbalarda ne vardi? v.s soru üzerine soru yani.Temizlik yapsa birimi gelecek? giyinip sokaga ciksalar ;nereye gidiyonuz? sanki soru memuru olmu$ millet.Trafik polisi gibi kontrol yapiyorlarmi$..Belki muhit ve cevre buna yatkin bilemiyorum..
Car$iya cikmi$ bizim Alamanci baci.Cocuklariyla gezerken birden bagirti kopmu$..Ha bu arada Ankaradan bahsediyorum.Bir kac tane adam gencin birini yakalami$lar agzini burnunu sokak ortasinda dagitiyorlarmi$.Cocuklar korkmu$.Tabi korkarlar ,bizim buralarda öyle sokak ortasinda adam pek dövemezler:)) döverlersede kesin onlar ickili vede serseridirler.Benim ya$adigim muhitte cok ickici var.Bagirirlar anca ve habire polis gelir arama yapar.Doldururlar polis otosuna alip giderler ve ertesi gün yine aynisi olur.Kariya kiza sarkma olmaz bizim buralarda.Türk mahallesinde oturuyoruz ve ta$kinlikla kar$ila$madik kadin olarak.Neyse anla$ilmi$ olayin ic yüzü genc kiza laf atmi$ bu dayak yiyen adam ve hakkini avcuna vermi$ler.Hak etmi$mi desem,yoksa kinasammi bilemedim valla.$ahsen banada sokakda laf atsalar kesin bende parcalardim o insani:) ee nede olsa kanimiz Türk kani:)).
Arkada$ gezmeye devam ederken minibüse binmi$.Bizim buralarda ula$im genelde tranvay,otobüs vede trenle oluyor.Ucak kullanmiyoruz:))).$ehir ici diyorum anlayacaginiz.Diyor ki arkada$ Ambulansin aci aci sesi duyuldu birden.Gözlerim dört dört oldu bacim.Minübüsün icinde merakdan öldüm acaba kime noldu diye..ilginc olanida neymi$ bilyiormusunuz arkada$lar? Ambulans yol bulup gecmeye cali$dikca,yoldaki ta$itlar illade ben öne gececegim yari$ina girmi$ler.Arkada$im gözlerine inanamami$ yemin ediyor.Ambulansin icindeki zavalli madur can pazarinda Azraille ebelle$irken,di$ardaki vatanda$larda ben önce gideyim yari$ina girmi$..inanilacak gibi degil valla.Bizim burda diyecem ve ordan birisi ,iYiKi AVRUPADA YA$IYONUZ HAAAAA!! diyecek..evet Avrupada ya$iyoruz ve insan hayati cok degerli.Hatta ki ehliyet sinavlarinda bile soru olarak konuyor.Ehliyetim yok ama kizi yaparken bende okudum.Soru $öyle;
Trafikde araba kullanirken sileni calan Ambulansi duydunuz, hangi $eride gecmelisiniz? di hatirladigim kadariyla.
CEVAP; sol ve orta $eridi bo$ birakir sag $eride gecmeye cali$rak Ambulansin önünü acarim!!
Aha buyrun insana verilecek deger taaa trafige cikmadan insanlara ögretiliyor.Görmenizi isterdim trafikdeyken Ambulansa nasil yol veriliyor.Arabalar konvoy halinde sag tarafa cekiliyor.Yada yol verme ugurna herkes buldugu bo$luga arabasinin direksiyonunu kiriyor.icim bir ho$ oluyor böyle sahneleri görünce.Arkada$imin istegi üzerine bu yazimi yazdim.Biraz duyarli olalimizin arkada$lar.O ambulansin icinde anamiz abcimiz hatta biz bile olabiliriz.Dakikayi birakin saniyelerin bile hesabi tutulurken can pazarinda,vurdum duymaz olmayalim.Ambulans rezaletleri hic bitmedi vede bitmeyecek nerede olursak olalim.Umarim okuyan gözlerde bir ünlem uyara bilmi$imdir.Okuyanlar okumayanlara anlatsin,anlatsinda Ambulanslar artik rahatca yol alip Hastaneye varsin..saygilar.
YORUMLAR
Bildiğim kadarıyla sol- sağ şerit değil orta şeritten yol alacak artık ambulanslar. Fermuar sistemi diyorlar. O Angaralı arkadaş yeni sistemi uygulayım derken panik yapmış olabilir:) Ben pek ihtimal veremiyorum ambulansla yarışacağına kimsenin. İşin içinde muhakkak bir iş olmalı diye düşünüyorum. Saygılar...