- 1321 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EZAN SESiNE HASRET KALDIK
Bugün ondokuzuncu kere iftar yapdim gurbetellerinde.Ailemle ayni sofraya oturmayali yillar oldu.Onlarin bo$lugunu doldurmak icin kocamin ailesine sarildim yilardir.Onlarla birlikde özel günlerde sofraya oturmak beni mutlu ediyor.Allaha $ükür evimizde birlik var ve birbirimize sahip cikiyoruz gurbetde.Onlarin varligi beni mutlu ediyor.
Bugün parkda kadinlarla konu$urken eski Ramazanlari yaad ettik.Gözlerimiz ya$la doldu yeminle.Onlarda özlemi$ler ayni benim gibi Vatani.Onlar $ansli yinede,bu sene izine gidecekler ve Ezan sesini birkez daha duyacaklar.Hasret kaldik gavur ellerinde Ezan sesine.Camilerde okunuyor ama Türkiyedeki gibi degil.izine gidipde o ilk Ezan sesini duymak varya her$eye degiyor.Gözlerimiz ya$arip Vatanda oldugumuzu anliyoruz.Cok duygulaniyoruz Türkiyemizin havasini solumaya ba$layinca.insanlarimizi yollarda görmek icimizi isitiyor.Hepsine tek tek sarilip ;bak ben geldim,sizleri cok özledim diyesim geliyor.Sanki $afagimda yaziyor gurbetci oldugum:)) bakan insanlarin gözlerinde pirilti ariyorum HO$GELDiN,, diyen.Bizim insanimiz gibi varmi beee..insan sevgisiyle yogrulmu$ biz Türklerin hamuru.Hemen her heryerde yabanci demeden kayna$abiliyoruz..
Parkdaki arkada$in birisi Ramazanda iftari beklerken avucunun arasina anasinin yapdigi tavukdan alip ko$a ko$a top patlayan mahalleye gittigini söyledi.Cocuk akli i$de,o kadar yolu sirf topun sesini duymak icin gidiyor ve patlayi patlamaz avucundaki tavugu agzina atip, ko$a ko$a gerisin geri evine dönüyormu$:))..özledik bee topun sesini..Hala devam ediyormu bilmiyorum ama, ben cok özledim o heyecanli ani ya$amayi.Bizde karde$lerimizle sürahiyi elimize alir direk mahalenin ce$mesine ko$ardik.Top patlayi patlamaz buz gibi soguk suyu doldurur sürahiye döke saca ko$ardik evimize dogru.Anamin yapdigi yumurta tatlisinin tadi hala damagimda durur..Cok seviyoruz diye anam cokca yapardi.iki üc gün yerdik ,o fos fos kabarmi$ tatliyi.$ekillice kizartirdi anam yumurta tatlisini..bi bakmi$in geyik boynuzu olmu$,birde bakarsin kalp gibi olmu$,hayal gücümüze göre $ekillendirirdik tatlimizi.Hey gidi günler heyyyyyyyyy..
Eskiden iftarlik diye kendimize kücücük $eyler alir saklardik.Ezan sesiyle suyu icip anamiza cakdirmadan bi isirik alirdik;))..i$tahiniz kapanacak diye kizardi anam babam.Bagzen evimizde i$tah acan yemekler olmazdi.Kendi kendimize kizardik;anam niye bunlari pi$irmi$ diye.Anaaaaaa iftara be$ kala kapi calinirdi.Bide bakardik ki kom$u teyze elinde bi tabak dolusu yemekle gelivermi$..Gözlerimiz bayram ederdi yirtik yine diye.Ramazanda konu kom$u birbirine tadimlik yiyecekler yollardi.Özel bir$ey yapildiysa eger yanliz yenmezdi.Cocuklarla yolanirdi kapi kapi kom$ulara.$imdi öylemi ya.Kimsenin aklina bile gelmiyor birine bi$ey yollamak.Kokular ayyuka cikardi.Sokaklar yemek kokulariyle bayram ederdi.Hele orucluysaniz kokular burnunuzun dibine girere ve orada hapsolurdu.Eve giderken dua ederdik;in$allah bu koku bizim evden geliyordur diye..Cocuk akli i$de canimiz cekerdi kokulari algilayinca.Cok özledim cokkk ke$ke tekrar yine o güzel,saf ve temiz günlerimize geri gidebilsek.Yok i$te yokkk gelmiyor ve özlemle böyle ballandirarak hatiralarimizda ya$atiyoruz gecmi$deki mutlu günlerimizi.
Bütün dostlarin Ramazani hayirli olsun,evlerine ne$e huzur bereket dolsun..Umarim bir dahaki Ramazani Vatanimizda oluruz ve bizde o güzel zevki bizde ya$ariz..
YORUMLAR
Ne güzel anlatmışsınız. Kıymeti oralarda daha iyi anlaşılıyor diye düşündüm yazınızı okurken ramazanın ve memlekete dair her şeyin. Sağlık sıhhat içinde nice memleket ramazanlarına ulaşın inşallah sevdiklerinizle birlikte..
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
günaydın...can bacım ...güzel ler güzeli ..yazını gözyaşları içinde okudum.....burada ramazan topu hala atılıyor....vede atılacak hep...ve sahurda ben erken kalkıyom sırf davulcuyu dinlemek için....şimdi birazdan sabah ezanı okunacak...sana yazayım dedim...mevlam cümlemizin orucunu kabul eylesin..ve ramazanınız size .ailenize .tüm islam alemine hayırlı olsun...bak ne güzel gurbette olan lara duygularının rehberi oluyorsun...sagol..gülyüzün hep gülsün..sevgi.dostluk.hep senin olsun ve gül...gül...gül...gül diyarından selam ve sevgiler öptüm gurbet kokan gül yüzünden