- 1874 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Alın Yazım
Ramazan-ı şerifleriniz hayırlı olsun... Hep şiir yazacak değilim ya bu gün de dedim ki, bu yaşıma kadar yaşadığım bir gönül maceramı, zülfü yare dokunmadan anlatayım sizlere…
Efendim, daha onyedi yaşındaydım, köyümüzün güzel bir kızına gönlümü kaptırmıştım, sözü geçen kız bir okulu kazanıp uzak şehirlere gitmişti… Gençlik bu ya, o kış onunla olan ilk ayrılığımdı, düşündüm de dedim ki hem kazandığı okuldan dolayı onu kutlarım ve hem de köyümün kızı değil mi? ona hal hatır sorarım, derken havadan sudan mevzular yazarak mektubumu ona postaladım.
Sözü geçen kız mektubu okumuş ve ertesi gün abisine göndermiş ve ben buna çok içerledim, halbuki Allah’ın ve sizlerin huzurunda yemin ederim ki aşk ve sevdaya dair en ufak bir kelime bile yazmamıştım o mektuba… Ey köyümün kızı aldın okudun oldu bitti yırt at neden ağabeyine gönderirsin? Seni rencide edecek ne var ki o mektup da…?
Neyse uzatmayayım, kızın abisi bir gün karşılaştığımızda bana dedi ki “Bak Alptekin, kız kardeşime mektup yazmışsın, bu hiç de hoş bir davranış değil... Sakın bir daha böyle bir şey yapma sonra kötü olur” Tabi ki ben bu duruma çok üzüldüm… Peki neden üzüldüm? Kendi kendime “Keşke mektuba aşk ve sevdaya dair bir şeyler yazsaydım da bari bu olanlar bir şeye değseydi…
Eve gittiğimde konuyu anneme anlattım, tabi annem hiç durur mu? O da babama anlatmış bu durumu… Rahmetli babam bu mevzudan ötürü bir gün beni yanına çağırdı, herhalde çok sinirlenmiş olacaktı ki bana bağırarak “ Ben seni bir meslek sahibi olana kadar evlendirmem... Ve o kızı da sana asla almam, bu konu için de bir daha benim karşıma çıkma” dedi ve mevzu orada kapandı…
Şimdi gelelim asıl mevzuya… Otuz sene sonra sözünü ettiğim kızla karşılaştım, bir de ne görsem; uğruna yanıp tutuştuğum kızın o eski güzelliğinden en ufak bir eser kalmamış. Bu güne kadar karşısına geçip de demedim ki hey eski sevgilim sen ne hale gelmişsin böyle… Ne de bu halinden dolayı onun gururunu kıracak, onu rencide edecek bir yazı veya bir şiir bile yazmadım, aynı zamanda, buna benzer sözler bile sarf etmedim…Halen o eski sevgilimle ne zaman karşılaşsak “Nasılsın bacım” diye hitap ederim kendisine.
Hem bizler belli yaşa gelmiş insanlar değil miyiz? O gençlikte yaşananlar, hele de yüz yüze bakıyorsak hiç gündeme getirilir mi? Hem boyumuz kadar çocuklarımız var ve hem de insan bu konuları bu yaşta daha fazla uzatmaz… Çünkü etik değerlere yakışanı da budur, aksi davranış Allah’ın gücüne bile gider, ve der ki “Ey kulum ben bu kulumu sana yazmadım, sen hâlâ mı? Benim yazdığım yazıya karşısın”... Yazımı bitirirken bütün şair, yazar ve okuyucularıma en derin sevgi ve saygılarımı gönderiyorum. Selamlarımla.
Not : ilk defa bir yazımı yoruma açıyorum lütfen onur kırıcı yorum yapmayalım, çünkü yazdıklarım yaşadıklarımdır... Selamlar.
Alptekin Yazar
03.08.2011
YORUMLAR
eseriniz icin tebrik ederim
anlatım tarzınız etkiliyici
xxxxx tarafından 9/21/2011 11:41:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Alptekin Yazar
asi_kumral
söylediğiniz gibi anı yazısı alın yazısıdır ..
özür dilerim kendimi yanlış ifade ettim..
Alptekin Yazar
Alptekin Yazar
hepimiz ayni şeyleri az yapmışızdır
o çağlarda aşkı çok güçlü sanardık,değilmiş
daha sonraları hayatın bize öğrettiklerinden anladık ki yinede her şey zamanında güzelmiş
benimde hatıralarım canlandı gözümde
sevdiğim kız ile adımız çıkınca kızı bir kaç gün okula yollammaışlardı
cesurum ya
hani gözümü daldan budaktan esirgemiyorum ya
kasabanın pazarında gittim kızın annesini buldum ve kızını çok sevdiğimi söyledim
karadeniz kadınının o cevval duruşu ile yüzüme baktı ve
aşk mı ? dedi
sonra bir bakraç yoğurdu başımdan aşağı devirdi
al sana aşk..dedi ve birde tokat attı.
bazen o kızla karşılaşırız ve bu yoğrut olayını hala gülerek konuşuruz eski günleri yad ederiz
şimdi un elenmiş elek duvara asılmış
aynı şeyleri yapmak münkün değil...gülümsettiniz sevgili şair
selam ve sevgilerimle
Alptekin Yazar
Gençlik çağınızdaki bir aşkınızı bizimle paylaşmanız çok güzeldi. Yaptıklarınızda da hiç anormal bir şey yok. Sizin dediğiniz gibi onur kırıcı yorumu ne siz haketmişsiniz, ne de yorumlayanların öyle bir hakkı var, diye düşünüyorum. Ama bir yere takıldım; İnşallah bacım dediğiniz arkadaşınız okumaz. Çünkü hanımlar kendileri bunu bilse dahi, yine de karşısındakinin eski güzelliğinden eser kalmamış sözüne biraz kırılırlar.Benden söylemesi :)) Teşekkürler Alptekin Bey. Sağlıcakla kalın...
Alptekin Yazar
Yazmaya itiyor yaşanmışlıklar insanı.....kendi yaşadığınız bir olayı...çok güzel izah etmişsiniz...olması gerekenleri sıralamışssınız...olgun,yerinde güzel bir davranış şekliyle...size de yakışan buydu benim nezdimde....saygıyla.
Alptekin Yazar
Acı bir anı idi diyelim
Gönül bu
Bazan böyle taşa da çarpacak ki kimin ne olduğunu bileceğiz
Kutlarım
Selam,saygı ve dua
Alptekin Yazar
TEBRİKJLER BİZİMLE ANILARINI PAYLAŞMA CESARETİNİ VE VE GÜZEL YAZINA TEBRİKLER... ÇOK GÜZEL ANLATIMDI... BAŞARILAR...
Alptekin Yazar
Dostum.
Kardeşim.
Hemşehrim.
Senin kuştüyünden incinen yüce gönlünü biz nasıl kırarız.
Korkma kaybetmekten.
Kazandıkların sana yeter.
Kırmayıp yazını yoruma açmana sevindim.
Hissi ve tamamen hayattan. Seni şaiir yapan da bu değil mi?
Tek tavsiyem: Paragraf vererek aralık bırak ki daha kolay okunsun.
Süperdi. 10 numara.
Sevgi ve selamlar.
Alptekin Yazar
Selamlarımla.