- 2343 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
MARKETTE İŞÇİ OLMAK VE KURALLAR
Sebze reyonunda çalışacak tecrübeli elaman aranıyor.
Merhaba sebze reyonda çalışmak istiyorum.
Hoş geldin bu işite anlıyor musun?
Evet.
Nerelerde çalıştınız kimleri referansın verebilirsin?
Kimseyi veremem kendi işimde çalıştım yani bu işte anlıyorum.
Ne kadar ücret istiyorsun?
Bende hainlik ihanet yalan arama tanığım elli yıllık onurlu yaşamamdır gücümün üzerinde çalışırım emeğimin karşılığını isterim!
Bizim işimizin kolay zor yanı yok çay molası var öğlen yemeği veriyoruz asgari ücretten maaş alırsın.
Tamam sizi işe aldım ama işe başlamanız için sabıka kaydı ikametgah nüfus cüzdanı fotokopisi iki vesikalık fotoğraf getir muhasebeye teslim et yarın işe başla.
Tamam
Teşekkür ederim.
İlk gün.
Halden gelen otuz ton sebze ve meyve depoya taşındıktan sonra tezgaha dizdik satılanın yerini doldurduk on iki saattin ardında depoda ve tezgahta mal kalmadı.
Kurallara uyulması gerekenler.
Tuvaletlerde sigara içmek yasak yeri değildir!
Yemek ve çay saatinin dışında mutfağa girmek yasaktır!
İş saatinde müşteriyle lalibal olmak konuşmak ve sigara içmek yasak!
Çalışan işçilerin bir arada toplanmaması için yemek ve çay saati belli değil çalışma alanında iki kişinin bir araya gelip konuşası yasak
kasiyer in dışındaki işçilerin oturması yaslanması yasak yani işçilerin bir birlerini tanımasına fırsat verilmiyor.
Mesaisi biten personelin iş yerin de beklemesi izinli olan işçilerin işyerine gelmesi yasak.
Her yer kamerayla donatılmış ekranın başında gözlemci iki kat maaşla çalışan emreden organize eden bir terminetör.
Üçüncü yaşını kutlayacak olana işletmede en eski işçi de üçüncü ayını dolduruyor.
Tuvalete gitmek için patronun bürosunun önünden geçmen gerekiyor tuvaletlerin yapılışı öyle uygun görülmüş.
Marketlerde anlaşılmayacak bir dilde kültürümüzden uzak müzik yayını yapılmaktadır.
Bu tür müziğin dinletilmesi müşterinin talebi değil çalışan personelinin talebi hiç değil patronun emri üzerine müzik yayını yapılmaktadır ama patronun kendisi de orda değil bu müzik kimin için yayın yapıyor?
Hollanda da ki inek çiftliği aklıma geldi süt üretimini artırmak için süt ineklerine müzik dinletiliyor süt verimi %5 oranında artınca tavuk çiftliklerinde de uygulanmaya başlandı yumurta üretimi %7 oranında artı.
İşçilerin kendi sorunlarından uzaklaştırmak daha çok satış yapmaları için binde bir oranında primle ödüllendirmesi gelen müşteriyi pamuktan yumuşak bir havaya sokarak hey canlandırılması bir yerine iki alması müziğin gücünü bağlamaktadırlar.
Dört gün dayanabildim ya mecbur kalanlar!
NOT:Akşam eşimle üç saat sabah bir saat beraber oluyorum ve tanıyorum on iki saat beraber aynı işi yaptığım arkadaşı neden tanıyamıyorum kader mi?
Aşur ŞAHİN 29.07.2011
YORUMLAR
GÖKDERE Aşur Şahin
Teşekür ederim anladığın hisettiğin için,bir insanın beş duyu organı çalışıyorsa duygusalıktan çıkması mümkün değil ama üzülmeyin en onurlu yaşamdır ul hakkından uzak sayılar..güzel dost.Aşur ŞAHİN...