- 743 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sakın Korkmayın!!!
Korku nedir? Neden korkarız?
Bilmiyorum.Korkunun ne olduğunu da neden korktuğumuzu da bilmiyorum.Bize ne kazandırdığını da bilmiyorum.Ama çok şey kaybettirdiğini biliyorum.Hayatımıza giren bize vicdan azabı olan ’’Keşke’’ kelimesi genelde korkularımızdan dolayı bizimledir.Türkçemizdeki en acıtıcı, bugünümüzü ve geleceğimizi mahveden aklımızı geçmişe taktıran o söz ’’Keşke’’. Korkmasak keşke demeyiz.Gerçi diyenler oluyor.Arkadaşından hoşlanan biri korkusuzca arkadaşına açıldıktan sonra elinde olan arkadaşlığı da kaybettiği zaman ’’Keşke’’ diyebilir.Doğaldır.Ama yanlıştır.Sonuçta cesaret ona kendini kandırmamayı ’’arkadaşını’’ kandırmamayı sağlamıştır.Ama keşke der insan.Oysa ki bu durumdaki asıl ’’Keşke’’ durumu çocuğun korkmasıyla olur.Açılmaz ve açılmadığı kişi başkasına gider işte o zaman ’’Keşke’’ onu yer.Bu tabi bir örnek.Birçok örnek gösterebiliriz buna.
Asıl konumuza dönelim.Korkuya.Korkusundan kendisini ezen başka bir çocuğa birşey diyememek o çocuğun geleceğini çok etkiler.Korkusundan zam isteyemeyen çalışan özgüvenini kaybeder.Fareden korkan insan evinde fare görürse huzuru kaçar evinden soğur.Korku hayatımızı karartır.Evet cesarette bazen bizi kötü sona götürür.Ama yapmak istediğinizi yapmış olursunuz.İnsan buna katlanabilir ’’İstediği şeyi yaparken yaralanmayı’’.Ama istemediği bir yerden bir zarar gelmesi insanı çileden çıkartır.Kimse bunu istemez.
Bırakın korkmayın artık istediğiniz şeyleri yapmaktan.İstediğiniz işleri yapmaktan.İstediğiniz bölümleri okumaktan.Evet gerçekler vardır.O işler o bölümler size fakirlik işsizlik getirebilir ama siz yapın.Unutmayın ki sevilerek yapılan her işin sonucu güzel olur.Sonucu güzel olan her iş takdire kazanca tabi tutulur.Belki burda olmayabilir ama Allah katında bu böyledir.Burdaki insan yapımı kanunlar (Psikoloji, Hukuk, Sosyoloji, Mantık vs) faso fisodur.Önemli olan genel kanunlardır.Kiminin ilahi adalet dediği hayatın kanunları.İnsan denilen varlığın en iyi şekilde en verimli şekilde nasıl çalışacağını bilen onu yaratan Allahtır.Ve onun kanunları insanın doğru çalışıp verimli olmasını ve çok daha fazlasını sağlar.Onun kanununda tek korku ona karşı duyulan korkudur.Diğer korkuları iyi olarak görmez ve size cesareti emreder.Sözün özüyse korkabilirsiniz ama gerçekten mutlu olmak gerçekten birşeyler üretmek istiyor ve kesinlikle ’’keşke’’ demek istemiyorsanız kural şudur.Korkma! Bekleme! Yap! Necip Fazılın da dediği gibi ’’Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. ’Yürüyeceğim’ de, bas ve yürü’’ ihtiyacımız olan CESARET.Hayat korkmak için çok kısa...
Saygılarımla
Ahmet BAYRAM
Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum...