SULTANA KAVUŞTUK
TARAFSIZ BAKIŞ
Nuh ŞAHİN
SULTAN’A KAVUŞTUK
Üç ayların ikisi geride kaldı. Umarım bu aylarda kendimize çeki düzen verip en kutsal aya hazırlandık. On bir ay boyunca geceli gündüzlü yedik, içtik, eğlendik, bir çok ta bilerek bilmeyerek günah işledik. Vücudumuz ve ruhumuz yoruldu şimdi dinlenmeye ve bakıma ihtiyacı var. Bunun için önümüzde büyük bir fırsat var. Pazartesi üçüncü ay olan ramazana kavuştuk. Ramazan ayı, on bir ayın sultanıdır. Çünkü bu ay sıhhat, saadet, ve bereket ayıdır. Ramazan’ın ilk on günü, RAHMET GÜNLERİ; ikinci on günü, MAĞFİRET GÜNLERİ; son on günü CEHENNEMDEN AZAD GÜNLERİ’ dir.
Ayrıca içersinde kadir gecesi vardır. Kadir gecesi öyle bir gecedir ki; içersinde kadir gecesi bulunmayan bin aydan daha hayırlıdır. Bu ayla ilgili Ayet-i celile de şöyle buyruluyor:
‘’ Ey iman edenler! Sizden öncekilere oruç farz kılındığı gibi günahlardan korunasınız diye size de farz kılındı’’.
Başka bir ayet_i kerimede de şöyle buyuruluyor: ‘’Oruç benim içindir, onun mükâfâtı da bana aittir.
Bir Hadis_i şerifte ise şöyle buyuruluyor:
‘’ Bir kimse Ramazanın faziletine inanarak ve mükâfâtını umarak oruç tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır’’
İşte bu ayetlerden de anlaşıldığı gibi Rahman ve Rahim olan Allah biz kullarına senede bir ay hatalarımızı affettirme fırsatı veriyor. Değerlendirebilenlere ne mutlu, değerlendiremeyenlerin vay haline! Şeytan çoktan vesveseye başladı, bu sene havalar sıcak ta, günler uzun da, geceler kısa da demeye. Sakın bu vesveselere kulak asmayalım. Aynı şeytan denize gidenlere hiç demiyor sıcak zararlı olur diye, koca gün zamanını boşa harcayanlara hiç demiyor, niye desin ki;…Elbette bu ramazan zor geçecek ama Allah’ın vereceği mükafatta her türlü zorluğa değer. Gerçek sevgi de böyle zamanlarda belli olur. Kışın orucu kim olsa tutar iş bu zamanlarda tutmada. Kararlı olana eminim Allah yardım eder. Gerçek hastalar, yolcular zaten izinlidir.
Allah orucu en sağlıklı tutanlardan, ramazan sonunda günahları affolanlardan, bayrama dinlenmiş, sağlığa kavuşmuş bir bedenle giren kullarından eylesin.
Bu kutsal ayımızı bir şiirle karşılayalım dedim ve şu şiiri yazdım.
HOŞ GELDİN ŞEHRİ
RAMAZAN
On bir ayın tek sultanı
Hoş geldin şehri ramazan
Zincire vuran şeytanı
Hoş geldin şehri ramazan.
On bir ay günah işledik
Neler bulduysak dişledik
Gelin diye hep düşledik
Hoş geldin şehri ramazan.
Oruç sende farz kılındı
Kuran’ım nazil olundu
Dertlere şifa bulundu
Hoş geldin şehri ramazan.
Cennet kapısın açıldı
Rahmet etrafa saçıldı
Hevâ, hevesten kaçıldı
Hoş geldin şehri ramazan.
Oruç yaratan içindir
Mümin kalbine perçindir
Teravih kılan seçkindir
Hoş geldin şehri ramazan.
Akşamlar iftar edilir
On misli sevap verilir
Geçmiş günahlar silinir
Hoş geldin şehri ramazan.
Dünya yalancı sahnedir
Bir gecen seksen senedir
Koca bir ömre bedeldir
Hoş geldin şehri ramazan.
Nuh Şahin
Eğitimci- Şair ve yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.