YALNIZ ADAM
Güneşin ışıkları oynaştı ; aralık pencereden.Bu loş odayı aydınlatmaya çalıştı.
Ve... yatan adamın yüzünü okşadı usulca. Esmer tenini, uzamış sakallarını...Sanki öpüp kokladı neşeyle.
"Hey haydi kalk ; sabah oldu" diyordu.
Kuş sesleri karıştı birden ; serenattı .Esnedi,gerindi ve yavaşça açıldı gözleri.Feri gitmiş ,umutsuz; zoraki bakışlardı.
"Bu günde sabah oldu. Allah ım sana şükürler olsun; şükürler sana."Başucundaki resme daldı uzun uzun.Genç bir adam,güzel bir kadın ve iki çocuk.Acıyla belli belirsiz gülümseme belirdi dudaklarında. ..Gerilere taaa gerilere gitti.
Köklü bir ailenin iyi yetişmiş oğluydu.Okumuş;iyi bir işi vardı.Annesinin beğendiği biri ile evlenip yuva kurmuştu.Mutluydu...seviyor,seviliyordu.İki güzel evlat vermişti Rabbim.Yaşamı daha da renklenmişti.Yıllar nasıl da çok çabuk geçiyordu anlamadan.
Çocukları büyümüş; hayatlarını kurtarmıştı. Evlenip yuvadan uçmuşlardı.Başka illerde yaşıyorlardı .Arada gurbet vardı koskocaman.İyi olsunlar,sağlıklı olsunlarda...Hasret nasıl sa dindirilirdi. Ama olmadı...İşte bir gün aniden gidiverdi sevdiceği.Tek başına kalmıştı hayatta.
"Rabbim benden çok mu sevdin onu?" diye dinmedi gözünün yaşı. Günler,aylar;hatta yıllar geçti.Yanlızdı çok yanlızdı adam.
Çocukları gurbette " Nasılsın?" diye hatırını sorsalarda yeter miydi? Yok...yok...
Her gün yatarken "Acaba sabah olacak mı?" diye düşlüyor; yalnızlığın acısı yüreğini eziyordu.Yaşlı gözlerle hayal etti geçen günleri."Ben böyle mi olacaktım? Allah ım ! Gençliğim,eşim gitti.Şimdi çocuklarım da yanımda değil.Tek sen varsın benimle.Seninle dertleşiyorum seninle Rabbim."
Kalktı yavaşça...
Güneşin ışıkları penecereden girerek hala dans ediyordu.Dışarıya çıktı.Rengarenk çiçekler vardı.Yeni yeni açılmış gülleri okşadı.
"Canlarım, dert ortaklarım. Nekadar da güzeller. Bak bu gün kırmızı gülümde açmış.Bunun adı ne olsun?Evet... evet... son torunumun ismini vereyim. Dün haber geldi; bir torunum daha olmuş.Kız mış; babaannesinin adını koymuşlar Sevda .Bende sana Sevda diyorum güzel gülüm;Sevdam benim.Yanlızlığımı sizlerle paylaşıyorum.Sevgilerimi,umutlarımı,hayallerimi; canlarım benim.Ah! Rabbim birde sen varsın benimle birde sennn..."
AYŞE KARAN
YORUMLAR
Ne kadar güzel yazıları okuyamadan kaçırıyoruz.
Vakit yetmiyor.
Kimseye yazma demek de olmaz.
O zaman Nesir'i dememeler ve öyküler diye en az ikiye ayırmak gerekli.
Şiirle nesir'i ayırdığımız gibi.
Şiir de de çok yazan var ama bir nesir yazısı on şiir yazısı kadar zaman alıyor okurken.
Yazarı Kutlarım bu arada.
Sevgi ve selamlar.
AYSE 09
evet çok yazan var takip etmek çok zor
saygılar benden efendim
Allah kimseyi yanlızlık ile terbiye etmesin.
Fazlasına gerek yok ama, aiesi, candan bir kaç dostu illeki olsun insanın.
Yüzünün düstüğü anı görüp dudaklarına bir gülümseme kondurabilecek.
Acısını kendi acısı gibi paylaşıp, kahkahalarını, gerekirse bir lokma ekmeğini bölüşebilecek.
Değil mi ama ! ..
AYSE 09
kimse çok yalnız değildir de canın dan bir parça olmayınca zor sanırım
sevgimlesin canısı
mazide muktedirken sözümüz dinlenirdi...... sevilip sayılırken hayat keyif verirdi....yazınız burktu yürekleri...saygılar ayşe kardeşim...
AYSE 09
gerçekler değilmi
tarih tekrar ediyor ne denir
rabbim kimseyi yalnız koymasın diyelim saygılarımla
Hayat nasıl bir devridaim değil mi Ayşe Hanım? Bizler de annemizi-babamızı bir evde bırakıp, kendi dünyamıza kanat açtık. Kimimiz, uzaklara savrulduk. Kimimiz, aynı şehirde, uzak semtlere yol aldık.
Çocuklarım kanatlandıktan sonra, annemin yalnızlığı düştü aklıma. Ne var ki düzen böyle sürüyor. Sanırım...
Sevgiler, selamlar.
AYSE 09
işte yaşlanınca kalmak zorunlu oluyor
hep düşünürüm sonumuz nasıl olur diye
rabbim yinede yalnız koymasın kimseyi
yalnızlık ALLAH a mahsus
sevgilerimle
Koca yürekli bacım...
Bende nasıl telaşlardayım bir bilseniz...
Evlendirdiğim üç çocuğum, onlardan da dört torunum var..
Eşimi bazen çocuklarım çocuklarına bakması için götürüyorlar..
Sizin bu yazınızda olduğu gibi yalnız kalıyorum geçici olarak. İşte o zaman " Ya sürekli olarak yalnız kalsam" diye düşündüğümde ;
elim ayağım titriyor.
Kaleminiz var olsun. Allaha emanet olun...
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun okuduğunuz için
evet ne yazıkki hayatın gerçekleri bunlar yalnız kalmak her kese mahsus olmasada olanlar var ne yazıkki
bazen bende kendimi düşlerim sonumuz ne olur diye
evlatlar olsada herkes kendi derdinde
rabbim bizi evlatlara muhtaç etmesin derim hep saygılarımla
Çok duyguluydu. Yanlızlık çok zor. Tebrikler güzel anlatımın için. Sevgilerimle.
AYSE 09
evet çok zor
rabbim kimseyi yalnız bırakmasın sevgimlesin her daim
AYSE 09
sağ olasın yine yardım geldi gönlünün en güzel yerinden
seni seviyorum bennnnnnnnnnnnnnnnn
Biz de seninle paylaşıyoruz annem.Sevinçlerimizi ,hüzünlerimizi...
İçten güzel samimi paylaşımlarının hepsi için Allah senden razı olsun.Gül kokulu göynünden çok öpüyorum...
AYSE 09
sizler sayrsinde benim günlerim güzel acılarım hüzünlerim i unutuyorum aranızda ve sizi seviyorummmmmm sultanım seviyorum
Hacı ablam, kalemin hiç körelmesin,e mi?
Motivasyonuna,performansına hayranım valla. Senden çok şey örnek alıyorum.
Nurlu ellerinden öperim, Hacı annem!
Hayırlı ramazanlar.
AYSE 09
sedece gönül sesim işte
birde yşlandıkça nasıl olur sonumuz der dururum
saygılarımlasın her daim
AYSE 09
yaşlanınca yalnız kalmanın acısı diyelim
çok teşekkürler okuduğunuz için sağ olunsaygılarımla
AYSE 09
evet yalnızlık yaşlılıkta çok kişinin yaşadığı gerçekler değilmi
rabbim kimseyi yalnız koymasın
sevgimlesin her daim hiç bitmeyennnnnnnn
Benim çiçeklerim geldi aklıma:) Onlar hakikaten dinliyor insanı. Çok dertli bakarsan kuruyorlar bir de...
Yalnızlık ne kötü şey. Bir kez daha teyid ettik öykünle...Kimse o son basamaklarda yalnız yürümesin bilinmeze...
Sevgiler güzel adına, yüreğine annem...
AYSE 09
evet rabbim kimseyi yalnız koymasın
her ne olursa da
sevgimlesin annemmmmmmmmmmm
AYSE 09
ne diyebilirim ki
okuduğun için sağ olasın
saygılarımla