Ben bu adamları yürekten kutluyorum
O değil de; işte günün haberi,
’Mersin’de bir grup erkek, ’kadına yönelik şiddeti’ protesto etmek amacıyla yürüyüş düzenledi.
Çeşitli sivil toplum örgütlerinin temsilci ve üyelerinden oluşan bir grup erkek, İnsan Hakları Derneği (İHD) Mersin Şubesi önünde toplandı. Gruptakiler, ’Kadın cinayetlerine hayır’ yazılı pankart, şiddete karşı yazıların yer aldığı çeşitli döviz ve şiddete uğramış kadınların fotoğrafları ile İstiklal Caddesi güzergahını takiben yürüyerek, Akdeniz Belediyesi İştar Kadın Danışmanlık Merkezi önüne geldi. Eylemciler, yürüyüş boyunca çeşitli sloganlar atarken, güvenlik güçleri de önlem aldı.
İHD Mersin Şube Başkanı Ali Tanrıverdi, grup adına yaptığı açıklamada, kadına karşı şiddetin toplumsal bir sorun olduğunu söyledi. Kadınlara yönelik şiddet ve cinayetlerin önlenmesine yönelik çeşitli önerilerde bulunan Tanrıverdi, "Toplumsal bir yara haline gelen kadın cinayetlerini önleme konusunda herkes, özellikle erkeklerin üstleneceği görev ve sorumluluk olduğuna inanıyoruz. Toplum psikolojisini altüst eden kadına yönelik şiddet ve cinayetlere ’dur’ demek için herkesi ve her kesimi, kadın sorunlarına karşı dayanışma ve duyarlı olmaya çağırıyoruz." dedi. Grup, açıklamanın ardından dağıldı. ( Kaynak: Hbaeroku)
O değil de;
Ben bu adamları yürekten kutluyorum.
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
bende seni yürekten kutluyorum
o resimde ki adamlarda dahil...
sevgiler pek sayın arkadaşım.
o değilde öğlen oldu :))
Esma KAHRAMAN
:)) Sevgilerimle.
Bende kutluyorum candan yürekten
O değilde
Bu işin temelindeki gerçek cehalet
Egede bile kırsal kesimde,hatta ilçe ve il merkezlerinde ekonomik bağımsızlığı olmayan kadın,ezilmeye,sessiz kalmaya mahkumdur
Boşansa işsizlik korkusu,yalnızlık korkusu,cehalet onu eşinin şiddet ve baskısına mahkum eder
Ya doğu ve güney doğu'da sayıları az da olsa
O kadınlar 12 yani bir düzüne ve üstünde çocuk yapmaya mahkumdur
Kadın orada hala bir eşya gibidir
Hele bir boşanmaya kalksın
Aile Meclisi ölümüne karar verir
Yaşı 18'in altındaki bir erkek infazı gerçekleştirir
Bu hanki kitaba sğar
Bu hangi dine sığar
İşte bütün mesele CEHALET
BİN yıldır kardeşiz diyorsun
Yok diyor,beşikteki bebeye bile kurşun sıkıyor
Kadına,kıza mı acıyacak bu zihniyet
CEHALET aşılmadık ça,kadınlarımız insan muamelesi zor görecektir
İnşallah Bu kadınhakları savunucuları çoğalırda,gelecek nesiller rahat eder
Selam,saygı,dua ile
ASIKLUZUMSUZ tarafından 8/7/2011 7:51:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Cehalet tabii...
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Ön sıradaki yaşlı amcayı iki kez kutluyorum...
:) Sevgiler.
tan 1919
bende yanında ki gözlüklü ağır abiyi tek geçiyorum..
sevgimle...
yani ağır abiye değil yazara :)
Şiddet sadece kadına karşı değil sadece, topyekün artmakta!
İnsanın insana yaptığını başka hiç bir canlı birbirine yapmaz. İnsan sadece insana da uygulamıyor şiddeti, doğaya ve hayvanlara karşı da pek hoşgörülü değil!
Kadına yönelik şiddet, şüphesiz ki bunların en iğrenci! Babamın annemi dövdüğünü düşünemiyorum, yapamaz da zaten... Bir tartışmada bir kere elini kaldıracak olduğunda; bütün çocuklar o anda karşı koymuştuk babama... annem hiç unutmaz o günü...
Şiddeti biz yaratıyorsak yine ancak biz önleyebiliriz!!!
Teröristin amacı kutsanmazsa, terör estirmeye devam edemez. ''dayak cenneten çıkmadır'' denmezse, hoşgörülmezse; kadına dayak cehennemin dibini boylar!
bir de kadın cinayetleri var, bu kadının tercihini ve kişiliğini yok saymak demektir, ''ya benimsin ya toprağın'' mantığı da yeryüzünden silinmeli artık; bu aşk değildir bencilliktir hem de en iğrenci; aşık olduğunu söylediği kişinin benliğini yok saymak, onu imha etmektir; psikopatlıktır!!!
ben de kutluyorum oradaki hemcinslerimi ve kırmızı kurdele görmek umuduyla veriyorum 10 puanımı ama hem yazara hem de o resimdeki yiğitlere...
Şiddet şiddettir yazarım; ister kadına, ister adama uygulansın. Top yekün şiddeti kınayalım. Ben bu adamların da samimiyetine pek inanasım gelmiyor nedense:)) Umarım niyetleri iyidir.
sevgimle.
Esma KAHRAMAN
Varolsunlar yaa... Yüreklerine gönüllerine sağlık.
Elinde kadın haklarını savunan pankartlarla dolaşan adamları neden samimi bulamıyorum. Tamam mutlaka kadına şiddeti kınayan adamlar vardır. Ama şu "Erkek egemen zihniyeti kınıyoruz." pankartını taşıyan adama pek inanasım gelmedi sevgili yazarım. Yani bu pek fizik kurallarına uygun değil.
Kutluyorum abileri ama. Orada olmak bile birşeydir. Kahvede rezil olmak var işin ucunda. "Lan oğlum neydi o elindeki pankart. Erkeklerin yüz karası." gibi sözlerle muamele görmek de...Büyük cesaret onlarınki...
Bütün iyi İNSANLARI korusun Rabbim. Kadınıyla erkeğiyle.
Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
:) Altını çizdiğin üzere bide arkadaşlarına rezil olmak var.
:) Sevgilerimle Sayın Yazarım.
...Kötü olmanın cinsiyeti yoktur. Bir iyi, bir de kötü insan vardır. Ha erkeklerde kötü üç fazladır, kdınlarda
bir eksiktir.Bu çok önemli değil. Önemli olan iyi insan olabilmektir. Kendisine yapılmasını istemediğini karşısındakine yapmayan insan olmaktır. Erkeklerin topuna kibrit suyu gibi genellemeler yarayı daha da büyütür. Kadınlar içinde hiç kötü yok mu diye de sorarlar insana.
...Bu sorunu çözmenin tek yolu yine hep birlikte KADIN-ERKEK DAYANIŞMASINDA geçer.Yanlışın karşısında birlite durduğumuz gibi, doğrunun da yanında birlikte olmalıyız.
Vallaha bu sabah anaya baktım, ben bu adamlara baya benziyorum. Şu önde duran gözlüklünün hemen yanındaki:)))
Sevgi ve saygılarım en bol tarafından.
Esma KAHRAMAN
hiç pembe pankart yok o beni biraz hüzünlendirdi.
Kadın haklarını savunmak erkeklere kaldıysa, "Vay ! kadınların haline"
Saygılarımla sayın yazarım.
Esma KAHRAMAN
bekir güçlüer
Diğer bazı yazılarınıza yorum yapan hanımların, daha kendi haklarını savunacak bilinçte olmadıklarını da, yaptıkları değerlendirmelerde görmüştük, diye hatırlıyorum.
"Kocam değil mi? döver de, sever de!" anlayışıyla, kadının toplumda hak ettiği yere gelebileceğini düşünmüyorum.
saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Hadi kırdaki bayırdakini anladım da istanbul'un göbeğinde dayak yiyolar ve seviyorum diyolar. :)))) şaka gibi...
Erkek milletine pek güven olmaz...
Hele alıştıysa...ığ ığ...
Neyse olanları kutlarım yazarım o değil de dünkü yazın ,bugünkü yazıma ilham oldu.Sevgiler iyi bayramlar:)
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:) İyi bayramlar Sayın Yazarım.
bu gerçek mi
gerçekse kutlamak lazım bu adamları acaba içlerinde eşini döven yokmu umarım yoktur da hemcinslerini kınarlar
çünkü iyi ce arttı bu olaylar nedeni cezalar o kadar azki nasılsa biraz yatar çıkarım deyip basıyorlar kurşunu
devletin umru değil
baksınlar başbakana mutfakta karına yemek hazırlıyor adam bunudamı görmüyorlar
bu da değil
az kaldı bayrama canımsın
sevgilerimle
Esma KAHRAMAN
'Acaba içlerinde eşini döven yokmu'
Olaya böyle yaklaşırsak önyargılı davranmış oluruz. :) Umarım yoktur diyelim...
:) İyi bayramlar Sayın Yazarım.
AYSE 09
günü konusu tüm sayfalara yansımış
değerli dostlarda böyle konuları ele almış duyarlı yüreklerinize saygılarım büyük keşke olmasa
keşke herkes mutlu olsa
sevgilerimle